وبلاگ

درمان زانو درد به کمک کدام ادویه ها توصیه شده است؟

درمان زانو درد با ادویه

التهاب، راه یا مکانیسم بدن برای مبارزه با عفونت یا آسیب است. اما گاهی اوقات، این مکانیسم از مسیر خود خارج می شود و شروع به آسیب رساندن به سلول های بدن شما می کند و خطر ابتلا به اختلالات خود ایمنی مانند آرتریت را افزایش می دهد.
زانو درد یکی از شایع ترین بیماری های مفاصل است که تنها مرتبط با کهنسالی نیست و همه گروه های سنی را می تواند درگیر نماید. اگر روزانه با زانو درد دست و پنجه نرم می کنید، این ۶ گیاه و ادویه را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید! زیرا اثر ضد التهابی دارند و می توانند درد و التهاب را تسکین دهند. در این مطلب نحوه درمان زانو درد با ادویه و گیاهان دارویی را مورد بررسی قرار می دهیم و خواص ضد التهابی هریک را بیان می نماییم.

درمان زانو درد با ادویه های گیاهی

زانو درد می‌تواند در هر سنی به دلایل مختلف مانند وضعیت بدنی اشتباه، کار زیاد، وزن بیش از حد بدن یا تحلیل رفتن غضروف ها (آرتروز) رخ دهد. درمان تا حد زیادی به علت درد بستگی دارد. گیاهان دارویی ممکن است تاثیر زیادی برای تسکین درد لحظه ای نداشته باشند، اما استفاده مداوم در طولانی مدت برای کاهش درد و التهاب مفید است.

به عبارت دیگر، التهاب یا درد مفاصل و زانو را می توان با مصرف برخی از گیاهان و ادویه های ضد التهابی کاهش داد و حتی از خطر ابتلا به آرتروز جلوگیری کرد.

درمان خانگی تورم مفاصل

این ۶ گیاه و ادویه، برای درمان زانو درد مفید هستند!

۱. زردچوبه

« زردچوبه » ریشه گیاهی است که حاوی ماده ارزشمندی به نام « کورکومین » می باشد که نه تنها غذای شما را خوش رنگ می کند، بلکه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش درد و التهاب زانو کمک نماید. از آنجایی که دارای اثرات ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد التهابی و ضد آلرژی می باشد، برای سال ها در طب سنتی چینی و هندی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه بر این، زردچوبه دارای فواید سلامتی برای پوست، کبد و دستگاه گوارش است. آن را بخشی از برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. راه های مختلفی برای استفاده از ادویه زردچوبه برای درمان زانو درد وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید زردچوبه را با شیر گرم مخلوط کنید و روزانه یک لیوان میل نمایید. همچنین می‌توانید خمیر زردچوبه را روی ناحیه آسیب‌دیده برای روند بهبودی بمالید.

خمیر زردچوبه برای ورم زانو

۲. زنجبیل

یک فنجان چای داغ زنجبیل، پاسخی مناسب برای روزهای پُر استرس است. ” زنجبیل ” ویژگی‌های ضد التهابی دارد، به همین دلیل است که می تواند به طور موثر دردهای جزئی را تسکین دهد و شما را شاداب کند. همچنین می توانید زنجبیل رنده شده را با آب مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر درآید، سپس برروی ناحیه آسیب دیده بمالید.

با توجه به مزایای سلامتی و توانایی های درمانی متعدد، این گیاه به طور سنتی در علوم پزشکی مانند آیورودا و هومیوپاتی مورد استفاده قرار گرفته است. همه این‌ها به لطف قابلیت های فوق العاده آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن است که برای سلامت عمومی بدن شما یک گزینه گیاهی عالی به شمار می رود.

با این حال، به نحوه واکنش بدنتان هنگام مصرف زنجبیل توجه کنید. مصرف بیش از اندازه زنجبیل ممکن است با تعدادی از عوارض جانبی مانند سوزش سر دل و حالت تهوع همراه باشد.

درمان زانو درد با ادویه زنجبیل

۳. اکالیپتوس

اگر زانو درد شما به دلیل التهاب است، قطعاً می توانید  ” روغن اکالیپتوس ” را امتحان کنید. آن را مستقیماً روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. عملکرد آن با ایجاد احساس سرما یا گرما است که توجه شما را از ناراحتی دور می کند. در واقع می توان گفت قطره‌های روغن اکالیپتوس، اثر آرامش‌بخش و تسکین درد/التهاب خفیف را به همراه دارد.

درمان آرتروز زانو با طب سنتی

۴. ادویه دارچین برای درمان زانو درد

« دارچین » بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای هندی است و در طب سنتی آیورودا برای درمان بیماری های قلبی و فشار خون بالا استفاده می شود. دارچین که به نام ” دلچینی ” نیز شناخته می شود، دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد دیابتی و ضد باکتریایی است که همگی برای سلامت زانوهای شما مفید هستند. می توانید پودر آن را به ماست، پنیر یا سایر غذاها اضافه کنید یا چوب دارچین را در چای دم کنید.

درمان زانو درد با ادویه دارچین

مطلب پیشنهادی
حقایق علمی درباره خواص دارچین در چای

۵. آلوئه ورا برای درمان زانو درد

ژل آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین می توانید آن را مستقیماً روی مفاصل دردناک و متورم اعمال کنید. توصیه می شود این کار را به صورت روتین منظم انجام دهید. از برگ آلوئه ورای تازه استفاده نمایید. به کمک یک چاقو آن را برش دهید و مایع چسبناک داخل آن را خارج نمایید. یک ربع الی بیست دقیقه ناحیه متورم و دردناک را ماساژ دهید.

درمان زانو درد با آلوئه ورا

۶. روغن گیاه کرچک 

روغن کرچک یک راه حل طبیعی فوق العاده برای کاهش درد مفاصل در زانو است و حتی در دست نوشته های باستانی آیورودا به دلیل پتانسیل آن در مدیریت علائم آرتریت ثبت شده است. طبق اصطلاح آیورودا در سانسکریت به نام Eranda Tailam شناخته می شود و دارای اسید ریسینولئیک است، یک ماده مغذی گیاهی قوی با خواص ضد التهابی که درد، ناراحتی در استخوان ها، عضلات و مفاصل بدن را کاهش می دهد.

۳ قاشق غذاخوری روغن کرچک را گرم کرده و به یک کاسه تمیز منتقل کنید. قسمتی را در کف دست بگیرید و با حرکات دایره ای ملایم به مدت ۲ دقیقه روی هر دو زانو بمالید و فشار ملایمی اعمال کنید. ماساژ با روغن کرچک، گردش خون را در زانوها بهبود می بخشد و گرمای خوبی ایجاد می کند که به افزایش دامنه حرکتی مفاصل و کاهش درد زانو کمک می نماید.

بهترین روغن برای زانو درد

سخن پایانی – درمان زانو درد با ادویه

گیاهان طبیعی و ادویه های فوق الذکر دارای خواص ضد التهابی هستند که علائم خفیف درد را تسکین می دهند و یا از ابتلا به آن پیشگیری می نمایند. با این حال، بهتر است در صورت وجود درد مزمن با پزشک موردنظر نیز مشورت کنید!

کامیاب تجارت مهتاب | فروش عمده ادویه وارداتی

این شرکت با سال ها تجربه مفتخر به عرضه انواع ادویه، حبوبات و برنج وارداتی می باشد. این محصولات از بهترین های حال حاضر دنیا انتخاب می شوند و به صورت عمده وارد کشور می گردند. هریک از محصولات با منصفانه ترین قیمت نسبت به بازار به فروش می رسند.

سایر محصولات:

فلفل عنابی مرغوب پاکستان ،، فلفل سیاه ویتنام  ،، سیاه دانه سوریه  ،، تخم شربتی از « هندوستان »،، کندر درجه یک آفریقا و فروش برنج هندی

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

2 دیدگاه در “درمان زانو درد به کمک کدام ادویه ها توصیه شده است؟

  1. هادی گفت:

    با سلام چرا شماره تلفن پاسخگو نیستید؟

    1. arazSEO گفت:

      سلام. لطفا با این شماره همراه تماس حاصل نمایید.
      ۰۹۱۲۰۸۰۷۴۶۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *