وبلاگ

آیا استفاده از ادویه‌ برای درمان جوش و آکنه موثر است؟

ادویه برای درمان جوش

آکنه یا جوش به دلیل مسدود شدن منافذ و تجمع باکتری ها ایجاد می شود و مدیریت آن اغلب چالش برانگیز است. داروهای گیاهی نسبت به درمان‌های مدرن و شیمیایی عوارض جانبی کمتری دارند. برخی از گیاهان و ادویه‌ها دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و ضد عفونی کننده هستند. این خواص می‌تواند به کاهش باکتری های عامل آکنه و التهاب کمک کند و لکه ها را التیام بخشد.
در این مطلب پس از معرفی چند نوع ادویه که به کاهش و درمان جوش و آکنه کمک می کنند، خواص منحصر به فرد آن ها را برای پوست بررسی می نماییم.

معرفی چند ادویه برای درمان جوش

محققان با پژوهش برروی خواص ادویه ها، از رابطه آن ها با پوستی سالم و شفاف خبر داده اند. این محصولات که در آشپزخانه برای طعم دار کردن غذاها به کار می روند، بیش از آنچه که تصور شده کارایی دارند!

زردچوبه

زردچوبه در طب سنتی هندوستان جایگاه ویژه ای دارد. این ماده که در هند « هلدی » نام دارد، به عنوان یک دارو برای درمان بیماری‌های مختلف از زخم و بریدگی گرفته تا درمان سرماخوردگی به کار گرفته می شود.

زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که هر دو در درمان آکنه فوق العاده مفید هستند. همچنین ضد باکتری است، به این معنی که باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد. همچنین دارای عناصری است که به بهبود زخم و کاهش ظاهر اسکار (جای جوش) کمک می کند. استفاده از زردچوبه به صورت موضعی موجب کاهش التهاب، تورم و قرمزی ناشی از آکنه می گردد.

ادویه برای درمان جوش

نحوه مصرف ادویه زردچوبه برای درمان جوش

زردچوبه نباید به طور مستقیم بر روی هر چیزی که با آن در تماس است، استفاده شود. زیرا از خود لک و رنگ برجای می گذارد. به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد لک بر روی پوست باید با مواد دیگر ترکیب شود و به صورت ماسک استفاده گردد. عسل یا آووکادو گزینه های خوبی هستند.

۲ قاشق چایخوری عسل یا نصف آووکادو (له شده) را با ۱/۲ قاشق چایخوری زردچوبه ارگانیک مخلوط کنید. روی صورت خود بمالید و بعد از نیم ساعت با آب گرم بشویید.

ماسک زردچوبه برای درمان جوش صورت

همچنین می توانید یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و بنوشید. مصرف داخلی آن التهاب را در بدن شما کاهش می دهد و به مبارزه با آکنه از درون بدن کمک می کند. زردچوبه را می‌توان به سوپ، ماهی سرخ‌کرده و تخم‌مرغ آب پز نیز اضافه کرد.

نکته: برای جذب بهتر زردچوبه در بدن، آن را با چربی سالم (مانند روغن زیتون بکر) ترکیب نموده و به عنوان بخشی از وعده غذایی خود (مثلاً بر روی سالاد) استفاده نمایید.

فروش زردچوبه عمده وارداتی از نظام آباد هند

دارچین 

دارچین نیز همچون زردچوبه دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که آن را به یکی دیگر از ادویه‌های قدرتمند برای مبارزه با جوش و آکنه و درمان آن تبدیل می کند. این ادویه با بهبود گردش خون (که برای جوانسازی پوست ضروری است)، به عنوان یک ضد التهاب و ضد باکتری عمل می کند.

مصرف داخلی آن به پاکسازی پوست از آکنه کمک می کند و مصرف خارجی آن به عنوان یک برافروخته کننده طبیعی پوست عمل می نماید. بدین معنی که خون را به سطح پوست می کشد، توانایی تنفس سلول های پوست و گردش خون را افزایش می دهد.

ادویه برای درمان جوش

فروش دارچین عمده وارداتی از چین

نحوه مصرف دارچین برای درمان جوش و آکنه

دارچین یک ادویه قوی است و نباید مستقیماً روی پوست استفاده شود. حتماً آن را با یک پایه خامه ای مانند عسل یا شیر مخلوط کنید. بهتر است با عسل طبیعی مخلوط شود، زیرا عسل به آرامی پوست شما را مرطوب می کند و در عین حال آن را التیام می بخشد. این ماسک را درست کنید و به مدت نیم ساعت بر روی پوست خود قرار دهید.

همچنین می توانید کمی پودر دارچین به لاته، دسر، قهوه یا چای خود اضافه کنید. این به کاهش قند خون شما کمک می کند و التهاب را در بدن شما کاهش می دهد که به معنای کمتر شدن آکنه است.

مطلب پیشنهادی
حقایق علمی درباره خواص دارچین در چای

جوز هندی

جوز هندی یک ضد عفونی کننده طبیعی است و این قدرت را دارد که از رشد میکروارگانیسم ها در سطح خارجی بدن جلوگیری کند و هیدراتاسیون را افزایش دهد. منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است که به صاف و یکدست تر شدن ظاهری پوست کمک می نماید. همچنین می تواند علائم جوش های قبلی را کاهش دهد و به لایه برداری و بازسازی سلول ها کمک کند.

نحوه استفاده از جوز هندی برای درمان جوش

برای استفاده موضعی بهتر است جوز هندی رنده شده تازه را با عسل مخلوط کرده و آن را بر روی پوست صورت بمالید. برای مصرف خوراکی می توانید آن را برروی کدو حلوایی، سیب زمینی شیرین و هر لاته یا دسری که ممکن است هوس کنید بپاشید!

ساخت یک ماسک قدرتمند برای پوست

با تمام ۳ ادویه فوق می توانید یک ماسک صورت قدرتمند درست کنید. استفاده منظم از این ماسک نه تنها آکنه شما را التیام می بخشد، بلکه به کاهش جای زخم به جا مانده از آکنه و محو شدن زخم های قدیمی آکنه کمک می کند. علاوه بر این، پوست شما را مرطوب می کند و رنگ پوست شما را یکدست می نماید.

۲ قاشق چایخوری عسل ارگانیک را در یک ظرف کوچک بریزید. ۱/۴ قاشق چایخوری زردچوبه، ۱/۲ قاشق چایخوری جوز هندی و پودر دارچین را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید.

توجه : قبل از استفاده از هر نوع ماسک، آن را بر روی قسمتی از پوست دست خود امتحان کنید. در صورت بروز حساسیت از استعمال آن خودداری نمایید.

زیره

زیره سبز که به یک سم زدای طبیعی معروف است، یک ادویه فوق العاده برای جلوگیری از پیری زودرس به شمار می رود. این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی A، C و E (و همچنین نیروگاهی از دیگر مواد مغذی است)، که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد که با روند پیری مرتبط است، می پردازد.

زیره به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و به دلیل محتوای بالای کومینالدئید، تیمول و فسفر به پاکسازی پوست و بدن از سموم و عفونت ها و رفع آکنه کمک می کند.

نحوه استفاده از زیره 

برای درمان جوش به سادگی می توانید آن را روی سالاد، اسموتی و سوپ بپاشید و از طعم تند و منحصر به فرد آن لذت ببرید.

نتیجه – از درمان‌های خانگی برای درمان جوش و آکنه استفاده کنید!

۱- میوه ها و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۲- غذاهایی با گلیسمی بالا، مانند نوشابه‌ها و کربوهیدرات‌‎های بسیار فرآوری شده، سطح انسولین و هورمون را افزایش می دهند. این می تواند باعث آکنه شود. بنابراین از مصرف این محصولات تا حد ممکن خودداری نمایید.

۳- سعی کنید پوست خود را تا حد امکان تمیز نگه دارید. بعد از تعریق آن را با یک پاک کننده غیر ساینده و بدون الکل بشویید.

۴- ادویه ها را جزء ضروری رژیم غذایی خود قرار دهید! ادویه ها حاوی مقادیر زیادی از فیتوکمیکال های محافظ سلامت، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند که به پاکسازی سموم و عفونت های ایجاد کننده آکنه کمک نموده و جوانسازی طبیعی پوست را تقویت می کنند. ادویه ها برخلاف داروهای شیمیایی، مقرون به صرفه هستند و سال ها به شکل خشک شده خود دوام می آورند.

درمان آکنه و جوش با ادویه

توجه : در صورتی که علاقمند هستید تا با یک روتین پوستی جذاب آشنا شوید، مطالعه مطلب ذیل را از دست ندهید!

مطلب پیشنهادی
روتین مراقبت از پوست با ۷ ماسک صورت زنجبیل

کامیاب تجارت

شرکت کامیاب تجارت یکی از شرکت های فعال در حوزه فروش ادویه وارداتی به صورت عمده با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد. هدف این مجموعه انتخاب برندهای مطرح در سطح جهان می باشد تا بدین وسیله ادویه مرغوب وارد کشور شده و به دست مصرف کننده ایرانی رسد.

فروش برنج هندی ، انواع ادویه نظیر فلفل عنابی باکیفیت پاکستان ،، زنجبیل مرغوب کشور چین ،، کندر درجه یک آفریقا و … به بازار و کارخانجات سراسر کشور به صورت عمده انجام می گیرد.

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *