وبلاگ

درمان گلو درد با چند ادویه گیاهی آشنا

درمان گلو درد با ادویه

گلو درد به عنوان بخشی از پاسخ ایمنی بدن به عفونت های ویروسی یا باکتریایی رخ می دهد. پاسخ ایمنی طبیعی منجر به التهاب و تورم غشاهای مخاطی در گلو می شود. عفونت گلو می تواند به دلایل دیگری نیز رخ دهد. (مثلاً حساسیت، زخم، خشکی هوا، رفلکس معده و ..)
گلو درد همیشه نیاز به مراجعه به پزشک ندارد. (تنها در زمان عفونت های باکتریایی باید دارو مصرف گردد.) با این حال، برای تسکین و رفع علائم اصلی آن (درد و سوزش) می توان از چند داروی گیاهی طبیعی استفاده نمود.
در این مطلب شما را با چند گیاه و ادویه برای درمان گلو درد آشنا می نماییم و خواص هریک را بیان می کنیم.

درمان گلو درد با ادویه

ادویه ها نه تنها طعم غذای شما را بهتر می کنند، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می گردند. به مبارزه با عفونت های مختلف ویروسی و باکتریایی کمک می کنند و التهاب را در بدن کاهش می دهند.
۷ مورد از گیاهان و ادویه هایی که برای درمان گلو درد مفید واقع می گردند، عبارتند از:

درمان گلو درد با ادویه

دارچین

دارچین از قدیم الایام در جوامع مصری و چینی برای درمان گلو درد یک راهکار موثر به شمار می‌آمده است. این ادویه دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی، ضد باکتریایی، ضد قارچ، تب بر و ضد التهابی است.
برای این منظور می توانید دارچین شکسته یا چوب دارچین را در یک نوشیدنی گرم (مثلاً چای) دم کنید و صبح و عصر آن را میل نمایید.

درمان گلو درد با ادویه

سیر

مدت هاست که خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی سیر ثابت شده است و می تواند علائم سرماخوردگی مانند گلودرد را تسکین دهد. این گیاه که در طب سنتی به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی خود کاملاً شناخته شده است، به کاهش خارش و درد در هنگام عفونت گلو کمک می کند.

یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای درمان علائم گلودرد و تقویت سیستم ایمنی، جویدن یک حبه سیر خام و یا مصرف عصاره آن است. هنگامی که سیر له می شود، « آلیسین » آزاد می کند که یک ترکیب ارگانوسولفور به شمار می رود. آلیسین خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد و در نتیجه از انواع عفونت ها جلوگیری می کند. شما می توانید از سیر تازه رنده شده یا له شده در سوپ و یا پوره سیب زمینی استفاده نمایید.

سیر برای عفونت دهان

آب گرم با عسل

بنا به تحقیقات صورت گرفته، نوشیدن ترکیبی از آب گرم و عسل التهاب را کاهش می دهد. در حالی که آب گرم به خودی خود تسکین دهنده است، عسل اثربخشی آن را تقویت می کند. تحقیقات نشان داده است که عسل دارای فواید دارویی قابل توجهی است – دارای خواص ضد باکتریایی است و ویسکوزیته بالای آن به ایجاد یک سد محافظ برای جلوگیری از عفونت کمک می کند.

آب گرم با عسل برای تسکین گلو

ادویه زردچوبه برای درمان گلو درد 

زردچوبه به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد اسپاسم آن شناخته شده است. « کورکومین » موجود در زردچوبه که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود، به مبارزه با عفونت ها و کاهش التهاب کمک می کند و از بروز بیماری های تنفسی جلوگیری می کند.

مخلوطی از زردچوبه و شیر برای گلو معجزه می کند و به دلیل خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی خود به از بین بردن هر گونه عامل بیماری زا در بدن کمک می کند. غرغره کردن آب داغ حاوی زردچوبه و نمک برای تسکین گلودرد مفید است.

مطلب پیشنهادی
زردچوبه و فلفل سیاه ؛ ترکیبی حیاتی!

زنجبیل 

اضافه کردن مقدار کمی از ریشه زنجبیل تازه به چای صبحگاهی که در حال دم کشیدن است، می تواند یک داروی موثر برای گلو درد به شمار رود. زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است و با کاهش التهاب به تسکین گلو درد کمک می کند. هنگامی که با عسل و آب لیمو ترش تازه ترکیب می شود، اثر ضد میکروبی قوی تری دارد که به تسکین خارش در گلو کمک می نماید – علاوه بر این، زنجبیل به مسدود کردن پروتئین‌های پیش‌التهابی در بدن کمک می‌کند که باعث ایجاد درد و خارش در گلو می‌شوند.

درمان گلو درد با ادویه

آویشن برای درمان گلو درد 

این گیاه حاوی یک ماده فعال بسیار مهم به نام « تیمول » است که از عفونت های ویروسی و قارچی پیشگیری می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. از ادویه این گیاه عمدتاً هنگام طبخ غذاهای مدیترانه ای استفاده می شود.

کسانی که از گلودرد، آلرژی های فصلی، سینوس های مسدود شده، آسم مزمن، احتقان، آنفولانزا یا برونشیت رنج می برند، می توانند برای خود یک فنجان چای آویشن داغ دم کنند، زیرا به عنوان یک عامل خلط آور و ضد التهاب عمل می کند. این ماده به کاهش التهاب (در صورت وجود) در دستگاه تنفسی کمک می کند و خلط و مخاط را از ریه ها خارج می کند تا فرد بتواند به راحتی نفس بکشد.

مطلب پیشنهادی
معرفی ۷ نوع ادویه برای پاکسازی و تقویت گوارش

روغن نارگیل

روغن نارگیل نه تنها در روتین های مراقبت از مو و پوست مفید است، بلکه مجموعه ای از فواید سلامتی را ارائه می دهد که یکی از آن ها مقابله با گلودرد می باشد. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۲۰، اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​و مونوگلیسریدها که عمدتاً در روغن نارگیل یافت می شوند، دارای قدرت شفابخشی هستند که به آن اجازه می دهد به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل کند و به تنظیم ایمنی کمک نماید

روغن نارگیل برای درمان گلو درد

از خوردن مواد غذایی ذیل در هنگام گلو درد خودداری کنید!

لبنیات

مصرف لبنیات ممکن است گلودرد شما را بدتر نماید. در یک مطالعه، صفر تا ۱۱ لیوان شیر (روزانه) به گروهی از افراد داده شد، در پایان تحقیق روندی مشاهده شد که نشان داد سرفه در صورت وجود، ارتباط ضعیفی با افزایش مصرف شیر و محصولات لبنی دارد.

غذاهای اسیدی

اگر برنامه غذایی شما حاوی فندق، پسته، قهوه، کاکائو، سرکه، ترشی، الکل و … است، بهتر در زمانی که گلودرد دارید، عادات غذایی خود را تغییر دهید. متخصصان می‌گویند: « اگرچه غذاهای اسیدی به کشتن باکتری‌ها کمک می‌کنند، اما در واقع ممکن است ناراحتی بلع را بیشتر نمایند، زیرا التهاب را تحریک می‌کنند. »

ادویه های تند مانند فلفل قرمز

ادویه های تند مانند غذاهای اسیدی، می توانند ناراحتی گلو را افزایش دهند. متخصصان پزشکی توصیه می کنند تا زمانی که گلودرد شما برطرف نشده از مصرف غذاهای تند خودداری کنید.

کامیاب تجارت مهتاب

شرکت بازرگانی « کامیاب تجارت » عرضه کننده انواع ادویه، حبوبات و برنج از برندهای مطرح سطح بین المللی می باشد. در واقع این مجموعه پس از بررسی و انتخاب برندهای معتبر از کشورهای چین، هندوستان، ویتنام، سوریه، پاکستان و .. اقدام به واردات محصولات باکیفیت و درجه یک می نماید.

فروش ادویه وارداتی به صورت عمده صورت می پذیرد. قیمت های این مجموعه کاملاً منصفانه اعلام می گردد. جهت استعلام قیمت ها با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

سایر محصولات ما : 

فلفل عنابی مرغوب پاکستان ،، سیاه دانه سوریه ،، تخم شربتی از « هندوستان » ،، فلفل سیاه ویتنام ،، کندر درجه یک آفریقا و فروش برنج هندی 

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *