وبلاگ

لیستی از ادویه های چربی سوز در طب سنتی

ادویه های چربی سوز

ادویه جات بخش جدایی ناپذیر وعده های غذایی ما هستند و در غذاهای اصلی ، دسرها و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر تاریخی ، قرن هاست که از خواص درمانی ادویه ها در طب سنتی استفاده می شود و از لحاظ علمی نتایج جالب توجهی به اثبات رسیده است.
برخی از ادویه ها می توانند با کاهش اشتها و سوزاندن کالری بیشتر به دلیل خواص تغذیه ای، به کاهش چربی دور شکم و پهلو کمک نمایند. در این مطلب با معرفی ادویه های چربی سوز ، شما عزیزان را با خواص و فواید هریک برای لاغری آشنا می نماییم.

ادویه های چربی سوز

لیستی از گیاهان و ادویه های چربی سوز به شرح ذیل است:

۱- دارچین

ادویه چربی سوز دارچین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ترکیبات ضد التهابی است. شناخته شده ترین خاصیت دارچین، توانایی آن در کمک به کاهش وزن است. دارچین دارای اثر سرکوب کننده طبیعی اشتها می باشد. علاوه بر این، متابولیسم بدن شما را تسریع می بخشد.

دارچین به عنوان یک محرک انسولین عمل می کند و اجازه می دهد تا سوخت و ساز قند را به طور موثرتری انجام دهد. یکی از دلایل اصلی اضافه وزن بدن، مقاومت به انسولین است. منظور این نیست که فرد مبتلا به دیابت است، بلکه نشان دهنده انسولین متابولیزه نشده می باشد. قند موجود در بدن اگر از طریق متابولیسم جذب نشود به چربی تبدیل می شود. دارچین به تجزیه و متابولیسم قند کمک می کند. در نتیجه باعث کاهش وزن و چربی سوزی خواهد گردید.

فروش دارچین عمده وارداتی از چین

ادویه های چربی سوز

۲- زردچوبه

زردچوبه یک گیاه تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است که می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. این ماده به هضم غذا کمک می کند و یک عامل چربی سوز قوی به شمار می رود.

همچنین حاوی یک ماده شیمیایی به نام « کورکومین » است که به افزایش سرعت متابولیسم بدن کمک می کند. (با افزایش حرارت مرکزی بدن)

کورکومین نشانگرهای التهابی مرتبط با چاقی را کاهش می دهد. افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، سطوح بالاتری از این شاخص ها را دارند. بنابراین، این ادویه چربی سوز می تواند به کاهش وزن، مهار رشد بافت چربی، جلوگیری از افزایش وزن و بهبود حساسیت به انسولین کمک شایانی نماید.

فروش زردچوبه عمده وارداتی از نظام آباد هندوستان

ادویه های چربی سوز

۳- فلفل سیاه از ادویه های چربی سوز

فلفل سیاه، خیلی بیشتر از طعم دادن به غذای شما می تواند در پروسه چربی سوزی کمک کننده باشد.

« پیپرین » ماده شیمیایی موجود در فلفل سیاه، عملکرد متابولیک را بهبود می بخشد و ذخیره چربی در بدن را کاهش می دهد. این ماده همچنین به عنوان فراهمی زیستی غذایی شناخته می شود و به جذب ناکارآمد مواد مغذی در بدن کمک می کند.

فلفل سیاه علاوه بر تقویت سیستم ایمنی به جلوگیری از عفونت کمک می کند. اگر فلفل سیاه با سایر مواد چربی سوز مخلوط شود، می تواند معادل ۲۰ دقیقه پیاده روی کالری بسوزاند. همچنین از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می کند.

فروش فلفل سیاه عمده وارداتی از ویتنام

فلفل سیاه برای چربی سوزی

۴- فلفل کاین

این ادویه تند به راحتی توسط معده هضم می شود و گرسنگی را کاهش می دهد. عنصر فعال موجود در فلفل قرمز به کاهش کلسترول بد و در نتیجه باعث بهبود سلامت قلب می گردد.

« کپسایسین » موجود در فلفل حاوی خواص ترموژنیک است که به چربی سوزی کمک می کند. طبق یک مطالعه، افزودن ۱ گرم فلفل قرمز به یک وعده غذایی می تواند دمای مرکزی بدن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در نتیجه بدن شما کالری بیشتری می سوزاند. علاوه بر این، روند متابولیک را تسریع می کند.

سرعت تبدیل غذا توسط بدن و مایعات به انرژی توسط نرخ متابولیک تعیین می شود. بنابراین، وقتی میزان متابولیسم شما افزایش می یابد، بدن مواد مغذی را به جای چربی ذخیره شده به انرژی تبدیل می کند.

فقط توجه داشته باشید اگر از ناراحتی معده و مشکلات گوارشی و روده رنج می برید، قبل از مصرف فلفل کاین با پزشک خود مشورت نمایید.

۵- هل از ادویه های چربی سوز

هل یک محرک ادرار آور و هضم کننده است که متابولیسم را افزایش می دهد و به طور موثرتری چربی می سوزاند. بنابراین یک قاشق از این ادویه معطر می تواند به کاهش چند گرمی چربی ها کمک کند. هل به عنوان یک ادویه چربی سوز ، با جلوگیری از سوء هاضمه، یبوست و احتباس آب باعث کاهش وزن می گردد.

این ماده حاوی مواد شیمیایی فعال است که با باکتری ها مبارزه می کند و فلور روده را متعادل می کند. همچنین باعث هضم مناسب می شود.

علاوه بر این، حاوی « ملاتونین » است که مکانیسم چربی سوزی بدن را تسریع می بخشد. همچنین به دفع آب اضافی از بدن کمک می‌نماید. معمولاً چربی های تجمع یافته در نزدیکی شکم، سلامت افرا به خطر می اندازند. هل با کاهش برآمدگی در آن ناحیه به کاهش ذخیره چربی شکم کمک می کند. می‌توانید چند غلاف را با چای خود مخلوط کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

۶- سیر

این ماده به عنوان یک طعم دهنده عالی در غذا، دارای اثرات چربی سوزی نیز می باشد. سیر با افزایش دمای کلی بدن، چربی اضافه را می سوزاند.

سیر برای افزایش سطح انرژی ضروری است و به شما کمک می کند کالری بسوزانید و خوش اندام باشید. این به طور فعال سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و به بدن کمک می کند تا وزن خود را به طور موثرتری کاهش دهد.

علاوه بر این، سیر به دلیل خواص سرکوب کننده اشتها شناخته شده است. شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و احتمال پرخوری را کاهش می دهد.

سیر همچنین یک سم زدای فوق العاده است که به دفع سمومی که به سیستم گوارشی آسیب جدی می زند کمک می نماید. توصیه می شود سیر را در برنامه غذایی منظم خود بگنجانید.

مطلب پیشنهادی
آیا سیاه دانه برای لاغری مفید است؟

۷- گیاه شنبلیله

شنبلیله حاوی فیبر است که به سرکوب هوس غذایی کمک می کند. فیبر همچنین به شما احساس سیری می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند.

علاوه بر این، فیبر موسیلاژین موجود در دانه های شنبلیله باعث آرامش می شود و از سیستم گوارشی در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می نماید. در نتیجه باعث بهبود هضم و جذب غذا می شود.

دانه های شنبلیله دارای سطح قابل توجهی فیبر نامحلول هستند که برای هضم مناسب و کمک به دفع سموم ضروری به شمار می روند.

جالب است بدانید گالاکتومانان یک هتروپلی ساکارید محلول در آب در دانه های شنبلیله است. کاهش وزن را با کاهش تجمع چربی بهبود می بخشد.

شنبلیله برای لاغری

نتیجه گیری – ادویه های چربی سوز

ساده ترین راه برای افزودن ادویه به رژیم غذایی، از طریق پخت و پز امی باشد. ادویه های کامل، آسیاب شده و مخلوط شده به راحتی در بازار قابل دسترسی هستند. همچنین می توان آن ها را به دمنوش ها ، چای و اسموتی اضافه نمود.

فقط باید توجه داشته باشید که برای بهره مندی از خواص دارویی گیاهان و ادویه ها باید آن را به طور منظم مصرف نمایید. توصیه می شود پیش از شروع به رژیم لاغری و استفاده روتین از ادویه های چربی سوز با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت نمایید.

توجه : در صورتی که علاقمند هستید تا رژیم لاغری خود را با چند دمنوش ساده خانگی شروع کنید، مطالعه مطلب ذیل را از دست ندهید!

مطلب پیشنهادی
آماده سازی ۴ دمنوش لاغری خانگی با ۴ ادویه در دسترس

کامیاب تجارت مهتاب

فروش ادویه وارداتی به صورت عمده با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت صورت می پذیرد. شرکت کامیاب تجارت با انتخاب شرکت های برتر و مطرح در سطح بین المللی ، محصولات درجه یک را وارد کشور می نماید.

فروش برنج هندی ، انواع ادویه نظیر فلفل عنابی باکیفیت پاکستان ،، زنجبیل مرغوب کشور چین ،، کندر درجه یک آفریقا و … به بازار و کارخانجات سراسر کشور به صورت عمده انجام می گیرد.

فروش ادویه وارداتی

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *