وبلاگ

آیا دارچین قدرت مبارزه با عفونت را دارد؟

خواص دارچین برای عفونت

دارچین با نام علمی « Cinnamomum zeylanicum » در دوران مصر باستان زمانی که بسیار کمیاب و ارزشمند بوده، مورد استفاده قرار گرفته است. اما دارچین اکنون به راحتی در دسترس است. پزشکان باستانی از دارچین برای درمان سرفه، گرفتگی صدا و گلودرد استفاده می کردند. دارچین با گرفتن ساقه گونه خاصی از درختان و خشک شدن آن ها به شکل چوب دارچین ساخته می شود. این چوب ها را نیز می توان به پودر نیز تبدیل کرد. قسمت روغنی دارچین که به آن بوی و طعمی شیرین و تند می بخشد، از ” سینامالدئید “ است. اعتقاد بر این است که این ترکیب مسئول فواید جالب توجه دارچین است.
این ماده که بیشتر به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی شناخته می شود، در طب سنتی حائزاهمیت است. در این مطلب با ” خواص دارچین برای عفونت “ آشنا خواهید شد.

خواص دارچین برای عفونت

فعالیت ضد میکروبی دارچین به عنوان یکی از ادویه های دارویی از لحاظ علمی به اثبات رسیده است. قدرت مبارزه با عفونت دارچین، از جزء فعال اصلی آن یعنی ” سینامالدئید ” ناشی می شود.
یک مطالعه قدیمی نشان داد که دارچین، می تواند رشد باکتری هایی مانند لیستریا و سالمونلا (دو بیماری باکتریایی ناشی از غذا) را متوقف کند. علاوه بر این، در طب سنتی چینی، دارچین همچنین برای درمان دردهای شکمی، دیسمنوره، کاهش اشتها و درمان اسهال استفاده می‌شود.

خواص دارچین برای عفونت دهان و دندان

مطالعه دیگری نشان داد که استفاده از این ماده می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان و بوی بد دهان کمک کند و برای سلامت دهان و دندان مفید واقع گردد. جالب است بدانید بسیاری از خمیر دندان های گیاهی حاوی دارچین هستند. همچنین از این ماده در تولید آدامس نیز استفاده می شود.

خواص دارچین برای عفونت دهان و دندان

ضد التهاب برای مبارزه با عفونت

دارچین مملوء از آنتی اکسیدان هایی است که دارای خواص ضد التهابی می باشند. در حالی که التهاب راه طبیعی بدن شما برای محافظت از خود در برابر بیماری و عفونت است، التهاب مزمن در واقع می تواند بدن شما را ضعیف کند و ممکن است علت اصلی سایر بیماری های جدی باشد. برای دو برابر کردن خواص ضدالتهابی دارچین توصیه می شود، از زردچوبه استفاده نمایید.

فواید دارچین و زردچوبه

مبارزه با قارچ و عفونت های باکتریایی

سینامالدئید همچنین می تواند به بدن در مبارزه با عفونت‌های مجاری تنفسی ناشی از قارچ‌ها کمک کند. روغن دارچین همچنین برای درمان عفونت های قارچی موثر است.

مطلب پیشنهادی
فواید جالب توجه دارچین برای پوست

سایر فواید متعدد درمانی دارچین

پزشکان و متخصصان، خواص درمانی متعددی را به دارچین نسبت می دهند، به ویژه دارچین مرغوب سیلان. دارچین می تواند در پیشگیری یا درمان مشکلات ذیل موثر واقع گردد:

  • سرماخوردگی
  • عفونت های مخمری
  • عفونت های دهان
  • رینیت آلرژیک (واکنش آلرژیکی نسبت به گرده افشان)
  • سندرم روده تحریک پذیر (IBS)
  • سندرم متابولیک

فواید دارچین برای روده

ارزش غذایی 

یک قاشق غذاخوری دارچین حاوی ۲۰ کالری، ۶ گرم کربوهیدرات و ۴ گرم فیبر است. این ماده حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین یا چربی نیست، اما سرشار از ریزمغذی های متعددی از جمله کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

خواص دارچین برای عفونت

نحوه نگهداری

دارچین را باید در مکانی تاریک، خنک و خشک و ترجیحاً دور از آفتاب و گرما نگهداری کنید. وقتی دارچین به خوبی بسته بندی شود می تواند چند سال دوام بیاورد، اما ممکن است با گذشت زمان مقداری طعم و عطر خود را از دست بدهد.

عوارض جانبی احتمالی

آلرژی به دارچین اغلب نادر است، اما مصرف زیاد آن ممکن است باعث تحریک دهان و لب ، قرمزی و تحریک پوست گردد. در صورت داشتن مشکلات کبدی یا کلیوی، مصرف مقادیر زیاد دارچین ممکن است سبب بروز مشکلاتی شود. استفاده روزانه از دارچین آسیاب شده در دوعده های غذایی منع مصرف ندارد، اگر دارو مصرف می کنید و می خواهید از مکمل های دارچین برای درمان استفاده کنید، حتماً با یک متخصص صحبت کنید. مکمل‌های دارچین ممکن است اثربخشی آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای دیابت، رقیق‌کننده‌های خون و داروهای قلب را تغییر دهند.

سخن پایانی – خواص دارچین برای عفونت

این ادویه معمولی در آشپزخانه، سلامتی شگفت انگیزی برای مبارزه با عفونت دارد! با این حال توجه به این نکته مهم است که مقدار دارچین موردنیاز به عنوان یک عامل محافظتی از عفونت ناشناخته است و واکنش هر فرد نیز متفاوت می باشد. افزودن دارچین به رژیم غذایی یک راهکار مناسب برای پیشگیری و درمان مشکلات عفونی می باشد.

افزودن دارچین به سوپ، فیله های مرغ، نان تست، ماست، چای، شیر و میوه هایی مانند سیب، گلابی و پرتقال راهی عالی برای افزودن طعم، ریزمغذی ها و آنتی اکسیدان های مفید به رژیم غذایی شماست. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اضافه کردن دوز بیشتری از دارچین به برنامه غذایی خود کسب کنید، با یک متخصص تغذیه صحبت نمایید.

مطلب پیشنهادی
آشنایی با خواص دارچین برای زنان

کامیاب تجارت | واردات ادویه

برای ” خرید چوب دارچین اصل ” به صورت عمده کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. فروش دارچین عمده با بهترین قیمت عرضه می گردد. این محصول از کشور چین تولید کننده برتر این ادویه در سطح بین المللی صورت می پذیرد.

فروش دارچین شکسته گلسرخی

سایر محصولات این مجموعه شامل :

فلفل عنابی مرغوب پاکستان ،، سیاه دانه سوریه ،، زنجبیل چین ،، زردچوبه نظام آباد هندوستان ،، تخم شربتی از هندوستان ،، کندر درجه یک آفریقا

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *