وبلاگ

آیا دانه های بومی هند برای لاغری معجزه می کنند؟!

خواص تخم شربتی برای لاغری

تخم شربتی یا دانه های ریحان که بومی هند و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا هستند، بیش از ۵۰۰۰ سال است که در مزارع این کشورها کشت می شوند و در صدر فهرست مواد اولیه غذاهای تایلندی، ویتنامی، ایتالیایی و هندی به‌ویژه در دسرها قرار دارند. دانه های ریحان سرشار از آنتی اکسیدان ها، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و چربی های خوب هستند که به کنترل سطح قند و تقویت ایمنی بدن کمک می کنند. آیا تخم شربتی برای کاهش وزن مفید است؟ در این مطلب با بررسی خواص تخم شربتی برای لاغری ، به این سوال پاسخ خواهیم داد.

خواص تخم شربتی برای لاغری

این دانه های شگفت انگیز کوچک، بسیار کم کالری و حاوی مواد مغذی متراکم هستند. وقتی دانه های ریحان در آب خیسانده می شوند، به ازای هر دو قاشق چای خوری تنها ۴۰ کالری دریافت خواهید نمود. تخم شربتی در آب به طور ذاتی به یک ماده ژلاتینی تبدیل می شود که با حفظ رطوبت بالا، خواص منحصر به فردی برای هضم دارد. تحقیقات علمی زیادی در مورد خواص تخم شربتی برای لاغری به اثبات رسیده است.

ماده ژله ای موجود در این دانه ها هضم را کند می کند، آزاد شدن گلوکز در جریان خون را به تأخیر می اندازد و از پُرخوری جلوگیری می نماید. 

 فواید دانه های ریحان برای لاغری

سرشار از کربوهیدرات

این دانه ها با داشتن ۴۲ درصد کربوهیدرات به ازای هر ۱۰۰ گرم، انرژی فوری به بدن می دهند. کربوهیدرات های موجود در این دانه ها سوخت و ساز بدن را تامین می نمایند. همچنین به عملکرد کلیه ها، قلب و سیستم عصبی مرکزی کمک می کند. مصرف منظم آن باعث هضم بهتر غذا می شود. بیماری های معده را تسکین می دهد و سطح کلسترول بد را تحت کنترل نگه می دارد.

غنی از پروتئین

تخم شربتی یک منبع طبیعی و گیاهی پروتئین است که به ازای هر ۱۰۰ گرم، ۲۰ درصد آن را تامین می کند. این دانه ها را روزانه برای تقویت استخوان ها، ماهیچه ها، پوست و برای تحریک تولید آنزیم ها، هورمون ها و سایر مواد شیمیایی موردنیاز برای عملکرد بهتر بدن مصرف کنید.

پُر فیبر از خواص تخم شربتی برای لاغری

دانه های ریحان سرشار از فیبر هستند. فقط ۴ گرم از این دانه ها حاوی مقدار بیشتری فیبر نسبت به یک پیاز کامل، کاهو یا اسفناج است و آن را به گزینه ای ایده آل برای کسانی که با مشکلات معده سر و کار دارند، انتخاب می کند. شما را برای ساعت های طولانی سیر نگه می دارد، گرسنگی را مهار می کند و کلسترول خوب را بهبود می بخشد. شما را پرانرژی نگه می دارد و از بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی و سرطان های مرتبط با معده مصون می دارد.

مطلب پیشنهادی
از خواص تخم شربتی غنی از فیبر چه می دانید؟

کالری کم

این سیاه دانه های کوچک، کالری بسیار کمی دارند. (تقریباً در مقادیر ناچیز) برای جلوگیری از آپنه خواب ، بیماری مفاصل، کاهش کلسترول، فشار خون و انواع سرطان، این دانه ها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

نیروگاه اسیدهای چرب امگا ۳

این دانه های شیرین ریحان منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به مبارزه با افسردگی، اضطراب، بهبود بینایی، رشد جنین و جلوگیری از عوامل خطری که می تواند منجر به مشکلات قلبی شود، کمک می کنند. مصرف منظم آن توسط کودکان به درمان اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) کمک می کند و فعالیت متابولیک را بهبود می بخشد. یکی از غذاهایی است که برای بیماران مبتلا به التهاب مزمن بسیار مفید است.

مقادیر مناسب مواد معدنی

از دیگر خواص تخم شربتی برای لاغری می توان به تامین نیاز بدن در حین رژیم غذایی اشاره کرد. انباری از مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، اسید فولیک – همه در مقادیر مناسب هستند. حدود ۱۰۰ گرم دانه ریحان تا ۲۴۴ درصد کلسیم، ۱۷۸ درصد منیزیم، ۴۹۹ درصد آهن، ۵۶ درصد پتاسیم و ۷۸ درصد اسید فولیک در دوز توصیه شده روزانه را تامین می نماید.

طرز تهیه تخمه شربتی برای لاغری

مقادیر کافی ویتامین E

ویتامین E یکی از اجزای اصلی دانه ریحان است. برای آبرسانی به پوست ، بهبود سریع تر زخم ها، کاهش خارش پوست، تسکین اگزما، پسوریازیس و سایر بیماری های پوستی و پیشگیری از سرطان پوست، آب دانه های ریحان بنوشید.

علاوه بر این، ویتامین E موجود در دانه‌های سیاه رنگ به بهبود بینایی نیز کمک می‌کند، می‌تواند علائم پیری زودرس را کاهش دهد و هنگامی که در آب خیسانده شود، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند.

از خواص تخم شربتی برای لاغری ، گرسنگی را کنترل می کند!

طب سنتی خوردن دانه های ریحان خیس شده را قبل از غذا پیشنهاد می کند، زیرا به عنوان یک سرکوب کننده اشتها موثر است. کم کالری است و تمام مواد مغذی لازم را برای بدن فراهم می آورد. این دانه ها سرشار از آلفا لینولنیک اسید (ALA) هستند و متابولیسم چربی سوزی را در بدن تحریک می کنند. نوشیدن روزانه آب دانه سابجا به صورت خالی یک روش اثبات شده برای کاهش وزن است. همچنین می توان این دانه ها را با ماست مخلوط کرد تا شکم را آرام کند.

خواص تخم شربتی برای لاغری

مصرف منظم تخم شربتی، یبوست را درمان می کند!

دانه ها در اطراف پوشش داخلی ژل موسیلاژین پوشیده شده اند و هنگامی که در آب خیسانده می شوند، خاصیت نرم کنندگی از خود نشان می دهند. به دلیل داشتن فیبر زیاد، به عنوان یک ملین نیز عمل می کند و غشای مخاطی حرکت روده را تحریک می کند. برخی از متخصصان طب سنتی، مصرف دانه های خیس شده سابجا را همراه با شیر قبل از رفتن به رختخواب برای تنظیم مشکلات مربوط به روده توصیه می کند.

نحوه مصرف دانه های ریحان برای کاهش وزن

دانه های ریحان خیس شده، آب لیمو تازه، عسل طبیعی را با یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید. برای کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم، روزانه آن را با معده خالی مصرف کنید.

این دانه ها سرشار از آلفا لینولنیک اسید (ALA) هستند که نشان دهنده مقادیر خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند. متابولیسم را افزایش می دهد، چربی اضافی را می سوزاند و به لطف مقادیر غنی فیبر، شما را برای ساعت های طولانی تری سیر نگه می دارد. عسل به کاهش کلسترول، تری گلیسیرید، تقویت ایمنی کمک می کند. در حالی که لیمو سرشار از ویتامین C از بدن در برابر عفونت های مسری محافظت می نماید.

مطلب پیشنهادی
خواص تخم شربتی برای استخوان

سخن پایانی – خواص تخم شربتی برای لاغری

متخصصان طب سنتی آیورودا (هندی) توصیه می‌کنند کسانی که از پرخوری یا اختلالات خوردن بیش از حد رنج می‌برند، دانه‌های ریحان را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند. این ماده اشتها را برای ساعت‌ها سرکوب می‌کند. دانه های ریحان را با لیمو و آب عسل مخلوط کنید. این معجون شگفت انگیز بسیار فوری و آسان درست می شود. آن را به طور منظم مصرف کنید و کیلوگرم های اضافی را از بین ببرید! اما آیا فقط همین است؟ مسلماً این دانه های کوچک فراتر از آنچه از آن انتظار دارید برای بدن شما مفید واقع می گردند.

توجه: مواد غذایی مفید هم اگر به حد افراطی مصرف شوند، از خود مضراتی نشان می دهند. حواستان به میزان صحیح مصرف آن باشد! برای این منظور می توانید از یک کارشناس طب سنتی یا پزشک تغذیه کمک بگیرید.

کامیاب تجارت | عرضه تخم شربتی وارداتی

تخم شربتی مرغوب از کشور هندوستان خریداری می شود و به صورت عمده در اختیار مشتریان گرامی در داخل کشور قرار می گیرد. کیفیت این محصول توسط کارشناسان باتجربه این مجموعه، سنجیده می شود. پس با خیالی آسوده می توانید آن را خریداری نمایید.

فروش تخم شربتی عمده

سایر محصولات ما :

فلفل عنابی مرغوب پاکستان ،، دارچین شکسته چین ،، سیاه دانه سوریه ،، زنجبیل محصول کشور چین ،، زردچوبه نظام آباد هندوستان ،، کندر درجه یک آفریقا

فروش تخم شربتی وارداتی مرغوب هندی

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *