وبلاگ

حقایق علمی درباره خواص دارچین در چای

خواص دارچین در چای

دارچین با طعمی شیرین و معطر، دومین ادویه محبوب در جهان پس از فلفل سیاه است. برای هزاران سال، دارچین در تمام فرهنگ ها مورد استفاده قرار گرفته است – از آشپزخانه های مصر باستان تا اروپای قرون وسطی و همچنین کهن ترین طب سنتی چین (آیورودا). این ادویه نه تنها یک طعم دهنده منحصر به فرد برای انواع غذاها و کوکی ها می باشد، بلکه فواید سلامتی بسیاری برای بدن دارد.
یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در فرهنگ شرقی، چای است. برای بهبود طعم و عطر آن از افزودنی های مختلفی استفاده می کنند. « چای دارچین » طرفداران زیادی دارد. در مطلب ذیل با چند حقیقت علمی درباره خواص دارچین در چای آشنا خواهید شد.

خواص دارچین در چای

کمک به کاهش وزن

استفاده از دارچین را نمی توان به عنوان یک درمان معجزه آسا برای کاهش وزن معرفی کرد، اما با نوشیدن یک لیوان چای دارچین در هنگام شروع روز می توانید به متابولیسم بدن خود کمک کنید. دارچین حاوی منگنز است که سوخت و ساز پروتئین ها و کربوهیدرات ها را در بدن افزایش می دهد. اضافه کردن یک قاشق چای خوری دارچین به چای، ۲۰ درصد از ارزش روزانه نیاز بدن را به منگنز تامین می نماید.

تقویت سیستم ایمنی

اثر آنتی اکسیدانی دارچین از « اوژنول » ناشی می شود. اوژنول در برگ و پوست آن وجود دارد. از جمله خواص دارچین در چای می توان به کاهش استرس اکسیداتیو اشاره نمود که به دلیل مبارزه با رادیکال‌های آزاد از ابتلا به بیماری های عفونی جلوگیری می نماید.

مطلب پیشنهادی
ادویه جات ضد افسردگی را بشناسید!

محافظت از مغز

شواهدی وجود دارد که دارچین ممکن است به درمان بیماری پارکینسون و آلزایمر کمک کند. این ماده با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز، پروتئین هایی را که باعث سیگنال های شیمیایی نامناسب در مغز می شوند، مهار کند و حتی می تواند به تحریک مسیرهای عصبی جدید کمک کند. در نتیجه سبب بهبود توجه و تمرکز روزانه، حافظه و توانایی های یادگیری می گردد.

تنظیم فشار خون

برخی از مطالعات کارایی دارچین برای کاهش فشار خون را تایید کرده اند، اما تحقیقات بیشتری درباره این موضوع مورد نیاز است.

خواص دارچین در چای

خنثی کننده بوی بد دهان

فعالیت ضد میکروبی در دارچین از « سینامالدئید » ، همان ترکیبی که مسئول طعم آن است، ناشی می شود. مطالعات نشان می دهد که دارچین از فعالیت ضد قارچی و ضد میکروبی برخوردار است و به مبارزه با باکتری‌هایی که معمولاً در دهان یافت می‌شوند و ممکن است باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان شوند، کمک کند. به همین دلیل این ماده در کارخانه های سازنده آدامس و خمیر دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

سلاح قوی در برابر رادیکال های آزاد دارچین منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی، سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام « فلاونوئیدها» است. در واقع، یک قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده به اندازه دو سوم فنجان بلوبری حاوی آنتی اکسیدان است! این آنتی اکسیدان ها از بدن شما در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند و از بیماری های مزمن جلوگیری می نمایند.

مبارزه با سرماخوردگی از خواص دارچین در چای

از دیگر خواص دارچین در چای ، تقویت سیستم ایمنی بدن است. خواص ضد باکتریایی آن به دفع باکتری هایی که ممکن است شما را بیمار کنند، کمک می کند. وقتی فصل آنفولانزا فرا می رسد، مطمئن شوید که دوز روزانه دارچین خود را دریافت می کنید.

مطلب پیشنهادی
چگونه فلفل سیاه در فصل آنفولانزا کمک می کند؟

کاهش چربی خون

از دیگر خواص دارچین در چای ، کاهش سطح کلسترول LDL، که اغلب به آن سطح کلسترول بد و چربی خون گفته می شود، می باشد. با مصرف منظم دارچین می توان به کاهش گرفتگی در شریان ها و کاهش التهاب کمک نمود.

خواص دارچین در چای

پوستی جوان تر از خواص دارچین در چای

پوست شما برای نوشیدن چای دارچین از شما تشکر خواهد کرد! آنتی اکسیدان های آن رادیکال های آزاد را که باعث پیری می شوند دفع می کند. این ادویه همچنین جریان خون را تقویت نموده و به ساخت سلول های جدید کمک می کند که پوست شما را درخشان و جوان نگه می دارد. همچنین می توانید دارچین آسیاب شده را با ماست (که فواید سلامتی خاص خودش را دارد) مخلوط نمایید و یک ماسک لایه برداری ساده بسازید.

مطلب پیشنهادی
روتین مراقبت از پوست با ۷ ماسک صورت زنجبیل

تقویت پوست سر و مو از خواص دارچین در چای

توانایی دارچین در تقویت جریان خون برروی پوست سر شگفت‌انگیز است! این ماده فولیکول‌های مو را تقویت کرده و در عین حال هر گونه بوی نامطبوع را با عطر مست کننده‌اش از بین می‌برد. یک فنجان چای دارچین دم کنید و بگذارید خنک شود. یک قاشق غذاخوری عسل خام اضافه کنید و به آرامی آن را به پوست سر خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب گرم کاملاً بشویید. (بیشتر روی سر نماند)

نمی توانید چای دارچین را در فروشگاه پیدا کنید؟

نگران نباشید؛ درست کردن آن در خانه بسیار آسان است. برای تهیه چای دارچین خالص، به چوب دارچین، چیپس دارچین یا پودر دارچین آسیاب شده نیاز دارید.

اگر به طعم تند چای علاقمند هستید، یک قاشق چای خوری کامل دارچین آسیاب شده را در چای روزانه خود بریزید و از مزایای سلامتی آن لذت ببرید! اگر به طعم ملایم تر علاقه دارید از چوب دارچین استفاده کنید. در هنگام دم کردن چای ، چوب آن را به درون قوری بیاندازید و بعد از ۳ دقیقه آن را خارج نمایید.

پودر دارچین بهتر است برای لاته یا شیر چای استفاده شود، در حالی که چوب دارچین و چیپس برای دم کرده های معمولی عالی هستند. اگر از چوب دارچین استفاده می‌کنید، قبل از دم کردن، از هاون برای خرد کردن آن‌ها استفاده کنید، در غیر این صورت طعم زیادی آزاد نمی‌کنند. با مصرف یک فنجان دم کرده در روز از خواص دارچین در چای بهره مند گردید.

مطلب پیشنهادی
فروش دارچین شکسته گلسرخی

کامیاب تجارت

دارچین شکسته مرغوب و درجه یک وارداتی از کشور چین را می توانید به صورت عمده از شرکت معتبر کامیاب تجارت تهیه نمایید. فروش ادویه وارداتی با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت صورت می پذیرد.

سایر محصولات این واحد فروش:

فلفل سیاه درجه یک از ویتنام ،، فلفل عنابی (چیلی) تند و خوشمزه پاکستانی ،، سیاه دانه سوری ،، تخم شربتی هندی ،، کندر آفریقایی و …

 

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *