وبلاگ

آیا دارچین و عسل می توانند سرماخوردگی را درمان کنند؟

خواص دارچین برای سرماخوردگی

در طول ماه‌های سرد زمستان، بالا بردن سیستم ایمنی بدن از اهمیت زیادی برخوردار است و استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان بهترین راه برای در امان ماندن از آسیب ویروس های مختلف در طول این فصل می باشد. با این وجود ممکن است در طی شیوع یک بیماری ویروسی نظیر آنفولانزای فصلی افراد زیادی به آن مبتلا گردند. برای درمان این بیماری روش های زیادی وجود دارد اما درمان های خانگی نیز می توانند موثر واقع گردند.
بسیاری از ادویه‌ها و گیاهان دارای خواص ضد سرماخوردگی و آنفولانزا هستند. در این میان دارچین ، پونه کوهی و عسل حاوی خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد درد و ضد التهابی قوی هستند و برای ماه های سرد زمستان یک انتخاب عالی به شمار می روند. در این مطلب با خواص دارچین برای سرماخوردگی آشنا خواهید شد. حتماً آن را امتحان کنید. بدون شک بسیار خوشمزه تر از داروی سرماخوردگی خواهد بود!

خواص دارچین برای سرماخوردگی

این ادویه معطر چوبی که معمولاً در کمد آشپزخانه شما به عنوان یک طعم دهنده به غذا مورد استفاده قرار می گیرد، دارای خواص دارویی شفابخشی می باشد.

پزشکان با اثبات خواص ضد قارچی و ضد درد دارچین، آن را یک ماده موثر برای درمان برونشیت معرفی نموده اند. این ماده با گرم کردن بدن، رگ های خونی را باز نموده و به خون رسانی بهتر کمک می نماید.

بهترین روش برای مصرف این ماده در طول دوران سرماخوردگی، تهیه یک دمنوش خوش طعم خانگی است. برای این کار کافیست آب جوش را بر روی چند تکه دارچین شکسته و میخک ریخته و اجازه دهید چند دقیقه با حرارت کم دم بکشد. پس از خاموش کردن حرارت، یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیموی تازه را به این ترکیب اضافه نمایید.

بنا به توصیه پزشکان بهتر است یک فنجان دو یا سه بار در روز مصرف شود. همچنین می توانید پودر دارچین را روی سوپ خود یا برروی لاته بپاشید. البته مصرف آن به صورت دمنوش بیشتر توصیه می گردد.

خواص دارچین برای سرماخوردگی

ترکیب عسل و دارچین برای تسکین بیماری‌های ویروسی

یکی از درمان های خانگی که برای سرماخوردگی موثر واقع می گردد، مخلوط کردن عسل و دارچین و مصرف آن به مدت سه روز برای درمان سرماخوردگی، سرفه مزمن یا احتقان سینوسی است. شاید برای صدها سال است که این ترکیب به عنوان یک تسکین دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از مطالعات نشان می دهد که علاوه بر خواص دارچین برای سرماخوردگی ، عسل نیز به درمان سرفه کمک می نماید.

فروش دارچین شکسته گلسرخی

فواید عسل ارگانیک یا طبیعی

اگرچه عسل، سرماخوردگی را درمان نمی کند اما می تواند برخی از علائم سرماخوردگی معمولی را تسکین دهد. تحقیقات نشان داده است که عسل طبیعی برای تسکین سرفه و درمان گلودرد مفید می باشد. محققان پس از مطالعه برروی کودکان مبتلا به علائم سرماخوردگی، دریافتند که مصرف عسل در تسکین سرفه کودکان درست به اندازه داروهای شیمیایی ضد سرفه تاثیرگذار است و حتی برخی آن را در رتبه بالاتری قرار دادند.

جالب است بدانید برخی از مطالعات نشان داد که مصرف عسل مدت زمان سرفه را نسبت به مصرف داروی رایج ضد سرفه (دکسترومتورفان) کوتاه تر نمود. توجه داشته باشید در حین سرماخوردگی از مصرف الکل و کافئین جلوگیری کنید و مایعات را به دفعات زیاد بنوشید.

سایر فواید عسل و دارچین – خواص دارچین برای سرماخوردگی

خواص دارچین و عسل تنها برای سرماخوردگی نیست و از دیگر فواید ترکیب عسل و دارچین می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- کاهش خطر بیماری های قلبی
۲- افزایش سیستم ایمنی بدن
۳- درمان عفونت های پوستی
۴- کمک به تقویت مفاصل
۵- تنظیم قند خون در بیماران دیابتی
۶- کمک به درمان عفونت مثانه
۷- بهبود اختلالات معده
۸- کاهش بوی بد دهان
۹- تسکین و رفع آلرژی

آیا پونه کوهی می تواند سرماخوردگی را درمان کند؟ 

براساس تحقیقات گیاه شناسان، پونه کوهی یک درمان کننده نیرومند بیماری آنفولانزا به شمار می رود. این گیاه، ضد باکتری و ضد قارچ است و حاوی آنتی اکسیدان می باشد. همچنین می تواند به عنوان خلط آور برای درمان بیماری های ریوی یا تنفسی استفاده شود. برای اثربخشی بهتر در زمان سرماخوردگی ، حتماً آن را با دمنوش یا چای دارچین و عسل ترکیب نمایید. خواص دارچین برای سرماخوردگی به همراه پونه کوهی و عسل، کاملاً منحصر به فرد می باشد و از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است.

آیا مصرف دارچین برای سرماخوردگی عوارضی دارد؟ 

اگرچه دارچین به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما باید با احتیاط استفاده شود. زیرا ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند. این ماده همچنین دارای خواصی است که می تواند منجر به رقیق شدن خون شود.

برای بهره مندی از خواص دارچین برای سرماخوردگی اگر قصد دارید مقادیر قابل توجهی از مکمل های دارچین (یا هر داروی گیاهی یا طبیعی دیگری) را مصرف کنید، حتماً با پزشک خود مشورت نمایید. بهتر است بدانید حتی مصرف بیش از حد داروهای طبیعی و گیاهی نیز خطراتی دارند و می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند.

مطلب پیشنهادی
حقایق علمی درباره خواص دارچین در چای

فروش عمده دارچین گلسرخی درجه یک – فروش ادویه وارداتی

شرکت کامیاب تجارت مهتاب با عرضه دارچین درجه یک وارداتی از کشور چین، محصول مرغوب را در اختیار علاقمندان به خرید ادویه جات باکیفیت قرار می دهد. فروش دارچین عمده  با قیمت مناسب صورت می پذیرد.

دیگر محصولات ما:

فلفل سیاه ویتنام ،، فلفل عنابی مرغوب پاکستان ،، کندر درجه یک آفریقا  ،، سیاه دانه سوریه ،، زنجبیل چین ،، زردچوبه نظام آباد هندوستان

فروش عمده دارچین

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *