وبلاگ

اثرات فوق العاده « پیپرین » یکی از ترکیبات اصلی فلفل سیاه برای بهبود عملکرد مغز

خواص فلفل سیاه برای مغز

وقتی صبح ها فلفل سیاه را بر روی تخم مرغ نیمرو شده خود می پاشید یا موقع ناهار ماکارونی یا سوپ را با آن سرو می کنید، قدم به قدم برای سلامتی خود گام برمی دارید! این ادویه پرکاربرد که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد، فواید بی نظیری برای بدن دارد. در این مطلب خواص فلفل سیاه برای مغز را مورد بررسی قرار می دهیم.

خواص فلفل سیاه برای مغز

فلفل سیاه علیرغم کاربرد شناخته شده آن در غذا، هزاران سال است که به عنوان دارو استفاده می شود. « پیپرین » یکی از ترکیبات اصلی فلفل سیاه، اثرات فوق العاده ای برای بهبود عملکرد مغز دارد. در مطالعه ای که توسط مؤسسه ملی سلامت (NIH) منتشر شد، نشان داد که مصرف فلفل سیاه با « فعالیت‌های ضد افسردگی » و « بهبود عملکرد شناختی » رابطه مستقیمی دارد.
در گزارش های دیگر اثبات شد که فلفل سیاه می تواند روند پیری مغز را کاهش دهد و با درمان آسیب عصبی که حافظه را بهبود می بخشد، به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند. عصاره پیپرین تشکیل پلاک‌های آمیلوئیدی را کاهش می‌دهد، این پلاک‌ها توده‌های متراکمی از قطعات پروتئینی آسیب‌رسان در مغز هستند که با بیماری آلزایمر مرتبط هستند. از دیگر خواص فلفل سیاه برای مغز ، مزایای بالقوه این ادویه برای بهبود علائم مربوط به بیماری های دژنراتیو مغز مانند پارکینسون به اثبات رسیده است.

خواص فلفل سیاه برای مغز

فلفل سیاه سرشار از آنتی اکسیدان

محققان دریافتند که فلفل سیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. آنتی اکسیدان ها می توانند از تشکیل رادیکال های آزاد جلوگیری کنند. رادیکال‌های آزاد «مولکول‌های ناپایداری» هستند که می‌توانند در سلول‌ها تجمع کنند و به مولکول‌های دیگر آسیب برسانند. رادیکال های آزاد بر اثر آلودگی های مختلفی که وارد بدن می گردند و یا حتی تابش نور خورشید تشکیل می شوند. این مولکول های ناپایدار می توانند منجر به مشکلات سلامتی بزرگ تری مانند بیماری های قلبی و مغزی، سرطان های خاص یا التهاب شوند.

پتانسیل فواید فلفل سیاه برای سلامت مغز به دلیل فعالیت در برابر رادیکال های آزاد کاملاً شناخته شده است. آنتی اکسیدان ها از رسیدن آسیب به سلول های سالم مغز جلوگیری می نمایند. فلفل سیاه با تحریک مسیرهای شیمیایی به مغز می تواند عملکرد شناختی و حافظه را بهبود بخشد.

مطالعه ای در Science Direct نشان می دهد که مصرف فلفل سیاه توانسته است، جذب بتاکاروتن را افزایش دهد. این امر به دلیل اینکه بتاکاروتن ترکیبی است که در میوه ها و سبزیجات یافت می شود و بدن ما آن را به ویتامین A تبدیل می کند، مهم است. در عین حال، جذب بتاکاروتن به دلیل مبارزه با بیماری قلبی و استرس اکسیداتیو به همان اندازه حائز اهمیت است. این کار از طریق خواص آنتی اکسیدانی قوی فلفل سیاه انجام می شود که با آسیب سلولی مبارزه می کند.

فواید فلفل سیاه برای بدن

کنترل قند خون – خواص فلفل سیاه برای مغز

گلوکز اصلی ترین قند موجود در خون است و از طریق مصرف مواد غذایی وارد خون می گردد. بسیار مهم است که بتوانیم قند خون خود را در محدوده طبیعی نگه داریم. فلفل سیاه به طور بالقوه به بهبود متابولیسم قند خون کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که روغن فلفل سیاه به طور طبیعی می تواند از تجزیه دو آنزیم نشاسته به گلوکز جلوگیری کند. این بدان معناست که به طور بالقوه می تواند “دیابت نوع ۲ و فشار خون را مدیریت و/یا پیشگیری کند” و همچنین ” جذب گلوکز در خون را تنظیم یا به تاخیر می اندازد. ”

مطلب پیشنهادی
زردچوبه و فلفل سیاه ؛ ترکیبی حیاتی!

کنترل رشد تومور

به گفته NIH، فعالیت مهار رادیکال های آزاد فلفل سیاه و مواد فعال آن می تواند در پیشگیری از آثار منفی شیمی درمانی و کنترل پیشرفت رشد تومور مفید واقع می گردد. در واقع فلفل سیاه با محدود کردن رشد سلول‌های بنیادی، از سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات جلوگیری می کند.

بهبود هضم

مصرف این ادویه قدرتمند فواید زیادی دارد. فلفل سیاه دارای خواص ضد میکروبی است که به کاهش مشکلات معده کمک می کند. علاوه بر کمک به هضم، می‌تواند جذب مواد مغذی را افزایش دهد. از اسهال جلوگیری کند، سلامت روده را بهبود بخشد و حتی ممکن است اشتها را کاهش دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پیپرین ممکن است از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری کند. گزارش شده است که با فعالیت ژن هایی که تشکیل سلول های چربی جدید را کنترل می کنند تداخل دارد. در نتیجه احتمال دارد به مبارزه با چاقی کمک کند.

خواص فلفل سیاه برای معده

ارزش غذایی بالای فلفل سیاه – خواص فلفل سیاه برای مغز

فقط یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه آسیاب شده حاوی:

۱- کلسیم ۳۱ میلی گرم: کلسیم برای ساخت و حفظ استخوان ها و دندان های قوی مهم است. این ماده معدنی همچنین برای حفظ سلامت مو و ناخن در زنان یائسه حائز اهمیت است. مصرف کافی کلسیم نیز ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد.

۲- منیزیم ۱۲ میلی گرم: این ماده معدنی ضروری به تنظیم فشار خون کمک می کند و همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. چندین مطالعه بهبود علائم افسردگی را با مصرف منیزیم تایید کرده اند، زمانی که شرکت کنندگان در مطالعه، ۱۲۵-۳۰۰ میلی گرم منیزیم با هر وعده غذایی و قبل از خواب دریافت کردند.

۳- فسفر ۱۱ میلی گرم: این ماده معدنی همراه با کلسیم برای ساختن استخوان ها و دندان های قوی موثر است. همچنین برای کمک به تعادل و استفاده از سایر ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین D، ید، منیزیم و روی مورد نیاز است.

مطلب پیشنهادی
سلامت دهان و دندان با مصرف فلفل سیاه

۴- پتاسیم ۹۲ میلی گرم: پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می کند و حتی ممکن است باعث کاهش تولید سنگ کلیه گردد. همچنین از تحلیل استخوان با افزایش سن جلوگیری می نماید.

۵- ویتامین کا ۱۱.۳ میکروگرم: ویتامین K یک ماده مغذی ضروری است که لخته شدن خون طبیعی را تنظیم می کند و به جلوگیری از خونریزی بیش از حد کمک می کند.

۶- لوتئین + زآگزانتین، ۳۱ میکروگرم: این مواد مغذی برای سلامت چشم عالی هستند. لوتئین و زآگزانتین طول موج‌های آبی پرانرژی مضر نور را فیلتر می‌کنند و به محافظت و حفظ سلول‌های سالم در چشم کمک می‌نمایند.

کامیاب تجارت | فروش ادویه وارداتی

فلفل سیاه درجه یک را به صورت عمده از شرکت « کامیاب تجارت » خریداری نمایید. با خیالی آسوده می توانید خرید کنید، زیرا کیفیت محصولات ما کاملاً تایید شده است.

فروش فلفل سیاه عمده با منصفانه ترین قیمت ها در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می گیرد.

دیگر محصولات این مجموعه شامل: 

فلفل عنابی مرغوب پاکستان ،، دارچین شکسته چین ،، سیاه دانه سوریه ،، زنجبیل چین ،، زردچوبه نظام آباد هندوستان ،، تخم شربتی از « هندوستان »،، کندر درجه یک آفریقا

فروش عمده فلفل سیاه

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *