وبلاگ

خواص کندر برای پوست و مو؛ شفابخش و تسکین دهنده

خواص کندر برای پوست

اسانس یا روغن کندر از درختان Boswellia serrata که معمولاً در مناطق خشک برخی کشورها نظیر پاکستان رشد می کنند، استخراج می شود. کندر دارای رایحه لیمویی، تند و چوبی است که آرمش بخش است. دارای خواص ضد التهابی قوی، تقویت کننده جنسی و ضد باکتری می باشد. این ماده از سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت های ویروسی، باکتری ها و سلول های سرطانی محافظت می کند. روغن کندر که به نام « پادشاه روغن ها » از آن یاد می شود، دارای خواص منحصر به فردی برای پوست و مو می باشد. در این مطلب با « خواص کندر برای پوست و مو » آشنا خواهید شد.

فواید جالب توجه روغن کندر برای پوست

روغن کندر که در زمان میلاد مسیح به عنوان یک هدیه گرانبها به پادشاهان آن دوران پیشکش می شد، هنوز هم ارزش زیادی در طب سنتی دارد. خواص فوق العاده کندر برای پوست از سوی محققان به اثبات رسیده است و از این روغن در تولید کرم های آرایشی، بهداشتی استفاده می گردد.

۱. از خواص کندر برای پوست، خاصیت ضد پیری

روغن کندر به تقویت و ایجاد حالت ارتجاعی پوست کمک می کند. با تحریک تولید کلاژن و تنظیم رشد سلول های پوست، شروع زودرس پیری را به تأخیر می اندازد. پوست را از آلودگی، کثیفی، سموم انباشته شده و سلول های مرده پاک می کند. خطوط ریز، ظاهر چین و چروک، پا کلاغی و هایپرپیگمانتاسیون را کاهش می دهد. با افزودن ۳ قطره اسانس به ۱۰ میلی لیتر روغن جوجوبا از آن به عنوان تونر دست و صورت استفاده کنید. آن را به صورت نازک در سراسر صورت پخش کنید و به صورت دورانی ماساژ دهید.

روغن کندر برای جلوگیری از چین و چروک

۲. از خواص کندر برای پوست؛ شفابخش و تسکین دهنده   

روغن کندر دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است که در التیام و ترمیم پوست آسیب دیده مفید است. ۵-۶ قطره اسانس کندر را به ۳۰ میلی لیتر روغن جوجوبا اضافه کنید. مخلوط روغن را روی پوست آسیب دیده ماساژ دهید. ترکیبات ضد التهابی موجود در روغن، رشد سلول های سالم پوست را تحریک می کند و به بهبود پوست سرعت می بخشد.

۳. جلوگیری از آثار باقی مانده زخم بر روی پوست

روغن کندر دارای خواص ضد التهابی است که به بهبود زخم ها، پوست آسیب دیده و کاهش ظاهر اسکار تشکیل شده کمک می کند. مصرف موضعی این روغن باعث محو شدن جای زخم بر روی پوست می گردد. ۶ قطره اسانس را با روغن جوجوبا مخلوط کنید و آن را روی صورت بمالید.

توجه: روغن جوجوبا سرشار از ویتامین C، E، B، مس و روی برای تغذیه پوست و مو می باشد. ویتامین E و ویتامین های B کمپلکس موجود در آن به ترمیم پوست و کنترل آسیب ها کمک می نمایند.

فواید روغن ضروری کندر برای مو

این ماده خواص جالب توجهی برای مو دارد که در ذیل به آن اشاره می نماییم:

۱. باعث رشد مو می شود!

اسانس کندر گردش خون را در پوست سر و فولیکول های مو تحریک می کند که به رشد مو کمک می کند. میزان ریزش مو، دو شاخه شدن موها، نازک شدن موها و گره خوردن را کاهش می دهد. بدون چسبندگی یا چربی اضافی به موها درخشندگی و نرمی می بخشد.

خواص کندر برای پوست و مو

۲. شوره سر را کاهش می دهد!

اسانس کندر به کاهش تولید سبوم کمک می کند که منجر به تجمع بیش از حد روغن در پوست سر می شود. چربی اضافی با ایجاد شوره سر، عفونت های پوست سر و لکه های پوسته پوسته همراه است.

۳. از ریزش مو جلوگیری می کند!

در بسیاری از موارد، ریزش مو به دلیل استرس و فشار روحی شدید است. روغن کندر به مقابله با اضطراب ناشی از استرس کمک می کند. در واقع باعث بهبود خلق و خو در فرد می گردد و بطور غیر مستقیم از ریزش مو جلوگیری می نماید. بهترین روش برای استفاده از اسانس کندر برای مدیریت استرس، استنشاق عطر آن به طور مستقیم از بطری یا استفاده از آن در یک پخش کننده است. استشمام بو فوراً حالات نوسانی منفی را تسکین می دهد و فرد را آرام می کند.

مطلب پیشنهادی
خواص کندر برای پاکسازی ریه

۴. سطح هورمون‌ها را متعادل می سازد!

عدم تعادل هورمونی ازدیگر دلایل ریزش مو می باشد. اسانس کندر به کاهش دردهای مربوط به قاعدگی و یائسگی کمک می کند. سطح هورمون ها را متعادل می  سازد و ترشح استروژن و تستوسترون را در بدن کنترل می کند. همچنین به مقابله با اضطراب، حالت تهوع، خستگی و نوسانات خلقی در دوره قاعدگی کمک می نماید. اسانس کندر خطر ابتلا به سرطان تخمدان و سینه را کاهش می دهد. سیستم تولید مثل را تنظیم می کند و با بهبود تحرک، تراکم و عملکرد اسپرم همراه است.

روغن کندر برای پوست

روش های استفاده از روغن کندر

۱- آن را با یک روغن حامل رقیق کنید و سپس چند قطره از آن را برروی پوست صورت، دست و یا پاهای خود مالش دهید.

۲- چند قطره از آن را به مرطوب‌کننده‌ها، لوسیون‌های بدن، شامپوها، ماسک های مو و سایر محصولات زیبایی که آبکشی می کنید، اضافه نمایید تا از مزایای آن در روتین مراقبت از پوست خود بهره مند گردید.

۳- مقداری از قطرات روغن را روی یک حوله یا پارچه بپاشید و آن را زیر بالش خود قرار دهید.

۴- چند قطره از آن را در دیفیوزر بریزید و در اتاق محل کار یا خانه خود قرار دهید.

توجه: در رایحه درمانی توصیه می شود روغن کندر را با روغن های ضروری دیگر نظیر اسطوخودوس، چوب صندل، مریم گلی، یلانگ یلانگ ترکیب نمایید. همچنین می توانید از ورقه های مرکبات لیموترش و پرتقال استفاده کنید. این ترکیبات را در دیفیوزر بریزید و رایحه آرام بخش آن را استشمام نمایید.

۵- دو مرتبه در روز آن را مستقیماً از داخل بطری تنفس کنید.

استشمام بوی کندر مستقیم از داخل بطری

سخن پایانی – خواص کندر برای پوست و مو

برای دریافت بهترین نتیجه حتماً از روغن خالص، ارگانیک و بدون مواد شیمیایی استفادده نمایید. روغن های فرآوری شده حاوی مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی هستند که می‌توانند برای پوست مضر باشند.

کامیاب تجارت | فروش کندر درجه یک و مرغوب آفریقایی

شرکت بازرگانی « کامیاب تجارت » عرضه کننده انواع ادویه، برنج و حبوبات با بهترین درجه کیفی می باشد.

فروش کندر عمده

فروش ادویه وارداتی با مناسب ترین قیمت صورت می پذیرد. این محصولات از بهترین برندهای خارجی عرضه می گردند.

سایر محصولات این مجموعه :

فلفل عنابی مرغوب پاکستان ،، دارچین شکسته چین ،، فلفل سیاه ویتنام  ،، سیاه دانه سوریه ،، زنجبیل چین ،، زردچوبه نظام آباد هندوستان ،، تخم شربتی از « هندوستان »،، کندر درجه یک آفریقا

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *