وبلاگ

۹ خاصیت جالب توجه زردچوبه برای پوست

خواص زردچوبه برای پوست

برای صدها سال است که مردم سراسر جهان، از خواص درمانی و فواید آرایشی بهداشتی زردچوبه بهره می برند. این ادویه روشن و زرد-نارنجی به دلیل وجود « کورکومین، یک جزء فعال زیستی » دارای خواص منحصر به فردی برای بدن می باشد. کورکومین دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. تحقیقات علمی مدرن، بر تأثیر مثبت زردچوبه بر روی پوست اذعان دارند. در این مطلب با فواید و خواص زردچوبه برای پوست آشنا خواهید شد.

خواص زردچوبه برای پوست

از جمله خواص زردچوبه برای پوست می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- زردچوبه حاوی خواصی است که به درخشش طبیعی پوست کمک می کند!

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان ها و اجزای ضد التهابی است. این ویژگی ها می توانند باعث درخشندگی پوست شوند. زردچوبه همچنین ممکن است با نشان دادن درخشش طبیعی، پوست شما را احیا نماید. مقدار کمی ماست کم چرب، عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و به صورت خود بمالید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید و سپس با آب بشویید.

توجه : قبل از استفاده بر روی صورت، مقداری از آن را بروی پوست دست خود امتحان کنید. در صورت عدم حساسیت آن را بر روی صورت بمالید.

خواص زردچوبه برای پوست

۲- زردچوبه زخم ها را التیام می بخشد!

از دیگر خواص زردچوبه برای پوست می توان به التیام زخم ها اشاره نمود. کورکومین موجود در زردچوبه می تواند با کاهش التهاب و اکسیداسیون به بهبود زخم ها کمک می کند. همچنین پاسخ بدن شما به زخم های پوستی را کاهش می دهد. این باعث می شود که زخم های شما سریع تر بهبود یابد.

مطالعات نشان داده اند که زردچوبه می تواند بر بافت پوست و کلاژن نیز تأثیر مثبت بگذارند. مجله Life Sciences استفاده از کورکومین را به عنوان یک فرمول بهینه برای بهترین اثر بر روی زخم های پوستی توصیه می کند.

۳- زردچوبه می تواند به درمان پسوریازیس کمک کند!

بنیاد ملی پسوریازیس با بیان خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زردچوبه برای کنترل این بیماری، مصرف مکمل یا افزودن آن به وعده های غذایی را توصیه می نماید. براساس نظر این بنیاد، بهتر است قبل از امتحان آن، در مورد دوز مناسب با یک متخصص مشورت شود.

 ۴- زردچوبه به درمان جای زخم آکنه کمک می کند!

ماسک صورت زردچوبه به کاهش آکنه و هر گونه اسکار ناشی از آن کمک می نماید. خواص ضد التهابی آن می تواند منافذ پوستی را هدف قرار داده و پوست را آرام کند. زردچوبه برای کاهش جای زخم نیز شناخته شده است. این ترکیب از کاربردها ممکن است به پاکسازی صورت شما از جوش های آکنه کمک کند.

خواص زردچوبه برای پوست

۵- زردچوبه با درمان گال مرتبط است!

در یک مطالعه اولیه که در هند انجام شد، ترکیبی از زردچوبه و چریش (گیاه بومی هند) در درمان گال موثر واقع گردید. گال شرایطی است که توسط کنه های میکروسکوپی ایجاد می شود که بثورات پوستی به جا می گذارد.

۶- از خواص زردچوبه برای پوست ، خواص ضدباکتریایی آن است!

زردچوبه خاصیت ضدباکتری دارد و همین موضوع هم باعث می شود که باکتری های سطح پوست را به خوبی دفع نماید. به کمک ماسک زردچوبه می توان از عفونت های ناشی از باکتری های پوستی ممانعت به عمل آورد.

خواص ماسک زردچوبه

۷- مصرف زردچوبه به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند!

مصرف خوراکی زردچوبه در وعده های غذایی می تواند به افزایش مقاومت بدن کمک نماید. خواص آنتی ‌اکسیدانی این ادویه، بدن را در برابر ویروس ها مقاوم تر می نماید. بنابراین فرد کمتر دچار بیماری های ویروسی و تنفسی می شود.

مطلب پیشنهادی
سم زدایی کبد با مصرف چند گیاه و ادویه رایج

۸- زردچوبه حاوی خواص ضد التهابی است!

چندین مطالعه اولیه تأیید می‌کنند که کورکومین موجود در زردچوبه ممکن است التهاب را در انسان کاهش دهد. طبق مقاله‌ای در سال ۲۰۱۷، منتشر گردید، نشان داد که « کورکومین می‌تواند به مدیریت شرایط اکسیداتیو و التهابی کمک نماید. »

۹- از خواص زردچوبه برای پوست ، می توان به درمان آکنه اشاره کرد!

آنتی اکسیدان ها می توانند به جلوگیری از تخریب سلول های سالم توسط رادیکال های آزاد کمک کنند. این ممکن است از بروز هایپرپیگمانتاسیون، اسکارها و سایر بیماری‌های طولانی مدت پوست جلوگیری کند. حتی این احتمال وجود دارد که زردچوبه، همراه با سایر عادات سبک زندگی سالم، احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد، اما مطالعات بیشتری در این باره مورد نیاز است.

طرفداران زردچوبه برای درمان آکنه، هم کاربردهای خوراکی و هم موضعی را پیشنهاد می کنند. مصرف خوراکی معمولاً می توان به سه شکل ذیل صورت پذیرد:

  • پخت و پز با زردچوبه به عنوان ادویه تقویت کننده طعم غذا
  • نوشیدن چای زردچوبه
  • مصرف مکمل های زردچوبه (موجود در داروخانه‌ها)

توجه داشته باشید که کورکومین می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد و برای افراد مبتلا به بیماری کیسه صفرا توصیه نمی شود. قبل از افزودن زردچوبه به برنامه درمان آکنه با پزشک خود صحبت کنید.

مطلب پیشنهادی
آیا استفاده از ادویه‌ برای درمان جوش و آکنه موثر است؟

کامیاب تجارت مهتاب

زردچوبه مرغوب و درجه یک وارداتی از کشور هندوستان را می توانید به صورت عمده از شرکت کامیاب تجارت تهیه نمایید. فروش ادویه وارداتی با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت صورت می پذیرد.

سایر محصولات این واحد فروش:

فلفل سیاه درجه یک از ویتنام ،، فلفل عنابی (چیلی) تند و خوشمزه پاکستانی ،، سیاه دانه سوری ،، تخم شربتی هندی ،، کندر آفریقایی و …

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *