وبلاگ

ادویه جات ضد افسردگی را بشناسید!

ادویه جات ضد افسردگی

افسردگی یک بیماری جدی است که همه افراد می توانند در معرض ابتلا به آن قرار گیرند. درمان این بیماری دشوار است و بهترین کاری که می توانید برای خود انجام دهید این است که گزینه های درمانی مناسب را پیدا کنید و مطمئن شوید که از خود مراقبت می کنید. یکی از راه های کمک به درمان افسردگی، تغییر رژیم غذایی است. در هند برای قرن ها استفاده از ادویه جات برای افسردگی یک درمان موثر بوده است، بنابراین اگر هیچ راه دیگری جواب نمی دهد، ارزش آن را دارد که این درمان باستانی را امتحان کنید! در ابتدای راه باید ادویه جات ضد افسردگی را بشناسید.

ادویه جات ضد افسردگی را در رژیم غذایی خود جای دهید!

برای پیشگیری و درمان افسردگی از ادویه های قدرتمند استفاده کنید! براساس نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه، ادویه جات ضد افسردگی مانند فلفل قرمز، ریشه زنجبیل یا زردچوبه با بهبود جریان خون در سراسر مغز، سلامت مغز را بهبود می بخشند. (به همین دلیل به آن‌ها تقویت کننده گردش خون نیز می گویند) همچنین می توانید مقداری دارچین یا برگ رزماری خشک شده را به سوپ یا خورشت اضافه کنید. این مواد حاوی عوامل ضد التهابی هستند که به کاهش التهاب ناشی از عوامل استرس زا مانند خشم یا فشارهای شغلی کمک می نمایند.

ادویه‌های مهم و موثر برای افسردگی

مهم‌ترین ادویه جات ضد افسردگی عبارتند از : زردچوبه (۱ قاشق چایخوری)، زعفران (۱ قاشق چایخوری)، رزماری (۱ قاشق چایخوری)، ریحان (۲-۳ قاشق چایخوری)

سایر گیاهانی که به مبارزه با این بیماری کمک می کنند عبارتند از: مریم گلی، میخک و دارچین. رازیانه همچنین یک گیاه خوب برای مبارزه با افسردگی است، زیرا اثر ضد التهابی بر بدن دارد. ادویه‌های مهم دیگری که می توانند در مبارزه با افسردگی موثر باشند زنجبیل، جینسینگ و فلفل سیاه هستند.

فواید زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای است که قرن‌هاست در هند، چین و دیگر کشورهای آسیایی استفاده می‌شود. همچنین از آن به عنوان «ریشه طلایی» ، «زعفران هندی» یا «کورکوما» شناخته می شود. زردچوبه فواید بسیاری برای سلامتی مانند درمان افسردگی، التهاب و دردهای مزمن دارد.

زردچوبه حاوی کورکومین است که ماده فعال این گیاه به شمار می رود. این ترکیب با کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد مانند پراکسیدها که می توانند به سلول ها آسیب برسانند، اثرات آنتی اکسیدانی ایجاد می کند.
کورکومین همچنین با افزایش حساسیت به انسولین به بهبود سطح گلوکز خون کمک می کند، زیرا فعالیت آنزیم های کبدی را که مسئول پاکسازی گلوکز از جریان خون شما هستند (فاکتور تحمل گلوکز) بهبود می بخشد.

ادویه جات ضد افسردگی

زنجبیل یکی از ادویه جات ضد افسردگی

زنجبیل دارای فواید و خواص فراوانی برای سلامتی بدن می باشد. این گیاه قدرتمند شامل ۱۴ ترکیب بیولوژیکی منحصر به فرد و خواص آنتی اکسیدانی قوی می باشد. این ترکیبات باعث بهبود عملکرد شناختی در زنان میانسال می شوند و بدن را در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

مطالعات نشان می دهد که زنجبیل می تواند بر سطح سروتونین تاثیر گذاشته و به درمان استرس و اضطراب کمک کند.

برای بهره مندی از فواید این ادویه ضد افسردگی، ۲ تا ۳ ریشه زنجبیل تازه را پوست کنده و به صورت نازک برش دهید. برای آماده سازی یک دمنوش خوشمزه به مواد زیر هم نیاز دارید:

  • ۴ لیوان آب
  • ۲ قاشق چایخوری آب لیمو تازه
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل مرغوب

در یک قابلمه کوچک، آب و زنجبیل را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. اگر طعم زنجبیل قوی تری را ترجیح می دهید، می توانید از مقدار بیشتری استفاده کنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و آب زنجبیل را از روی صافی رد کرده و در لیوان ها بریزید. آب لیمو تازه و عسل را به هر لیوان اضافه کنید (می توانید مقدار آن را به سلیقه خود تنظیم کنید) و به خوبی هم بزنید.

مطلب پیشنهادی
این ریشه شفابخش را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید!

زعفران 

این محصول از کلاله های خشک شده گل زعفران تهیه می شود. قرن هاست که به عنوان یک ماده ضد افسردگی، مسکن و ضد عفونی کننده استفاده می شود. همچنین مشخص شده است که زعفران یک آنتی اکسیدان موثر در برابر رادیکال های آزاد در بدن شما می باشد.

خواص دارچین به عنوان یکی از ادویه جات ضد افسردگی

بر اساس آمار انجمن درمان کالیفرنیا (OTAC) دارچین در بین مواد دارای آنتی‌اکسیدان رتبه‌ هفتم را به‌دست آورده است. خواص درمانی دارچین به‌خاطر آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با نام‌های پلی‌فنول، فنولیک‌اسید و فلاونیدها شناخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی
فروش دارچین شکسته گلسرخی

فلفل سیاه

اروپا، فلفل را از زمان یونان و روم می شناسد که عمدتاً به عنوان چاشنی در غذا مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهای درمانی جالبی در برابر روماتیسم، مشکلات گوارشی، حملات تب و حتی افسردگی به آن نسبت داده شده است. فلفل دارای خواص ضد التهابی خاصی است و خاصیت ضد عفونی کنندگی آن نیز مورد تایید قرار گرفته است.

ادویه جات ضد افسردگی

از آنجایی که فلفل باعث تولید اندورفین در بدن می شود، یک ضد افسردگی طبیعی محسوب می شود که به مبارزه با اضطراب و افسردگی کمک می کند. فقط مراقب باشید در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا مصرف زیاد آن می‌تواند باعث سوزش در مجرای روده گردد.

مطلب پیشنهادی
پادشاه ادویه‌ها را بهتر بشناسید!

نتیجه گیری | فواید استفاده از ادویه جات برای کاهش افسردگی

استفاده از ادویه جات ضد افسردگی، یک راه عالی برای طعم دادن به غذا و تقویت سلامتی شما به شمار می روند. آن‌ها می توانند با تأمین مواد مغذی لازم برای بدن به کاهش اضطراب و سایر مسائل مربوط به سلامت روان کمک کنند. ادویه جات برای قرن هاست که به عنوان دارو در بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان استفاده شده اند.

هنگامی که شما در معرض افسردگی قرار گرفتید، پیدا کردن درمان مناسب ممکن است دشوار باشد. گزینه‌های زیادی وجود دارد و برای هر فرد متفاوت است. راه های مختلفی برای مدیریت سلامت از سوی پزشکان پیشنهاد می شود که استفاده از درمان های مکمل با مواد غذایی یکی از این روش هاست. لذا با شناخت و افزایش آگاهی نسبت به تغذیه خود می توانید تا حدود زیادی از ابتلا به این بیماری مرموز جلوگیری نمایید.

کامیاب تجارت مهتاب

شرکت کامیاب تجارت با بررسی کیفیت محصولات از برندهای نام آشنا در سطح بین المللی، بهترین و مرغوب ترین ادویه جات را عرضه می دارد. این مجموعه طی سال ها تجربه در زمینه فروش ادویه وارداتی ، کلیه محصولات از جمله فلفل سیاه از ویتنام ،، دارچین از چین ،،  فلفل عنابی از پاکستان ،، تخم شربتی از هند ،، کندر از آفریقا و … را به صورت عمده در اختیار مصرف کننده عزیز قرار می دهد.

 

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *