وبلاگ

تاثیر جالب توجه ادویه ها بر تیروئید

تاثیر ادویه ها بر تیروئید

هیچ گیاهی نمی تواند جایگزین هورمون های تیروئید شود، اما برخی ممکن است از عملکرد و سلامت تیروئید حمایت کنند. تیروئید یک غده درون ریز پروانه ای شکل در گردن است که با تولید هورمون های تاثیرگذار بر متابولیسم، سوخت و ساز بدن را کنترل می کند.
هنگامی که بی نظمی در تیروئید ایجاد می شود، می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود که بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. این مقاله به بررسی تاثیر گیاهان و ادویه هایی می‌پردازد که می توانند از غده تیروئید حمایت کنند.

تاثیر ادویه ها بر تیروئید

ادویه های زیادی وجود دارند که می توانند برای سلامتی شما مفید باشند. خوردن این ادویه ها به طور منظم می تواند به کاهش التهاب، ریشه کن کردن پاتوژن ها، متعادل کردن سطح قند خون و … کمک کند. با این حال، برخی ادویه ها فواید سلامتی بیشتری نسبت به سایرین دارند. همچنین ادویه های خاصی وجود دارند که باید افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی تیروئید نظیر بیماری گریوز و تیروئیدیت هاشیموتو از مصرف آن ها اجتناب نمایند.

ما درباره فواید سلامتی ادویه جاتی صحبت می کنیم که اکثر افراد مبتلا به بیماری های تیروئید و خودایمنی تیروئید می توانند با خیال راحت مصرف کنند. این ادویه ها و گیاهان عبارتند از:

خواص ادویه ها بر روی تیروئید

۱- زنجبیل

خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی ” جینجرول ” ترکیب اصلی زنجبیل به اثبات رسیده است. استفاده از مکمل‌های زنجبیل ممکن است برای افرادی که کم‌کاری تیروئید را تجربه می‌کنند، مفید باشد. این گیاه همچنین می تواند وزن را کاهش دهد، التهاب را از طریق سرکوب آنزیم هایی که در فرآیند التهابی نقش دارند، کاهش داده و باعث تنظیم هورمون ها گردد.

توجه داشته باشید که مصرف دوز زیاد زنجبیل می تواند عوارض جانبی بالقوه ای از جمله تحریک دهان و گلو، ناراحتی گوارشی، سوزش سر دل و اسهال را به همراه داشته باشد. افراد باردار و کسانی که در دوران شیردهی هستند باید از مکمل های زنجبیل خودداری کنند و در مورد مصرف آن با پزشک خود مشورت کنند.

تاثیر ادویه ها بر تیروئید

۲- دارچین و تاثیر ادویه ها بر تیروئید

دارچین که از دیرباز مورد توجه اطباء طب سنتی قرار گرفته است، فواید بیشمار سلامتی را دربردارد. تاثیر این ادویه بر تیروئید (سینامالدئید، جزء فعال اصلی دارچین) به شرح ذیل است:

۱- کمک به تنظیم سطح گلوکز خون
۲- کاهش سطوح تری گلیسیرید خون
۳- دارای اثرات بازدارنده بر استرس اکسیداتیو و التهاب
۴- کمک به تعادل سیستم ایمنی بدن (خصوصاً در مورد افرادی که دچار نقص در سیستم ایمنی هستند)
۵- افزایش سلول های سرکوب کننده بیماری های خود ایمنی
۶- اثر مهاری بر هلیکوباکتری (این باکتری محرک بالقوه شرایط خودایمنی تیروئید می باشد)

مطلب پیشنهادی
آشنایی با خواص دارچین برای زنان

۳- زردچوبه و تاثیر ادویه ها بر تیروئید

زردچوبه که به طلای زرد معروف است، یک ادویه قوی ضد التهاب به شمار می رسد. التهاب یک عامل مهم در شرایط خودایمنی تیروئید مانند تیروئیدیت هاشیموتو و بیماری گریوز است. تاثیر این ادویه بر تیروئید مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه این بررسی نشان می دهد که مصرف زردچوبه می تواند به کاهش سیتوکین های پیش التهابی کمک نماید. ” کورکومین ” موجود در این ادویه بر سلامت قلب و عروق تاثیرگذار است و خواص ضد سرطانی دارد.

زردچوبه برای درمان جوش و آکنه

سایر گیاهان تاثیرگذار بر سلامت تیروئید

این گیاهان مفید برای تیروئید عبارتند از:

۱- سیاه دانه

در طب سنتی الجزایری از سیاه دانه برای درمان بیماری های تیروئید استفاده می نمایند. سیاه دانه شامل مواد شیمیایی گیاهی و اجزای بیولوژیکی است که از عملکردهای مختلف بدن پشتیبانی می کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ که به تأثیر سیاه دانه بر تیروئیدیت هاشیموتو می‌پردازد، وضعیتی که به تدریج تیروئید را از بین می‌برد. این مطالعه نشان می‌دهد که سیاه دانه به طور کلی می‌تواند وضعیت تیروئید را بهبود بخشد.

زیره سیاه زمانی که در دوزهای کوچک برای مدت کوتاهی مصرف شود، احتمالاً بی خطر است. با این حال، برخی از افراد بثورات پوستی آلرژیک را گزارش می دهند و کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند باید از مصرف آن به طور کامل اجتناب نمایند.

تاثیر سیاه دانه بر تیروئید

۲- رزماری

گیاه رزماری دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به کاهش التهاب غده تیروئید و مهار رشد سلول های سرطانی کمک نماید.

۳- گشنیز – تاثیر گیاهان و ادویه ها بر تیروئید

گشنیز را می توان سرشار از آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی دانست. این گیاه می تواند از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری نماید. همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که با التهاب در بدن شما مبارزه می کنند. این ترکیبات شامل ترپینن، کورستین و توکوفرول ها هستند که دارای اثرات ضد سرطانی، تقویت کننده سیستم ایمنی و محافظت کننده عصبی می باشند.

تاثیر گیاهان بر تیروئید

۴- سیر

سیر یک ماده ضد میکروبی فوق العاده است و مصرف آن برای افراد مبتلا به بیماری های تیروئید و خودایمنی توصیه می شود. اثرات ضدقارچی، ضد میکروبی و ضد ویروسی بارها در مقالات متعدد علمی به اثبات رسیده است. سیر یک ضدالتهاب عالی به شمار می رود و در سم زدایی بدن نقش بسزایی دارد. (با افزایش سطح گلوتاتیون) همچنین به پایین آمدن فشار خون در افراد مبتلا به بیماری های قلبی – عروقی کمک می نماید.

مطلب پیشنهادی
درمان گلو درد با چند ادویه گیاهی آشنا

سخن پایانی – تاثیر ادویه ها بر تیروئید

گنجاندن برخی گیاهان دارویی و ادویه ها در رژیم غذایی افراد می تواند به حمایت از عملکرد تیروئید کمک کند. اگر به دنبال درمان های گیاهی هستید، به خاطر داشته باشید که تأثیر آن ها بر روی همه افراد مبتلا به بیماری های تیروئیدی یکسان نیست. بنابراین حتماً با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

کامیاب تجارت نمایندگی ادویه خارجی

شما عزیزان می توانید ادویه وارداتی درجه یک را با بهترین کیفیت از شرکت « کامیاب تجارت » خریداری نمایید. فروش ادویه وارداتی به شکل عمده صورت می پذیرد.

۱- فلفل عنابی مرغوب کشور پاکستان

۲- دارچین شکسته کشور چین

۳- سیاه دانه کشور سوریه

۴- فلفل سیاه ویتنام

۵- تخم شربتی از هندوستان

۶- زردچوبه نظام آباد هندوستان

۷- کندر درجه یک آفریقا

۸- زنجبیل درجه یک کشور چین

کلیه محصولات با بهترین قیمت در فروشگاه تخصصی ادویه ما به فروش می رسد.

نمایندگی ادویه وارداتی

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *