وبلاگ

چگونه فلفل سیاه در فصل آنفولانزا کمک می کند؟

فلفل سیاه برای سرماخوردگی

برای بسیاری از مردم، شروع زمستان می تواند زمان بدی باشد. اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، به راحتی می توانید ویروس هایی که در این فصل شیوع پیدا می کنند را جذب کنید! داروهای شیمیایی زیادی برای درمان علائم آنفولانزا و سرماخوردگی وجود دارد، اما راه های بهتری نیز پیدا می شود!
فلفل سیاه به داشتن خواص قوی ضد سرماخوردگی نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی بدن عالی است، بلکه به عنوان کمک کننده به طیف گسترده ای از بیماری ها نیز شناخته شده است.
در این مطلب، به سوال « فلفل سیاه چگونه در فصل آنفولانزا کمک می کند؟ » پاسخ خواهیم داد. (خواص فلفل سیاه برای سرماخوردگی) همچنین درباره سایر فواید سلامتی عالی که این ادویه قدرتمند می تواند ارائه دهد، بیشتر خواهید آموخت.

خواص فلفل سیاه برای سرماخوردگی

فلفل سیاه دارای سطح بالایی از خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. مصرف منظم فلفل سیاه می تواند به مبارزه با عفونت ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که یک ویتامین مهم در درمان سرماخوردگی است.

یکی دیگر از مزایای بزرگ فلفل سیاه، کمک به کاهش احتقان است. یکی از علائم رایج سرماخوردگی و آنفولانزا احتقان قفسه سینه می باشد. بنابراین، حتی اگر برای استفاده از فلفل سیاه برای جلوگیری از سرماخوردگی دیر شده باشد، همچنان می توانید از آن برای کاهش علائم استفاده کنید.

طریقه مصرف فلفل سیاه برای درمان سرماخوردگی

اکنون می دانید که فلفل سیاه چه فوایدی در طول فصل آنفولانزا دارد، سوال این است که چگونه از آن استفاده کنید؟ راه های زیادی وجود دارد که می توانید از این ادویه برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی استفاده کنید.

اگر در حال حاضر با سرماخوردگی مبارزه می کنید، می توانید فلفل سیاه را با عسل مخلوط نمایید. این به ویژه برای سرکوب سرفه عالی است و قرن هاست که در طب سنتی هندی استفاده می شود. شما باید دانه های فلفل را خرد کرده و با کمی عسل مخلوط کنید تا بیشترین فواید را به دست آورید.

راه دیگر استفاده از فلفل سیاه برای مقابله با سرماخوردگی این است که نصف قاشق چایخوری را به یک فنجان آب اضافه کنید. مقداری برگ تولسی آسیاب شده و نصف قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده را به آن اضافه کنید. شما باید آن را در دمای ولرم بنوشید. اگر علاقه ای به طعم آن ندارید، می توانید یک قاشق عسل اضافه کنید.

فلفل سیاه برای سرماخوردگی

درمان سرفه 

سرفه می تواند یک علامت بسیار ناراحت کننده برای مقابله با سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد. اگر با سرفه ناشی از عفونت سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کنید، فلفل سیاه دارای خواص خلط آور است که به کاهش علائم مرتبط با سرفه و عفونت کمک می کند.

درمان های خانگی ممکن است به شما تسکین دهد. چندین درمان طبیعی برای سرفه وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید! ساده ترین راه اینست که چای فلفل سیاه دم کنید. در اینجا چند درمان خانگی موثر برای سرفه آورده شده است:

۱- شیر – فلفل – زردچوبه:

خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی زردچوبه می تواند به مبارزه با عفونت و تسکین علائم سرفه کمک کند، یک فنجان آب را با یک فنجان شیر مخلوط نمایید. زردچوبه و فلفل کوبیده شده را اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بجوشد.

۲- چای سبز – فلفل – زردچوبه:

فلفل سیاه را می توان به چای سبز همراه با آب ولرم و زردچوبه اضافه کرد. می توانید آن را همراه با ۲ تا ۳ قطره عسل میل نمایید. این معجون بسیار سالم است و پتانسیل ضد میکروبی و ماژول های محافظ معده موجود در فلفل سیاه نیز به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است.

۳- زنجبیل – عسل:

زنجبیل نیز به تسکین سرفه و سرماخوردگی کمک می کند، زیرا خواص ضد التهابی دارد. همچنین ممکن است حالت تهوع و درد را تسکین دهد. زنجبیل التهاب ایجاد شده در گلو را در هنگام درد کاهش می دهد و عسل به تسکین آن کمک می کند و همچنین سرفه های خشن را رام می کند.

مطلب پیشنهادی
این ریشه شفابخش را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید!

ارزش غذایی پادشاه ادویه ها | فلفل سیاه برای سرماخوردگی

هر ۱۰۰ گرم وزن حدود ۳۰۴ کالری دارد. می‌توانیم آن را یک «ابر غذا» بنامیم زیرا منبعی غنی از تعداد زیادی مواد مغذی است.

  • پروتئین ۱۱.۵ گرم
  • کربوهیدرات – ۴۹.۲ گرم
  • فیبر رژیمی – ۳۵.۳ گرم
  • چربی کل – ۶.۸ گرم
  • کلسیم – ۴۶۰ میلی گرم
  • آهن – ۱۲.۴ میلی گرم
  • منیزیم – ۱۷۱ میلی گرم
  • فسفر – ۱۹۸ میلی گرم
  • پتاسیم – ۱.۴ گرم
  • سدیم – ۲۰ میلی گرم
  • روی – ۱.۳۱ میلی گرم
  • مس – ۱.۴ میلی گرم
  • منگنز – ۴.۱۴ میلی گرم

سایر فواید فلفل سیاه برای بدن

فلفل سیاه برای مغز مفید است! این ماده اثر محرکی روی مغز ما دارد. به ویژه به افراد مبتلا به بیماری های عصبی کمک می کند. با تحریک مسیرهای شیمیایی در مغز، حافظه و عملکرد شناختی را در فرد بهبود می بخشد. علاوه بر این، حاوی ترکیب پیپرین است که به عنوان یک ماده ضد افسردگی نیز عمل می کند و خلق و خوی فرد را بالا می برد.

مطلب پیشنهادی
ادویه جات ضد افسردگی را بشناسید!

همچنین نتایج امیدوارکننده‌ای در پیشگیری از بیماری پارکینسون با تحریک تولید دوپامین در مغز نشان داده است که عدم وجود آن باعث ایجاد بیماری می‌شود.

علاوه بر خواص فلفل سیاه برای سرماخوردگی ، این ماده ر کنترل سطح قند در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز مفید است. دیابت نوع ۲ زمانی ایجاد می شود که پانکراس در بدن ما قادر به تولید انسولین کافی نباشد یا زمانی که بدن واکنش کافی به سطوح طبیعی انسولین را متوقف می کند. برای این کار، متخصصان تغذیه اغلب ادعا می کنند که افزودن فلفل سیاه به رژیم غذایی می تواند به کاهش خطر افزایش قند خون کمک کند.

خواص آنتی اکسیدانی فلفل سیاه به تثبیت قند خون کمک می کند و در عین حال سلامت دستگاه گوارش را نیز تقویت می کند. علاوه بر این، فلفل سیاه به مبارزه با چاقی کمک می کند که یکی از عوامل اصلی دیابت نیز می باشد.

مطلب پیشنهادی
پادشاه ادویه‌ها را بهتر بشناسید!

آیا مصرف فلفل سیاه عوارض جانبی دارد؟ 

هیچ عارضه ای با استفاده از فلفل سیاه در پخت و پز، به ثبت نرسیده است. با این حال، در مصرف فلفل سیاه خام به صورت دم نوش یا .. باید زیاده‌روی نشود. در صورتی که بیش از ۲۰ میلی گرم در یک روز مصرف گردد، ممکن است فرد با عوارض جانبی نظیر احساس سوزش در گلو ، قرمزی پوست و … مواجه شود.

کامیاب تجارت | فروش ادویه وارداتی

این ادویه با کتمان سابقه تجارت ۴۰۰۰ ساله، امروزه یکی از مهم ترین کالاهای مورد معامله در سطح جهانی است. شرکت کامیاب تجارت مهتاب از پیشگامان حوزه واردات انواع ادویه ، برنج و حبوبات ، محصولات درجه یک را به صورت عمده در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهد.

فروش فلفل سیاه عمده مرغوب و باکیفیت، محصول وارداتی از کشور ویتنام با برند « شهر زیبا » به قیمت مناسب صورت می پذیرد.

فروش ادویه وارداتی عمده

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *