وبلاگ

خرید چوب دارچین اصل به صورت عمده با کیفیت تضمینی

خرید چوب دارچین اصل

چوب دارچین یکی از انواع دارچین است که از پوست داخلی چندین گونه درخت متعلق به جنس Cinnamomum استخراج می شود. چوب دارچین که با طعم شیرین و گرم آن مشخص می شود، دومین ادویه رایج مورد استفاده در قاره اروپا و آمریکا و سومین ادویه متداول در آسیا می باشد.
برای خرید چوب دارچین اصل به صورت عمده باید شناخت کافی از وارد کننده این محصول به کشور داشته باشید تا محصولی با درجه کیفی استاندارد را تحویل بگیرید.

خرید چوب دارچین اصل از شرکت کامیاب تجارت

شرکت « کامیاب تجارت » وارد کننده معتبر انواع ادویه، حبوبات و برنج از برندهای مطرح دنیا می باشد. چوب دارچین اصل از کشور چین « سرزمین تولید دارچین » عرضه می گردد. این محصول را (به صورت عمده) با قیمت مناسبی می توانید خریداری نمایید.

فروش دارچین عمده وارداتی 

دارچین شکسته مرغوب چینی را در ویدئوی ذیل مشاهده می نمایید. این محصول از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. 

 

مشخصات چوب دارچین

با توجه به نوع جغرافیا و روش های مختلف کاشت، چوب دارچین دارای رنگ های متنوعی می باشد.
۱- قهوه ای مایل به زرد (سیلان)
۲- قهوه ای مایل به قرمز (اندونزیایی و ویتنامی)
۳- قهوه ای تیره (چینی)

سیلان

دارچین سیلان

ویتنامی – اندونزی

دارچین ویتنامی

چینی

خرید چوب دارچین اصل

بهتر است بدانید اگر سن درختان منطقه موردنظر بیش از ۸ سال باشد، چوب دارچین برداشت شده از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود. کشاورزان معمولاً چوب دارچین را در دو زمان برداشت می کنند: در بهار (فوریه و مارس) و پاییز (اوت و سپتامبر).

قیمت چوب دارچین ۱ کیلوگرمی، به عواملی نظیر نحوه فروش آن (خرده فروشی یا عمده فروشی)، هزینه حمل و نقل و به خصوص کیفیت چوب دارچین بستگی دارد.

فرآیند تولید چوب دارچین

مرحله ۱: جمع آوری دارچین تازه از درختان

مرحله ۲: تراشیدن پوسته دارچین (نمایان شدن پوسته نرم داخلی)

مرحله ۳: شستشوی پوست دارچین و برش آن به قطعات کوچک (هر تکه معمولاً باید عرض ۳.۳ تا ۳.۷ سانتی متر و طول ۱۵-۴۰ سانتی متر داشته باشد)

مرحله ۴: خشک کردن دارچین در آفتاب یا با سیستم خشک کن تا زمانی که به شکل چوب دارچین دربیاید (ضخامت پوست آن ها باید از ۱ تا ۲ میلی متر باشد)

درخت دارچین

مقایسه چند صادر کننده برتر در دنیا 

از میان چهار صادرکننده بزرگ چوب دارچین، چوب دارچین چینی و ویتنامی معمولاً دارای بالاترین میزان سینامالدئید و همچنین طعم تندتری هستند. چین در مقایسه با ویتنام، معمولاً خوش طعم تر است و کیفیت آن نیز از چوب دارچین ویتنامی بالاتر است.

کیفیت چوب دارچین اندونزی – بسیار خوب است، اما محتوای روغن آن بسیار کم است (فقط ۰.۲۱۵٪)، در حالی که استاندارد چوب دارچین اصل باید حدود ۲٪ باشد تا معطرتر شود و طعم تند تری داشته باشد. چوب دارچین ویتنامی حاوی ۳-۴٪، دو یا حتی سه برابر روغن ضروری بیشتر از همتای اندونزی خود می باشد.

قیمت چوب دارچین ویتنام به دلیل کیفیت بالاتر نسبت به اندونزی بیشتر است. با این حال، در مقایسه با طعم منحصر به فرد اما کمیاب چوب دارچین سریلانکا، قیمت ویتنامی هنوز تا ۵۰٪ ارزان تر است.

دارچین چینی

خرید چوب دارچین اصل

تفاوت دو نوع چوب دارچین اصل سیلان و کاسیا در چیست؟

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، انواع مختلفی از چوب دارچین در جهان وجود دارد اما دو نوع کاسیا و سیلان رایج تر هستند. برای تفکیک این دو نوع چوب دارچین اصل ، می‌توان به عواملی مانند نحوه برداشت، طعم، ترکیبات شیمیایی موجود در آن‌ها و یا ظاهر فیزیکی آن‌ها اشاره نمود.

در حالی که چوب دارچین سیلان رنگ قهوه ای خرمایی دارد، چوب دارچین کاسیا تیره تر است و می توان آن را با رنگ قرمز یا قهوه ای تیره تشخیص داد. کاسیا همچنین از نظر بافت خشن‌تر است، و رول‌ها ضخیم‌تر هستند، اما لایه‌های کمتری در مقایسه با سیلان دارند (چوب دارچین سیلان نازک، کاغذی و در چندین لایه فر است).

از آنجایی که چوب دارچین سیلان کمیاب است – تا ۸۵ درصد از عرضه جهانی آن فقط توسط سریلانکا تأمین می شود، با طعم و عطر بسیار ملایم و لطیف، این نوع چوب دارچین البته بسیار گران تر از چوب دارچین کاسیا است.

تفاوت دارچین سیلان و کاسیا

فواید چشمگیر دارچین برای سلامتی

« سینامالدئید » بو و طعم منحصر به فردی را برای چوب دارچین ایجاد می کند و اعتقاد بر این است که برای سلامت مصرف کنندگان بسیار مفید است. این ماده ضد میکروبی بوده و باعث بهبود سلامت دهان می گردد. براساس تحقیات انجام شده سینامالدئید موجود در دارچین می تواند بیش از ۱۵ نوع ویروس، باکتری و قارچ را از بین ببرد. بنابراین عفونت را کاهش می دهد و بوی بد دهان را بهبود می بخشد.

چوب دارچین دارای خواص پری بیوتیک است، بنابراین از سلامت روده حمایت می کند. چوب دارچین مملوء از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند اثرات ضد التهابی داشته باشند. به گفته محققان دانشکده مهندسی دانشگاه RMIT استرالیا، دوز کمی از دارچین برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند، مفید است.

چوب دارچین می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. همچنین می تواند برای افراد مسن مفید واقع گردد و از خطر ابتلا به برخی از بیماری های مغزی پیری مانند آلزایمر جلوگیری نماید.

مطلب پیشنهادی
فواید جالب توجه دارچین برای پوست

کامیاب تجارت – خرید چوب دارچین اصل

شرکت « کامیاب تجارت » با فروش ادویه وارداتی به صورت عمده با بهترین کیفیت، نیاز بازار داخلی را تأمین می نماید. کلیه محصولات این مجموعه پس از تأیید کارشناسان خبره وارد کشور می شود.

دارچین چینی با برند « شهر زیبا » عرضه می گردد. 

فروش عمده دارچین

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *