وبلاگ

فروش دارچین شکسته گلسرخی

فروش دارچین شکسته

دارچین پس زردچوبه و فلفل سیاه از مهم ترین و اصلی ترین گروه ادویه جات غذاهای ایرانی است. این ادویه خوش طعم و بو جای خود را در کنار نوشیدنی ها نیز باز کرده و می توان آن را با چای و انواع دم نوش ها مصرف نمود. دارچین را در شکل های متفاوتی می توان یافت. تمایز در شکل ، باعث تغییر در کاربرد آن می شود. در این مطلب دارچین شکسته را که یکی از پرمصرف ترین انواع دارچین می باشد مورد بررسی قرار می دهیم. فروش دارچین شکسته به صورت عمده صورت می پذیرد.

فروش دارچین شکسته

 

فروش دارچین شکسته

انواع دارچین از لحاظ شکل ظاهری

  • دارچین شکسته
  • سیگاری  (یا لوله ای)
  • قلمی

دارچین شکسته

دارچین شکسته

سیگاری

دارچین سیگاری

قلمی

استفاده از کدام یک از اشکال دارچین توصیه می شود؟

آشپزان ماهر در رستوران های معروف استفاده از دارچین شکسته را جایگزین دارچین های پودری کرده اند. آن ها عقیده دارند طعم و عطر چوب دارچین شکسته کیفیت بالاتری نسبت به نوع پودری دارد. علت به ناخالصی هایی که در نمونه پودر شده وجود دارد ، برمی گردد. متاسفانه در زمان فرآوری آن افزودنی های دیگری نیز با آن ترکیب می شود. همین ناخالصی ها طعم و عطر اصلی آن را کاهش داده و در بسیاری از موارد با وجود استفاده بیش از اندازه مزه ای که از آن انتظار می رود به غذا داده نمی شود.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از دارچین پودری استفاده می نمایید ، بهتر است نوع شکسته را جایگزین آن کنید. تبدیل آن به پودر ، کار دشواری نیست!
با یک دستگاه آسیاب خانگی می توانید آن را به شکل پودر درآورید. بدین صورت از طعم و عطر واقعی دارچین بدون وجود هرگونه ناخالصی در غذاها ، شیرینی یا کیک و چای لذت خواهید برد!

نحوه تهیه دارچین پودری بدون افزودنی | فروش دارچین شکسته

پس از خرید چوب دارچین (شکسته) ، آن را داخل آبکش بریزید و با گرفتن آب بر روی آن ، گرد و خاک نشسته برروی چوب ها را بزدایید. مرحله بعد گرفتن آب اضافی چوب ها و خشک کردن آن است. برای این کار از یک پارچه تمیز و نخی استفاده نمایید. مادامی که نم دار هستند می توانید با دست آن ها را به قطعات کوچک تری تبدیل کنید. بعد از اینکه دارچین های شکسته کاملاً خشک شدند ، آن ها را درون یک هاون بریزید و نیم کوب کنید. اکنون دیگر وقت آن رسیده که از دستگاه آسیاب استفاده نمایید تا دارچین های نیم کوب شده کاملاً به پودر تبدیل شوند. برای حصول نتیجه بهتر می توانید پودر به دست آمده را الک نمایید.

این روش را حتماً امتحان کنید! مطمئناً نتیجه ای که از طعم و عطر آن به دست خواهید آورد شما را شگفت زده می نماید!

انواع دارچین از لحاظ بافت

دارچین سیلانیا

دارچین هندی که به نام دارچین اصل (واقعی) هم از آن یاد می‌شود. این نوع دارچین از پوست داخلی درخت «سیناموم وروم» (Cinnamomum verum) به دست می‌آید که بومی سریلانکا و جنوب هند است. دارچین سیلان رنگ قهوه‌ای مایل به زرد و بافت نرم و نازکی دارد که شبیه کاغذ است.

دارچین کاسیایا

فروش دارچین شکسته کاسیایا رایج تر است. این نوع دارچین از پوست داخلی درخت «سیناموم کاسیا» (Cinnamomum cassia) به دست می‌آید که بومی جنوب چین است. دارچین کاسیا رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز تیره دارد و بافت آن ضخیم‌تر و زبرتر است.

مصارف خانگی چوب دارچین شکسته

۱- از دارچین شکسته می توانید در هنگام دم کردن چای استفاده نمایید. کافیست دو تا سه تکه از آن را در داخل قوری بریزید. از گل محمدی پودر شده می توانید به عنوان مکمل دارچین درخوش بو و خوش طعم کردن چای استفاده نمایید.

۲- از چوب دارچین شکسته در طبخ گوشت یا خورشت استفاده کنید. پس از اتمام پخت ، چوب ها را درآورید و از غذای خود جدا نمایید. عطر و مزه بی نظیر آن بدون شک غذای شما را لذیذ نموده است.

۳- برای بهره مندی از خواص دارویی آن ، می توانید آن را با شیر بجوشانید و یا با سایر مواد خوراکی دارویی دم نوش تهیه نمایید.

خواص و فواید دارویی

  • رقیق کننده خون
  • تنظیم قند خون
  • کاهش دردهای مزمن ناشی از آرتریت و دردهای عضلانی
  • کمک به درمان مشکلات گوارشی
  • ضد افسردگی
  • کاهش وزن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی

تمام ادویه‌های پرمصرف موجود در بازار ایران که به صورت کامل یا پودرشده در دسترس هستند، تقریبا مدت زمان ماندگاری یکسانی دارند. یعنی به دلیل خشک بودن ادویه‌ها و پایین بودن رطوبتشان، مدت زمان ماندگاری‌ آن طولانی و حدود ۲ سال است. معمولا ادویه‌های مختلف، تا وقتی که در هوای خنک و در جایی خشک نگهداری شوند فاسد نمی‌شوند و می‌توان بدون دغدغه از آن ها استفاده کرد.

فروش دارچین شکسته مرغوب

دارچین گلسرخی شکسته محصول کشور چین با برند شهر زیبا به سفارش بازرگانی کامیاب تجارت مهتاب به صورت عمده عرضه می گردد.

 

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *