وبلاگ

سلامت دهان و دندان با مصرف فلفل سیاه

خواص فلفل برای دندان

اگر به غذاهای تند علاقمند هستید، شاید این سوال به ذهنتان خطور کرده است که فلفل با دندان‌های شما چه می کند؟ بنا به گفته محققان، غذاهای تند به دندان‌های شما آسیب نمی رسانند! این خبر خوبی برای عاشقان فلفل است!
فلفل سیاه حاوی کلسیم، پتاسیم و سلنیوم است. از آنجایی که کلسیم برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفید می باشد، سلنیوم و منیزیم برای شکل گیری مناسب استخوان‌ها، ناخن‌ها و دندان‌ها ضروری هستند. در مطلب ذیل با بررسی خواص فلفل سیاه برای دندان و لثه ، شما را با فواید این ادویه ارزشمند آشنا می نماییم.

خواص فلفل سیاه برای دندان 

فلفل سیاه، سلامت دهان و دندان را تضمین می کند. این ماده با پوسیدگی دندان مبارزه نموده و باعث تسکین سریع دندان درد می شود.

فواید فلفل سیاه برای لثه و دندان

خاصیت آنتی باکتریال فلفل سیاه

تعدادی از بررسی ها و مطالعات به پتانسیل ضد باکتریایی « پیپرین » ماده اصلی موجود در فلفل سیاه اشاره می کند. محققان پس از مطالعه مربوط به خواص ضد باکتریایی فلفل سیاه در برابر باکتری‌های گرم مثبت مانند استافیلوکوکوس اورئوس، به این نتیجه رسیدند که این ادویه می‌تواند یک عنصر قدرتمند برای محافظت از دهان ، لثه و روده در برابر بیماری‌های عفونی و پاتوژن‌های ناشی از غذا باشد.

آیا فلفل سیاه برای لثه ها مفید است؟

خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی فلفل سیاه برای حفظ سلامت لثه ها و حفره های دندان مفید واقع می گردد. در طب عامیانه از فلفل سیاه برای درمان التهاب لثه یا هرگونه عفونت باکتریایی در دهان استفاده می شود.

آیا فلفل سیاه ، درد دندان را تسکین می دهد؟

از دیگر خواص فلفل سیاه برای دندان ، تسکین درد به مدت چند ساعت یا گاهاً توقف درد می باشد. جالب است بدانید مردم کشورهای چین و هند، نه تنها از این ماده برای به حداقل رساندن پوسیدگی و تقویت دندان های قوی سالم مصرف می کنند، بلکه از آن برای متوقف کردن دندان درد خصوصاً در شب استفاده می نمایند.

این چند دستور معجزه آسا را امتحان کنید!

فلفل سیاه و نمک

خمیر نمک و فلفل سیاه ، فواید شگفت انگیزی دارد! ضدباکتری، ضد التهاب و ضد درد بودن از جمله خواص فلفل و نمک برای دندان است. نمک های طبیعی سرشار از مواد معدنی هستند که به بازسازی مجدد دندان ها و از بین بردن باکتری ها در حفره های دندانی کمک می کنند.
یک خمیر خانگی از فلفل سیاه و نمک بسازید. برای تهیه این مخلوط، به مقدار مساوی پودر فلفل و نمک خوراکی را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را روی ناحیه آسیب دیده لثه یا دندان دردناک بمالید و اجازه دهید تا چند دقیقه بر روی آن ناحیه بماند. این ترکیب می تواند تا چندین ساعت درد دندان شما را تسکین دهد. در اولین فرصت به پزشک مراجعه نمایید.

فلفل سیاه و سیر 

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است. این ماده حاوی خواص دارویی است که به طور موثر عفونت باکتریایی را کاهش می دهد. برای تهیه مخلوط، یک حبه سیر یا پودر سیر له شده را با نمک خوراکی و فلفل سیاه مخلوط کنید. مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. از طرف دیگر، می توانید یک یا دو حبه سیر را بجوید. این درمان را برای چند مرتبه در روز تکرار نمایید.

مخلوط نمک، سیر و فلفل برای دندان درد

میخک و فلفل سیاه | خواص فلفل برای دندان

استفاده از میخک، یکی از کلاسیک ترین درمان های خانگی دندان درد می باشد. سالهاست که خواص ضد التهابی، آنتی بیوتیکی (مبارزه با عفونت) و آنتی اکسیدانی این ماده به اثبات رسیده است.
برای تهیه مخلوط، دو عدد میخک را آسیاب کنید. آن را با فلفل سیاه و کمی روغن زیتون یا روغن نباتی ترکیب کنید. مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. از طرف دیگر، می توانید یک توپ پنبه ای را در روغن میخک آغشته کنید و آن را مستقیماً روی ناحیه درد فشار دهید.

پیاز و فلفل سیاه 

پیاز نیز برای تسکین دندان درد بسیار مفید است. این ماده دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی است که باعث می شود دندان درد قابل تحمل و قابل کنترل گردد. پیاز نه تنها در تسکین درد فوق العاده است، بلکه در مبارزه با هر گونه تهدید عفونت نیز وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد.
در اولین علائم درد دندان، می توانید پیاز را برای چند دقیقه بجوید تا فوراً درد را تسکین دهید. اگر جویدن پیاز را غیرقابل تحمل می‌دانید، می‌توانید یک تکه کوچک از جهت پیاز را روی دندان آسیب‌دیده قرار دهید. همچنین می توانید مخلوطی از پیاز رنده شده و فلفل سیاه را به صورت یک خمیر درآورید و در ناحیه دردناک استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی
زردچوبه و فلفل سیاه ؛ ترکیبی حیاتی!

نتیجه | خواص فلفل برای دندان 

جالب است بدانید فلفل سیاه را « پادشاه ادویه ها » می نامند. این ماده علاوه بر استحکام دندان و تسکین درد برای سلامت روده و گوارش، افزایش سیستم ایمنی، کمک به افزایش جذب مواد مغذی در خون نیز مفید است.

کامیاب تجارت مهتاب

شرکت کامیاب تجارت ، یکی از فعالان در عرصه فروش ادویه وارداتی با بهترین کیفیت می باشد. ما برای عرضه محصولات، از دانش کارشناسان متخصص و خبره در حوزه مواد غذایی بهره گرفته ایم. در ابتدا برندهای مطرح و معروف فعال در سطح بین المللی انتخاب شده و محصولات پس از کنترل کیفی و تایید نهایی وارد کشور می شوند. این مجموعه همواره در تلاش برای عرضه مرغوب ترین محصولات نظیر انواع ادویه ، حبوبات و برنج وارداتی است.

فروش عمده فلفل سیاه از ویتنام

خواص فلفل سیاه

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *