وبلاگ

زنجبیل ، پوست و موی شما را سالم و زیبا نگه می دارد!

فواید زنجبیل برای پوست

آیا از فواید زنجبیل برای سلامت پوست و موی خود آگاه هستید؟ جالب است بدانید ریشه یا ادویه زنجبیل یک ماده ابر قدرت برای محافظت از زیبایی پوست و موی شما به شمار می رود. در مطلب ذیل شما را با فواید زنجبیل برای پوست و مو آشنا می نماییم.

فواید زنجبیل برای پوست و مو

ریشه زنجبیل حاوی روغن های فرار، اسیدهای آمینه (تریپتوفان، ترئونین، لیسین، متیونین، فنیل آلانین، والین)، ویتامین ها (C، B1، B2، A، نیاسین و PP) و مواد معدنی (کلسیم، روی، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم) در غلظت بالا می باشد. مجموع این مواد معدنی و ویتامین ها خواص منحصر به فردی برای پوست و مو خواهند داشت که عبارتند از :

فواید منحصر به فرد ریشه زنجبیل برای مو

مردم آسیای شرقی سالهاست که از زنجبیل به عنوان وسیله ای برای تقویت رشد مو استفاده می کنند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که خواص دارویی زنجبیل برای حل مشکلات مو مانند ریزش مو، شوره سر و دو شاخه شدن انتهای مو به اثبات رسیده است.

۱. کاهش ریزش مو

مصرف ریشه زنجبیل، ریشه های مو شما را قوی تر می کند! بنابراین از ریزش مو، چیزی که ما به وضوح می خواهیم از آن جلوگیری کنیم، ممانعت به عمل می آورد.

۲. تحریک رشد مو از فواید زنجبیل 

زنجبیل نه تنها ریزش مو را کاهش می دهد، بلکه گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و در عین حال موها را ابریشمی و براق می کند.

۳. مبارزه با شوره سر

زنجبیل حاوی خواص ضد عفونی کننده طبیعی دارد که به مبارزه با شوره سر کمک می کند.

۴. ترمیم انتهای دوشاخه

زنجبیل با آنتی اکسیدان های خود می تواند به طور جدی به ترمیم هر گونه شکاف و مشکلات موهای خشک کمک نماید و از دو شاخه ای مو ممانعت به عمل آورد.

مقداری روغن زنجبیل را به صورت مستقیم بر روی مو خود ماساژ دهید یا با شامپو خود مخلوط کنید و ببینید که چگونه قدرت مرطوب کنندگی طبیعی آن به رفع خشکی کمک می کند.

فواید زنجبیل برای پوست و مو

فواید زنجبیل برای پوست

۱. ضد پیری

همه افراد از اهمیت استفاده از SPF برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید که بزرگترین تأثیر ظاهر پیری است، آگاه هستند. خوردن زنجبیل می تواند به مبارزه با چین و چروک نیز کمک کند! این غذا مملوء از آنتی اکسیدان های فوق العاده غذایی است که سموم را در سلول های پوست کاهش می دهد و در عین حال گردش خون را افزایش می دهد و به کاهش ظاهر پیری کمک می کند.

۲. لک و آکنه

زنجبیل نه تنها یک ماده ضد پیری عالی برای پوست به شمار می رود، بلکه می تواند به رفع لکه ها و عیوب نیز کمک کند. از جمله فواید زنجبیل برای پوست ، کمک به رفع لک و آکنه می باشد. زنجبیل حاوی خواص ضد عفونی کننده و پاک کننده قوی است که با از بین بردن فعال باکتری های سطح پوست و عمق منافذ، سرعت ایجاد لکه و آکنه را به حداقل می رساند.

مطلب پیشنهادی
این ریشه شفابخش را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید!

۳. تسکین سوختگی و تاول

مطمئناً عاقلانه نیست که بلافاصله پس از سوختگی جدید از زنجبیل استفاده کنید. باید صبر کنید تا پوست شما خنک شود! گفته شده که آب زنجبیل تازه، تاول‌ها، پوست سوخته یا آفتاب سوخته را تسکین و التیام می بخشد. البته در این خصوص حتماً با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

۴. اسکار هایپوپیگمنتال (سفید)

اگر نواحی زخم کهنه ای دارید که از نظر رنگدانه کمی روشن تر از بقیه قسمت های پوست شما هستند، یک تکه زنجبیل تازه می تواند کمک کننده باشد. برای نتایج قابل توجه، یک تکه زنجبیل تازه را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی جای زخم سفید نگه دارید. این کار باید هر روز به مدت حداقل یک هفته انجام شود، در این مرحله باید شروع به بازگشت رنگ به پوست خود کنید.

فواید زنجبیل برای پوست

۵. مقابله با منافذ باز پوست

از دیگر فواید زنجبیل برای پوست، بستن منافذ باز پوست و تصفیه آلودگی های بر روی پوست چرب و براق است. سلول های گیاهی فعال زنجبیل می توانند ساختار پوست افرادی را که از مشکلات غدد چربی رنج می برند، بهبود بخشد.

ساخت ماسک صورت برای بهره مندی از فواید زنجبیل برای پوست

ماسک صورت یک روش ایده آل برای این کار است. زنجبیل رنده شده را با مخلوط ماسک طبیعی (یا خریداری شده از فروشگاه) مخلوط کنید. این به مرطوب کردن و نرم شدن پوست کمک می کند و آن را انعطاف پذیر و درخشان می کند.

توجه : در مطلب ذیل، می توانید با انواع ماسک صورت که با زنجبیل تازه درست شده است آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی
روتین مراقبت از پوست با ۷ ماسک صورت زنجبیل

کامیاب تجارت 

ریشه زنجبیل مرغوب و درجه یک وارداتی از کشور چین را می توانید به صورت عمده از شرکت کامیاب تجارت تهیه نمایید. فروش ادویه وارداتی با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت صورت می پذیرد.

سایر محصولات این واحد فروش:

فلفل سیاه درجه یک از ویتنام ،، فلفل عنابی (چیلی) تند و خوشمزه پاکستانی ،، دارچین شکسته مرغوب از چین ،، سیاه دانه سوری و …

 

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *