وبلاگ

از ادویه ها برای درمان سردرد جایگزین داروهای شیمیایی استفاده نمایید!

ادویه برای درمان سردرد

اغلب مردم برای درمان سردرد از داروهای شیمیایی استفاده می نمایند، زیرا معتقدند موثرتر است و زمان کمتری برای متوقف کردن درد نیاز دارد. اما گاهی اوقات داروها می توانند باعث سردردهای برگشتی شوند. اگر از میگرن رنج می برید، افزودن ساده گیاهان و ادویه ها می تواند به پیشگیری یا تسکین درد کمک نماید. در این مطلب با چند گیاه و ادویه برای درمان سردرد آشنا خواهید شد.

چند گیاه و ادویه برای درمان سردرد

به گفته سازمان بهداشت جهانی، اختلالات سردرد که به عنوان سردردهای مکرر مشخص می شود، بسیار شایع است. به عنوان مثال تقریباً از هر ۲۰ نفر، ۱ نفر روزانه دچار سردرد می گردد. همچنین ۱ نفر از ۷ نفر از سردردهای میگرنی رنج می برد. (در زنان سه برابر بیشتر شایع است)

به طور کلی می توان گفت همه افراد سردرد را در مقطعی از زندگی خود تجربه می کنند که می تواند از خفیف و نادر تا شدید و ناتوان کننده متغیر باشد. در ذیل با چند ادویه و گیاه موجود در کابینت آشپزخانه برای پیشگیری یا درمان سردرد آشنا خواهید شد.

نعناع تند

نعناع باعث افزایش آرامش اعصاب می گردد و به کاهش درد کمک می کند. این گیاه که به راحتی در هر فروشگاه مواد غذایی یافت می شود، می توان به روش های مختلف در رژیم غذایی خود گنجاند. قبل از خواب آن را به شکل چای بنوشید یا چند قطره روغن نعناع را به وان حمام خود اضافه نمایید. هنگامی که میگرن شدید است، به سادگی دو یا سه قطره را بر روی شقیقه خود بمالید تا معجزه آن را ببینید. نعناع همچنین دارای چندین مزیت سلامتی دیگر از جمله تسکین آلرژی و کاهش نفخ می باشد.

دمنوش برای سردرد

ادویه زنجبیل برای درمان سردرد

زنجبیل صدها سال است که به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات متعدد سلامتی استفاده می شود. این ادویه خوشمزه حالت تهوع را که یک عارضه جانبی رایج میگرن مزمن است، فرو می نشاند و با سردرد مقابله می‌کند. سعی کنید زنجبیل تازه را در آب میوه یا چای به وعده غذایی عصر خود اضافه نمایید. همچنین می‌توانید از مکمل‌های ریشه زنجبیل برای رفع سریع آن استفاده کنید. زنجبیل همچنین به عنوان یک ضد التهاب و شل کننده عضلات عمل می کند.

مطلب پیشنهادی
«آب هویج و زنجبیل» را جایگزین نوشیدنی های صنعتی نمایید!

فلفل کاین

اگر به غذاهای تند علاقه دارید، فلفل کاین باید بهترین انتخاب برای درمان میگرن باشد. این ادویه قادر است درد را از سر منحرف نموده، مقابله با آن را آسان‌تر کرده و گاهی حتی آستانه درد را افزایش دهد. مقدار کمی از فلفل تند را به وعده های غذایی خوشمزه خود اضافه کنید. اگر جرات بیشتری به خرج دهید می توانید یک قاشق چای خوری از آن را با آب داغ و لیمو مخلوط  نمایید. این ادویه آتشین همچنین به هضم کمک می کند و گردش خون را تحریک می نماید. البته اگر از مشکلات معده رنج می برید، بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید و به سراغ یک ادویه دیگر برای درمان سردرد بروید.

فلفل کاین در طب سنتی

گیاه بابونه

یک فنجان چای بابونه یک مسکن ملایم با خواص آرامش بخش است که می تواند غم و اندوه شما را تسکین داده و سردردهای ناشی از استرس را کاهش دهد. چای بابونه همچنین می تواند به عنوان یک ضد التهاب عمل نموده و به کاهش اسپاسم عضلانی کمک نماید. برای تهیه چای بابونه آرامش بخش ساده، به ازای هر فنجان آب، دو قاشق چایخوری بابونه اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید، برای طعم شیرین تر، عسل را اضافه کنید.

درمان فوری سردرد شدید در خانه

ادویه زردچوبه برای درمان سردرد

دلایل میگرن همچنان یک راز باقی مانده است. اما برخی از محققان معتقدند که این وضعیت ممکن است راهی برای محافظت از مغز در برابر سطوح بالای استرس اکسیداتیو باشد. بر اساس برخی مطالعات، زردچوبه به عنوان یک آنتی اکسیدان ممکن است به کاهش یا پیشگیری از علائم میگرن کمک نماید. یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که زردچوبه همراه با آنتی اکسیدان CoQ10، تعداد دفعات، شدت و مدت زمان حملات میگرنی را کاهش می دهد.

مطالعه دیگری نشان داد که افراد مبتلا به میگرن که ترکیبی از زردچوبه و اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف می‌کنند، دوره‌های میگرنی کمتری را تجربه می نمایند و دارای سطوح پایین‌تری از ICAM-1، پروتئینی که در التهاب نقش دارد، هستند. زردچوبه از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ماده اصلی آن، یعنی کورکومین فواید بسیاری برای سلامتی دارد. تحقیقات نشان داده است که زردچوبه می تواند به کاهش دفعات و شدت میگرن کمک کند.

ادویه برای درمان سردرد

سایر روش های موثر برای درمان سردرد

۱- هیدراته ماندن

۲- بهره مندی از یک برنامه غذایی سالم، کامل و منظم

۳- خواب کافی

۴- اجتناب از غذاهای فرآوری شده که ممکن است حاوی محرک هایی مانند MSG، کافئین و سدیم اضافی باشند.

۵- اجتناب از استشمام رایحه و عطرهای تند

۶- بررسی دوره ای سلامت و نوسانات هورمونی

۷- مدیریت استرس به صورت سالم

مطلب پیشنهادی
درمان زانو درد به کمک کدام ادویه ها توصیه شده است؟

کامیاب تجارت – فروش ادویه وارداتی

فروش فلفل عنابی مرغوب پاکستان ،، دارچین شکسته چین ،، سیاه دانه سوریه ،،فلفل سیاه ویتنام ،، زنجبیل چین ،، زردچوبه نظام آباد هندوستان ،، تخم شربتی از هندوستان ،، کندر درجه یک آفریقا به بازار و کارخانجات سراسر کشور به صورت عمده انجام می گیرد.

فروش ادویه رستورانی به صورت عمده با ارائه بهترین قیمت و ارسال محصولات طبق زمان مقرر در قرارداد صورت می پذیرد.

فروش ادویه وارداتی

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *