وبلاگ

خواص تخم شربتی برای استخوان

خواص تخم شربتی برای استخوان

در چندین سال اخیر، تحقیقات پزشکان و پژوهشگران برروی خواص فوق العاده دانه ریحان (سابجا) یا تخم شربتی معطوف شده است و نتایج شگفت انگیزی نیز حاصل گردیده است. این دانه های کوچک، فواید بی نظیری برای قسمت های مختلف بدن دارند و مصرف آن به همه گروه های سنی توصیه می شود. در مطلب ذیل با فواید و خواص تخم شربتی برای استخوان، معده، پوست و مو و ارزش غذایی این ماده آشنا خواهید شد.

خواص تخم شربتی برای استخوان  

آیا می دانستید که دانه های سابجا منبع غنی پروتئین هستند؟ این پروتئین ها می توانند در تقویت ماهیچه ها و سلامت استخوان شما بسیار موثر واقع گردند. این ماده غذایی همچنین به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای تراکم استخوان بسیار مفید است.
بسیاری از مردم نمی دانند که خوردن روزانه دانه سابجا به بهبود تراکم استخوان کمک می کند. این دانه ها منبع خوبی از مواد معدنی مانند مس، کلسیم و آهن هستند و برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید می باشند.

فواید تخم شربتی

خنک کننده طبیعی بدن 

تخم شربتی همچنین به خنک شدن بدن شما در فصل گرم تابستان کمک می کند. برخی از ترکیبات موجود در دانه ریحان باعث کاهش گرمای معده گردیده و بدین ترتیب از گُرگرفتگی مداوم در این فصل جلوگیری می نماید. به همین دلیل است که از دیرباز تاکنون این ماده برای سرو شربت در فصل تابستان اصلی ترین گزینه می باشد. این محصول برای رفع عطش در تابستان همراه با چند قطره آب لیمو ترش تازه توصیه می شود.

مطلب پیشنهادی
خواص تخم شربتی برای ورزشکاران

خواص تخم شربتی برای پوست و مو

دانه های سابجا سرشار از فلاونوئیدهایی مانند ویسینین و اورینتین هستند که به تشکیل سلول های جدید پوست کمک می کنند. این ماده همچنین منبع خوبی از کُلاژن و آنتی اکسیدان است. این ترکیبات از پیری زودرس جلوگیری نموده و در شادابی و سلامت پوست تاثیرگذار می باشند. به علاوه آنتی اکسیدان های موجود در دانه ریحان به کاهش سفیدی زودرس مو و ریزش آن کمک می کنند.

ارتقا دهنده سلامت دندان

دانه های ریحان در مورد سلامت دندان ها عملکرد شگفت انگیزی دارند. این دانه ها با دارا بودن خواص ضد میکروبی از ایجاد حفره، پلاک، زخم و بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

مطلب پیشنهادی
سیاه دانه و جلوگیری از پوکی استخوان

مدیریت سطوح کلسترول خون

پکتین یک فیبر منحصر به فرد است که در دانه ریحان یافت می شود و می تواند به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک کند. علاوه بر این، می تواند از جذب بیش از حد کلسترول توسط خون ممانعت به عمل آورد، بنابراین سطح این چربی مضر را در بدن کاهش می دهد.

خواص تخم شربتی برای استخوان

خواص تخم شربتی برای بهبود عملکرد مغز و قلب

این دانه ها منبع غنی ترپنوئیدها، تانن ها و فلاونوئیدها هستند. این آنتی اکسیدان ها می توانند حافظه شما را بهبود بخشند. دانه های ریحان می توانند به تنظیم فشار خون بدن کمک کنند. وجود پتاسیم در این دانه های کوچک برای مدیریت فشار خون با باز کردن رگ های خونی معجزه می کند. به همین دلیل می توان آن را برای عملکرد صحیح قلب مفید دانست.

کمک به کاهش وزن

دانه های ریحان برای کاهش وزن مفید هستند. آن ها سرشار از فیبر و اسید آلفا لینولنیک می باشند. این ترکیبات می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند و باعث شوند ساعت های طولانی تری احساس سیری کنید. همچنین مصرف منظم و به اندازه آن ها می تواند در مدیریت سطح قند خون موثر باشد.

مطلب پیشنهادی
آماده سازی ۴ دمنوش لاغری خانگی با ۴ ادویه در دسترس

مبارزه با تنش و استرس روزانه

از دیگر خواص تخم شربتی برای بدن، تقویت اعصاب می باشد. بسیاری از مردم نمی دانند که خوردن روزانه سابجا می تواند به مبارزه با استرس کمک نماید. در واقع محتوای غنی از آنتی اکسیدان در این دانه ها به کاهش تنش و استرس کمک می کند. بنابراین تخم شربتی یک ماده فوق العاده برای پیشگیری از افسردگی می باشد.

فواید و خواص تخم شربتی برای کودکان

دانه‌های سابجا منبع غنی از فیبر هستند، به همین دلیل مصرف آن به کودکان توصیه می شود. از دیگر خواص تخم شربتی برای کودکان تقویت سیستم ایمنی بدن به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است. شکل ژله ای این دانه ها بعد از قرار گرفتن در آب، می تواند برای خردسالان جذاب باشد و ایشان را به خوردن آن علاقمند سازد.

توجه : مصرف تخم شربتی برای خردسالان زیر ۲ سال اصلاً توصیه نمی شود، زیرا ممکن است موجب گرفتگی گلو و خفگی کودک شود.

ارزش غذایی تخم شربتی

این دانه ها سرشار از مواد مغذی هستند. در جدول ذیل می توانید ارزش غذایی بالای آن را مشاهده نمایید.

هر ۱۳ گرم دانه ریحان حاوی :

ارزش غذایی تخم شربتی

عوارض جانبی دانه های ریحان

مصرف بیش از حد دانه ریحان ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند استفراغ، اسهال، معده درد یا از دست دادن اشتها شود. بنابراین از مصرف بی رویه آن در رژیم غذایی خود، پرهیز نمایید. مصرف بیش از حد دانه های ریحان ممکن است سطح استروژن را در زنان باردار کاهش دهد. این می تواند برای سلامت مادر و جنین مضر باشد. توصیه می شود مصرف این ماده برای زنان باردار زیر نظر پزشک صورت پذیرد.

آیا به طور روزانه می توان دانه های سابجا را مصرف نمود؟

بله- مصرف روزانه آن مشکلی ندارد. با این حال، شما نباید بیش از دو قاشق چایخوری دانه سابجا را در طول روز مصرف کنید.

آیا می توان دانه ریحان و آب را با معده خالی نوشید؟ – خواص تخم شربتی برای استخوان

بله- به‌ عنوان ماده‌ای که دارای آنتی‌اکسیدان است، می تواند برای سم زدایی صبحگاهی از بدن مفید واقع گردد.

کامیاب تجارت مهتاب – فروش عمده تخم شربتی

تخم شربتی مرغوب، یکدست و درجه یک وارداتی از کشور هندوستان را می توانید به صورت عمده از شرکت کامیاب تجارت تهیه نمایید. فروش ادویه وارداتی با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت صورت می پذیرد.

سایر محصولات شرکت کامیاب تجارت:

فلفل سیاه درجه یک از ویتنام ،، زردچوبه درجه یک از نظام آباد هندوستان ،، فلفل عنابی (چیلی) تند و خوشمزه پاکستانی ،، دارچین شکسته مرغوب از چین ،، سیاه دانه سوری و …

 

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *