وبلاگ

آیا لاغری با زردچوبه ناشتا ممکن است؟

لاغری با زردچوبه ناشتا

زردچوبه ادویه ای است که از ریشه گیاه زردچوبه (از خویشاوندان ریشه زنجبیل) به دست می آید. این گیاه بومی شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی است. زردچوبه را به دلیل رنگ زرد طلایی آن که از ” کورکومین ” به دست می آید، “زعفران هندی” می نامند. کورکومین یک کورکومینوئید است و بیشتر خواص درمانی زردچوبه به محتوای کورکومینوئید آن نسبت داده می شود. در سال‌های اخیر، زردچوبه در فرهنگ‌ غربی به دلیل خواص ضد التهابی و اثرات آن بر کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب با بررسی این موضوع به این سوال پاسخ می دهیم: “ آیا لاغری با زردچوبه ناشتا ممکن است؟

لاغری با زردچوبه ناشتا

بین چاقی و التهاب مزمن، ارتباط کاملاً ثابتی وجود دارد. شواهد نشان می دهد که التهاب هم علت و هم پیامد چاقی است. مطالعات نشان داده اند که یک بازخورد مثبت بین التهاب موضعی در بافت چربی و پاسخ ایمنی در بیماران مبتلا به چاقی وجود دارد.

کورکومین، ترکیب موجود در زردچوبه، خواص ضد التهابی شناخته شده ای دارد. مطالعات آزمایشگاهی مکانیسمی را برای چگونگی کمک زردچوبه به کاهش وزن از طریق اثرات ضد التهابی خود بررسی نمودند. افزایش وزن و مقاومت به انسولین معمولاً بلافاصله پس از توقف رژیم غذایی یا برنامه ورزشی رخ می دهد. به همین دلیل است که پس از کاهش وزن دوباره به راحتی بدن خود را به وزن قبلی بازمی گرداند.

خواص زردچوبه برای کاهش وزن

مطالعه ای به این موضوع پرداخت که آیا مکمل کورکومین می تواند از افزایش وزن افراد جلوگیری کند یا خیر. محققان دریافتند که کورکومین به محافظت در برابر بازیابی وزن کمک می کند و از کنترل متابولیک پایدار پس از یک دوره کاهش وزن موفق از طریق رژیم غذایی و ورزش پشتیبانی می کند.

مطالعات حیوانی همچنین نشان داده است که کورکومین به طور موثر چربی بدن و التهاب ناشی از رژیم غذایی پرچرب را کاهش می دهد. علاوه بر این، متاآنالیز اخیر زردچوبه نشان داده است که دارای اثرات ضد التهابی موثر در انسان است.

در یک مطالعه که بر روی یک جامعه آماری به شکل تصادفی صورت پذیرفت، به ۴۴ شرکت کننده مصرف کورکومین و دارونما اختصاص داده شد. جالب است بدانید شرکت کنندگانی که کورکومین مصرف کردند در مقایسه با شرکت کنندگانی که دارونما مصرف کردند، کاهش قابل توجهی در وزن، چربی بدن، دور کمر و BMI داشتند. اما سوالی که مطرح می شود این است: ”  آیا لاغری با زردچوبه ناشتا به تنهایی ممکن است؟ ”

مطلب پیشنهادی
آشنایی با یک سم زدای قوی طبیعی به نام " زردچوبه " برای کبد

آیا زردچوبه به تنهایی به کاهش وزن کمک می کند؟

زردچوبه تنها حاوی حدود ۲ تا ۸ درصد کورکومین است که اثرات ضدالتهابی ایجاد می کند، بنابراین مصرف زردچوبه به تنهایی تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن ندارد. اگرچه زردچوبه یک افزودنی خوش طعم و رنگارنگ برای بسیاری از غذاها به شمار می رود، اما اگر می خواهید از مزایای کاهش وزن بهره مند شوید، بهتر است آن را به شکل یک مکمل غلیظ تر مصرف کنید.

توصیه ما جهت لاغری با زردچوبه ناشتا این است که زردچوبه را با ” پیپرین ” ترکیب کنید. یکی از موضوعاتی که باید از آن آگاه بود این است که کورکومین دسترسی زیستی بسیار کمی دارد، به این معنی که در هنگام مصرف به خوبی توسط بدن جذب نمی شود. یکی از راه های افزایش جذب کورکومین، ترکیب آن با پیپرین است. پیپرین یک آلکالوئید است که در فلفل سیاه یافت می شود. هنگامی که همراه با کورکومین مصرف شود، جذب کورکومین را تا ۲۰۰۰٪ افزایش می دهد.

ترکیب زردچوبه با یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

لاغری با زردچوبه ناشتا

مطلب پیشنهادی
زردچوبه و فلفل سیاه ؛ ترکیبی حیاتی!

آیا مصرف زردچوبه عوارض جانبی دارد؟ – لاغری با زردچوبه ناشتا

اگر علاقه مند به مصرف مکمل کورکومین هستید، مهم است که بدانید چقدر ایمن است و آیا عوارض جانبی دارد یا خیر. هنگامی که کورکومین در دوزهای تا ۸ گرم در کوتاه مدت مصرف شود، معمولاً در انسان بی خطر و قابل تحمل است. با این حال:

زردچوبه می تواند با برخی از داروهایی که تجویز می شوند، تداخل ایجاد کند. اگر هریک از داروهای زیر را مصرف می کنید، قبل از شروع مصرف مکمل زردچوبه حتماً با پزشک خود صحبت کنید:

  • آسپرین
  • رقیق کننده های خون
  • داروی دیابت

همچنین اگر مستعد ابتلا به سنگ کلیه یا کمبود آهن هستید (زیرا زردچوبه جذب آهن را مهار می کند) باید از مصرف مکمل های زردچوبه خودداری کنید. همچنین در دوران بارداری یا شیردهی نباید مکمل های کورکومین مصرف شود.

کامیاب تجارت وارد کننده زردچوبه درجه یک از هندوستان

زردچوبه نظام آباد هندوستان به دلیل اقلیم آب و هوایی منحصر به فرد این کشور، کیفیت بسیار بالایی دارد. هندوستان مهد کاشت این ادویه باارزش است و صادر کننده مطرح زردچوبه به بیش از ۴۰ کشور جهان می باشد.

کارشناسان شرکت کامیاب تجارتبا عرضه این ادویه درجه یک از کشور هند، وارد کننده برتر این محصول به صورت عمده به شمار می روند.

این مجموعه به دلیل سال ها فعالیت در بازار  فروش ادویه وارداتی  با شناسایی برندهای مطرح و برتر در حوزه کشت و تولید، بهترین محصولات خارجی را به مشتریان عزیز خود عرضه می نماید.

این محصولات شامل موارد ذیل می باشند:

فلفل سیاه ویتنام ،، فلفل عنابی مرغوب پاکستان ،، دارچین شکسته چین ،، سیاه دانه سوریه ،، زنجبیل چین ،، تخم شربتی باکیفیت هندوستان  ،، کندر درجه یک آفریقا

مرکز پخش ادویه وارداتی در تهران

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *