وبلاگ

۶ ادویه قدرتمند برای مراقبت از پوست

ادویه برای مراقبت از پوست

ادویه ها نه تنها یک افزودنی فوق العاده برای طعم دار کردن غذاها هستند، بلکه یک جزء ضروری برای رژیم غذایی شما به شمار می روند و مقدار زیادی از فیتوکمیکال های محافظ سلامت، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را به بدن اضافه می کنند.
ادویه ها دارای اثرات ضد التهابی قوی طبیعی هستند و مصرف منظم آن ها برای جوانسازی پوست ضروری می باشد. با پیری مبارزه نموده و به پاکسازی سموم و عفونت های ایجاد کننده آکنه کمک می نمایند. ادویه ها بسیار مقرون به صرفه هستند و سال ها به شکل خشک شده خود دوام می آورند! به همین دلیل برای سلامتی پوست توصیه می شوند.
در این مطلب چند ادویه برای مراقبت از پوست را معرفی می نماییم و شما را با خواص و فواید آن ها آشنا می نماییم.

۶ ادویه قدرتمند برای مراقبت از پوست

مراقبت از پوست شما و اعضای خانواده تان آسان است، اگر این ۶ ادویه را حتماً در کابینت آشپزخانه خود قرار دهید!

۱- دارچین

این ادویه « گرم‌ کننده » در بسیاری از کشورها محبوب است. دارچین را می توانید به عنوان یک افزودنی خوشمزه بر روی کدو تنبل پخته بپاشید یا آن را بر روی لاته داغ اضافه کنید.
این ادویه علاوه بر خوش طعم بودن، باعث بهبود گردش خون می شود. (که برای جوانسازی پوست ضروری است) در عین حال به عنوان یک ضد التهاب و ضد باکتری عمل می کند. مصرف منظم آن به پاکسازی پوست از آکنه کمک می کند و مصرف خارجی (موضعی) آن به عنوان یک برافروخته کننده طبیعی پوست عمل می کند. در واقع خون را به سطح پوست می کشد، توانایی تنفس پوست را افزایش می دهد و باعث افزایش گردش خون می گردد.

ادویه برای مراقبت از پوست

مطلب پیشنهادی
آیا دارچین و عسل می توانند سرماخوردگی را درمان کنند؟

۲- زیره – سم زدا – ادویه برای مراقبت از پوست

این یک ادویه فوق العاده، نیروگاهی از مواد مغذی برای جلوگیری از پیری زودرس است. زیره سبز سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد که با روند پیری مرتبط است، کمک می کند. این ادویه به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و یک سم زدایی قوی است (به دلیل محتوای بالای کومینالدئید، تیمول و فسفر) به پاکسازی پوست و بدن از سموم و عفونت ها کمک می نماید.

زیره را روی سالاد، اسموتی و سوپ بپاشید و از طعم تند و منحصر به فرد آن لذت ببرید. همچنین به فرآیند گوارش کمک می کند و به عنوان یک کاتالیزور برای افزایش سرعت متابولیسم عمل می کند.

زیره برای پاکسازی پوست

۳- زنجبیل – روشن کننده پوست

اگر به دنبال تجدید درخشندگی پوست خود هستید، این ادویه برای شما مناسب است. ریشه زنجبیل در فصل های سرد به خصوص به دلیل خاصیت گرم کنندگی فوق العاده است و در بهبود رنگ پوست، روشن کردن لکه های پیری، از بین بردن لک ها و روشن شدن پوست معجزه می کند. این ادویه مملو از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و مواد مغذی است و برای هر گونه بیماری پوستی مفید خواهد بود.

توجه: استفاده از ماسک زنجبیل یکی از روش های ساده رسیدگی به پوست در منزل است. در صورتی که علاقمند هستید تا با این روتین مراقبت از پوست آشنا شوید، مطلب « فواید ماسک صورت زنجبیل » را مطالعه بفرمایید.

خواص زنجبیل برای پوست و مو

ریشه تازه زنجبیل را تکه تکه کنید و به درون قوری چای خود بیندازید تا به خوبی دم بکشد. یا آن را همراه با هویج در آبمیوه گیری بریزید و به صورت روزانه مصرف کنید تا اثرات شفابخش قوی آن را ببینید.

مطلب پیشنهادی
«آب هویج و زنجبیل» را جایگزین نوشیدنی های صنعتی نمایید!

۴- زردچوبه (معروف به کورکومین) برای آکنه

احتمالاً قبلاً در مورد فواید زردچوبه شنیده اید، زیرا یکی از گیاهان دارویی است که تحقیقات زیادی بر روی آن انجام شده است. اما گذشته از داشتن فواید استثنایی برای سلامتی (مانند محافظت از سرطان)، ثابت شده است که زردچوبه به طور طبیعی میزان باکتری هایی که معمولاً باعث آکنه می شوند را کاهش می دهد. همچنین، این یکی از قوی ترین ضد التهاب های موجود است (به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان کورکومین) – آن را بر روی همه غذاهای خود بپاشید!

نکته: برای جذب بهتر زردچوبه در بدن، آن را با چربی سالم (مانند روغن زیتون بکر) به عنوان بخشی از وعده غذایی خود ترکیب کنید.

فروش زردچوبه عمده

مطلب پیشنهادی
۹ خاصیت جالب توجه زردچوبه برای پوست

۵- فلفل تند – ویتامین C طبیعی – ادویه برای مراقبت از پوست

فلفل قرمز، فلفل عنابی ، کاین، هالاپینو و حتی پاپریکا سرشار از ویتامین های A و C هستند و نه تنها با رادیکال های آزاد برای معکوس کردن روند پیری مبارزه می کنند، بلکه از تجزیه کلاژن در پوست شما نیز جلوگیری می کنند.

ماده “کاپسایسین” اگر به طور منظم در غذاها مصرف شود، حتی به عنوان یک ضد آفتاب عمل می کند و از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می نماید. فلفل (به ویژه کاین) به عنوان یک محرک طبیعی سلول عمل می کند و باعث رشد سلول های جدید می گردد. (که معمولاً با پیری کند می شود)ادویه برای مراقبت از پوست

۶- جوز هندی – هیدراتاسیون را افزایش می دهد.

جوزه هندی یک ضد عفونی کننده طبیعی نام دارد. در واقع این قدرت را دارد که از رشد میکروارگانیسم ها در سطح خارجی بدن جلوگیری کند و در عین حال التهاب و تحریک را کاهش دهد. جوزهندی با افزایش هیدراتاسیون بدن، به آبرسانی پوست کمک می کند.

منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است که ظاهری صاف‌تر به پوست می بخشد. همچنین می تواند علائم جوش های قبلی را کاهش دهد و به لایه برداری و تغییر سلول کمک کند. مصرف جوز هندی به خصوص در پاییز و زمستان توصیه می شود.

جوز هندی برای مراقبت از پوست

کامیاب تجارت

شرکت بازرگانی « کامیاب تجارت »  عرضه کننده انواع ادویه، حبوبات و برنج از برندهای مطرح سطح بین المللی می باشد. این مجموعه پس از بررسی و انتخاب برندهای معتبر از کشورهای چین، هندوستان، ویتنام، سوریه، پاکستان و .. اقدام به واردات محصولات باکیفیت و درجه یک می نماید.

فلفل سیاه  ویتنام ،، سیاه دانه سوری ،، تخم شربتی هندی ،، کندر آفریقایی و …

فروش ادویه وارداتی

فروش ادویه وارداتی  به صورت عمده صورت می پذیرد. قیمت های این مجموعه کاملاً منصفانه اعلام می گردد. جهت استعلام قیمت ها با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *