وبلاگ

فواید جالب توجه دارچین برای پوست

فواید دارچین برای پوست

دارچین برای قرن ها در طب سنتی در فرهنگ های آسیایی – چینی و هندی – مورد استفاده قرار گرفته است. دارچین ادویه ای است که نه تنها به غذاهای مختلف طعم می بخشد، بلکه می تواند بسیاری از عفونت ها و بیماری ها را نیز درمان کند. در واقع این ماده خواص منحصر به فردی برای بدن دارد که یکی از مهم ترین آن ها « حفظ سلامت پوست » است. در مطلب ذیل فواید دارچین برای پوست را به اشتراک گذاشته و شما عزیزان را با خواص این ماده ارزشمند آشنا می نماییم.

فواید دارچین برای پوست

از لحاظ تئوری، رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان به دلیل مبارزه با رادیکال های آزاد از سلامت پوست حمایت می نماید. در غیر اینصورت رادیکال های آزاد به سلول های پوست آسیب رسانیده و علائم پیری مانند چین و چروک و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست را تسریع می بخشند.
دارچین دارای خواص ضد ویروسی، ضد میکروبی، ضد قارچی، ضد التهابی و سرشار از آنتی اکسیدان است. این خواص آن را به یک ماده فوق العاده برای افزودن به روتین مراقبت از پوست روزانه تبدیل می کند. در ذیل برخی از فواید دارچین برای پوست بیان شده است:

فواید دارچین برای پوست

۱- دارچین، پوست را روشن می کند!

«سینامالدئید» یک مهارکننده تیروزیناز است (تولید ملانین را کاهش می دهد) و می تواند به عنوان یک عامل سفید کننده پوست در کرم های بهداشتی استفاده شود. اسید p-کوماریک نیز حاوی ترکیبی است که به عنوان یک ماده روشن کننده پوست در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که هر دوی این ترکیبات را می توان در دارچین یافت. به همین دلیل مصرف موضعی آن می تواند به کاهش هایپرپیگمانتاسیون (تیرگی پوست) کمک شایانی نماید.

دارچین موجود در غذا نیز می تواند رنگ پوست را بهبود بخشد. برای مثال افزودن یک قاشق غذاخوری دارچین به غذاهای مختلف در روز می تواند منبع خوبی از فیبر برای ما باشد. دارچین مواد زائد را از بدن دفع می کند. دفع سموم از انسداد پوست جلوگیری نموده و موجب درخشان شدن پوست می گردد.

۲- چین و چروک ها را به حداقل می رساند!

سینامالدئید، تولید کلاژن را افزایش داده و به طور موثر علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد. برخی از محققان معتقدند که استفاده از دارچین می تواند رگ های خونی را تحریک کرده و خون را به سطح پوست برساند. در واقع گفته می شود دارچین با حجیم کردن پوست باعث بهبود خطوط ریز می شود.

برای بهره مندی از این خواص به صورت موضعی می توانید از مخلوط ۳ قطره اسانس دارچین و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده نمایید. این مخلوط را روی خطوط ریز روی پوست بمالید. (از تماس با زیر چشم خودداری شود)

فواید دارچین برای پوست

۳- از فواید دارچین برای پوست، آکنه را درمان می کند!

گفته می شود دارچین به درمان آکنه و جوش کمک می کند. یک قاشق چایخوری پودر دارچین و ۳ قاشق چایخوری عسل را مخلوط کرده و روی جوش ها بمالید. این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست نگه دارید و سپس با آب گرم شستشو دهید.
این خمیر همچنین می تواند منافذ باز پوست را مسدود کند و اکسیژن و خون را به سطح بیاورد. با این حال، نباید بیش از یک بار در هفته استفاده شود، زیرا ممکن است باعث تحریک پوست گردد.

نوشیدن اسموتی با کمی پودر دارچین نیز می تواند با باکتری هایی که باعث آکنه و سایر بیماری های پوستی می شوند، مبارزه کند.

۴- پوست را نرم می نماید!

برای نرم کردن و تسکین پوست های خشک، عصاره و پودر دارچین به عنوان لایه بردار بسیار خوبی عمل می کند و می تواند برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده شود. این به بازیابی درخشندگی و لطافت پوست کمک می کند. دارچین را می توان در ترکیب با نمک دریا، روغن بادام، عسل و روغن زیتون برای درمان خشکی پوست استفاده نمود.

دارچین و عسل

از دیگر فواید دارچین برای پوست می توان به درمان زبری پاها اشاره کرد. بدین ترتیب می توان از ترکیب آب لیمو، روغن زیتون، شیر، آب و دارچین آسیاب شده در حمام استفاده نمود. این درمان به مدت ۱۵ دقیقه می تواند به طور موثر پوست پا را نرم و صاف نماید.

۵- از آسیب اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند!

دارچین حاوی بتاکاروتن، ویتامین B، اوژنول، سینامالدئید، کومارین، ویتامین A و C، پتاسیم، پلی فنل ها، اسید سینامیک، فسفر، منیزیم، کلسیم، لیکوپن، لوتئین، زآگزانتین است. ویتامین A و C از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و پیری زودرس محافظت می نماید. همچنین پلی فنول ها از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کنند.

۶- فواید دارچین برای پوست ، ضد قارچ و ضد باکتری است!

تعداد زیادی از مطالعات، خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارچین را مشخص کرده اند. در سال ۱۹۷۸، مطالعه ای اثرات ضد قارچی از دارچین را گزارش نمود. در واقع این ترکیب از رشد و تولید سم توسط قارچ های مولد مایکوتوکسین جلوگیری می کند. همچنین دارچین می تواند به طور موثر برای از بین بردن گونه های مختلف باکتری استفاده شود.

خواص دارچین برای زنان

۷- زخم‌های پوستی را بهبود می بخشد!

سینامالدئید موجود در دارچین، یک ترکیب ضد میکروبی فعال برای درمان زخم ها و عفونت های پوستی می باشد و بهبود را تسریع می بخشد.

۸- اگزما را درمان می کند!

اگزما وضعیتی است که در آن پوست، ملتهب و تحریک می شود. این بیماری می‌تواند لکه‌های رنگی روشنی را بر روی پوست برجای گذارد. استفاده از ۱ قاشق چایخوری دارچین و ۱ قاشق چایخوری عسل روی این لکه ها می تواند تسکین دهنده واقع گردد. (توجه: قبل از استفاده از خمیر دارچین روی پوست، حتماً آن را تست نمایید)

مطلب پیشنهادی
حقایق علمی درباره خواص دارچین در چای

نتیجه – فواید دارچین برای پوست

خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد التهابی دارچین، آن را به یک ماده عالی برای گنجاندن در روال روزانه مراقبت از پوست تبدیل کرده است. استفاده از دارچین برای مسائل مربوط به درمان مشکلات پوستی، تسکین درد، کاهش چین و چروک، مدیریت آکنه و روشن شدن پوست کمک می کند.

می‌توانید از پودر دارچین، روغن و یا عصاره‌ آن برای ساخت ماسک استفاده نمایید. با این حال، دارچین ممکن است باعث تحریک پوست و بروز آلرژیک گردد. بنابراین، قبل از اضافه کردن آن به روتین مراقبت از پوست، حتماً آن را بر روی قسمتی از پوست دست تست نمایید. در صورت مشاهده عوارض جانبی با پزشک مشورت کنید.

کامیاب تجارت مهتاب

دارچین شکسته مرغوب و درجه یک وارداتی از کشور چین را می توانید به صورت عمده از شرکت کامیاب تجارت تهیه نمایید. فروش ادویه وارداتی با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت صورت می پذیرد.

سایر محصولات این واحد فروش:

فلفل سیاه درجه یک از ویتنام ،، فلفل عنابی (چیلی) تند و خوشمزه پاکستانی ،، سیاه دانه سوری ،، تخم شربتی هندی ،، کندر آفریقایی و …

 

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *