وبلاگ

درمان آلرژی بهار با ادویه

درمان آلرژی بهار با ادویه

آلرژی های فصلی که تب یونجه یا رینیت آلرژیک نیز نامیده می شوند، فقط در قسمت های خاصی از سال – معمولاً بهار یا تابستان – رخ می دهد. آن ها زمانی ایجاد می شوند که سیستم ایمنی به مواد حساسیت زا مانند گرده گیاهان واکنش بیش از حد نشان دهد که منجر به احتقان، عطسه و خارش زیاد می گردد.
در حالی که درمان معمولاً شامل داروهای بدون نسخه است، تغییرات سبک زندگی نیز ممکن است به کاهش حساسیت بهاری شما کمک نماید. افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی شما در واقع می تواند باعث تسکین علائمی مانند آبریزش بینی و آبریزش چشم گردد، التهاب را کاهش داده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.
در اینجا لیستی از مواد غذایی و ادویه هایی که به که درمان آلرژی بهار کمک می کنند، ارائه شده است. توصیه می کنیم برای بهبود وضعیت آلرژیک خود آن ها را امتحان کنید!

درمان حساسیت و آلرژی بهار با ادویه و مواد غذایی

این مواد غذایی و ادویه های ضد حساسیت عبارتند از:

درمان آلرژی بهار با ادویه

۱. زنجبیل – درمان آلرژی بهار با ادویه

بسیاری از علائم ناخوشایند آلرژی ناشی از مسائل التهابی مانند تورم و تحریک در مجرای بینی، چشم ها و گلو است. زنجبیل می تواند به کاهش این علائم به طور طبیعی کمک کند. برای هزاران سال، زنجبیل به عنوان یک درمان طبیعی برای تعدادی از مشکلات سلامتی مانند حالت تهوع و درد مفاصل مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین ثابت شده است که منبع معتبر حاوی ترکیبات فیتوشیمیایی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

اکنون، کارشناسان در حال بررسی این هستند که چگونه این ترکیبات ممکن است برای مبارزه با آلرژی های فصلی مفید باشند. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۶، زنجبیل تولید پروتئین های پیش التهابی در خون موش های آزمایشگاهی را سرکوب کرد که منجر به کاهش علائم آلرژی شد.

برای بهره مندی از خواص ضد التهابی زنجبیل تازه برای درمان آلرژی بهار به سادگی می توانید آن را به سیب زمینی، هویج، سبزیجات پخته و یا سوپ اضافه نمایید. همچنین بهترین راه برای دریافت معجزات زنجبیل اینست که هر روز چای زنجبیل درست کنید و بنوشید.

درمان آلرژی بهار با ادویه

مطلب پیشنهادی
زنجبیل ، پوست و موی شما را سالم و زیبا نگه می دارد!

۲. ادویه زردچوبه برای درمان آلرژی بهار

زردچوبه به عنوان یک نیروگاه ضد التهابی شناخته شده است. ماده فعال آن، کورکومین، با کاهش علائم بسیاری از بیماری های ناشی از التهاب مرتبط است و می تواند به کاهش تورم و تحریک ناشی از رینیت آلرژیک کمک کند. اگرچه اثرات زردچوبه بر آلرژی های فصلی به طور گسترده در انسان مورد مطالعه قرار نگرفته است، مطالعات حیوانی امیدوارکننده است.

زردچوبه را می توان به صورت قرص یا در چای مصرف کرد. چه زردچوبه را به عنوان مکمل مصرف کنید یا در آشپزی خود از آن استفاده کنید، حتماً آن را با فلفل سیاه مصرف نمایید. پیپرین موجود در فلفل سیاه فراهمی زیستی کورکومین را تا ۲۰۰۰ درصد افزایش می دهد.

خواص زردچوبه

۳. پیاز

پیاز منبع طبیعی عالی کورستین (یک نوع بیوفلاونوئید) است. برخی از تحقیقات منبع معتبر نشان می دهد که کورستین به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل می کند و علائم آلرژی فصلی را کاهش می دهد. از آنجایی که پیاز همچنین حاوی تعدادی دیگر از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است، در فصل آلرژی می توانید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

پیاز قرمز خام بیشترین غلظت کورستین را دارد و پس از آن پیاز سفید و پیازچه قرار دارند. پخت و پز محتوای کورستین پیاز را کاهش می دهد، بنابراین برای تأثیر حداکثری، پیاز را خام مصرف کنید. بهتر است آن را در سالاد یا در ساندویچ امتحان کنید. پیاز همچنین غذاهای غنی از پری بیوتیک است که باکتری های سالم روده را تغذیه می کند و از ایمنی و سلامتی بیشتر حمایت می کند.

۴. مرکبات 

درمان آلرژی بهار با ادویه و مواد غذایی مفید در حالی که اغلب افراد فکر می کنند، ویتامین C موجود در مرکبات تنها از سرماخوردگی جلوگیری می کند، اما فواید آن برای مبتلایان به آلرژی نیز به اثبات رسیده است. مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C باعث کاهش رینیت آلرژیک، تحریک دستگاه تنفسی فوقانی ناشی از گرده گیاهان در حال شکوفه می شود. بنابراین در طول فصل بهار برای درمان آلرژی به راحتی از مرکبات با ویتامین C مانند پرتقال و لیمو ترش استفاده کنید.

خواص مرکبات برای درمان آلرژی فصل بهار

۵. گوجه فرنگی برای درمان آلرژی بهار

گوجه‌فرنگی منبع عالی دیگری از این ماده مغذی ضروری یعنی ویتامین C است. یک گوجه فرنگی متوسط ​​حاوی حدود ۲۶ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C بدن شما را تامین می نماید. علاوه بر این، گوجه فرنگی حاوی لیکوپن، ترکیب آنتی اکسیدانی دیگری است که به فرونشاندن التهاب سیستمیک منبع مطمئن کمک می کند. لیکوپن در زمان پخت راحت‌تر در بدن جذب می‌شود، بنابراین برای تقویت بیشتر، گوجه‌فرنگی کنسرو شده یا پخته را انتخاب کنید.

۶. سالمون، تن و سایر ماهی های روغنی

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی می‌تواند مقاومت شما در برابر آلرژی را تقویت کرده و حتی آسم را بهبود بخشد. یک مطالعه در آلمان در سال ۲۰۰۵ نشان داد که هرچه افراد اسید چرب ایکوزاپنتانوئیک (EPA) بیشتری در جریان خون خود داشته باشند، خطر ابتلا به حساسیت آلرژیک یا تب یونجه در آن ها کمتر است.

مطالعه دیگری نشان داد که اسیدهای چرب به کاهش باریک شدن راه های هوایی که در آسم و برخی موارد آلرژی فصلی رخ می دهد کمک می کنند. این فواید به دلیل خواص ضد التهابی امگا ۳ است.

ماهی روغنی ضد حساسیت بهار

سخن پایانی – درمان آلرژی بهار با ادویه

شکوفه دادن درختان در بهار بسیار زیبا هستند. بنابراین به کمک یک رژیم غذایی مناسب از این فصل زیبا نهایت لذت را ببرید! ادویه و مواد غذایی که در متن بالا معرفی شد قرار نیست جایگزین هیچ درمانی برای آلرژی فصلی شوند، اما می توانند به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم شما به روند بهبودی کمک نمایند. افزودن ادویه ها برای درمان آلرژی بهار این امکان را می دهد که التهاب و واکنش آلرژیک را کاهش دهید و کمتر عطسه کنید!

نمایندگی ادویه خارجی |کامیاب تجارت

شما عزیزان می توانید ادویه وارداتی درجه یک را با بهترین کیفیت از شرکت « کامیاب تجارت » خریداری نمایید. فروش ادویه وارداتی به شکل عمده صورت می پذیرد.

۱- فلفل عنابی مرغوب کشور پاکستان

۲- دارچین شکسته کشور چین

۳- زنجبیل درجه یک کشور چین

۴- فلفل سیاه ویتنام

۵- تخم شربتی از هندوستان

۶- زردچوبه نظام آباد هندوستان

۷- کندر درجه یک آفریقا

۸- سیاه دانه کشور سوریه

کلیه محصولات در فروشگاه تخصصی ادویه ما با بهترین قیمت عرضه می گردد.

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *