وبلاگ

شناخت چند گیاه و ادویه برای درمان ریزش مو

ادویه برای ریزش مو

داشتن موهایی سالم آرزوی همه است و به نوع جنسیت بستگی ندارد. با این حال برخی گمان می کنند که برای تحقق این آرزو باید از محصولات تجاری حاوی مواد شیمیایی استفاده نمایند. بهتر است به جای این محصولات از ترکیبات طبیعی استفاده شود. بنابراین مواد شیمیایی را فراموش کنید و به دنبال جایگزین مناسب تری باشید!
در این مطلب چند نوع گیاه و ادویه با ترکیبات فوق العاده برای درمان ریزش مو و تقویت آن را معرفی می نماییم و شما عزیزان را با خواص هریک آشنا می کنیم.

معرفی چند گیاه و ادویه برای ریزش مو

در حالی که هنوز هیچ محصول معجزه آسایی برای رشد مو در یک شب وجود ندارد، اما گزینه‌های طبیعی هستند که می‌توانند به تحریک رشد موی سالم در مدت زمان کوتاهی کمک نمایند. در این میان چند گیاه و ادویه با تاثیرات دارویی مشابه با ترکیبات شیمیایی برای درمان ریزش مو و رشد مجدد شناسایی شده اند.

ادویه برای ریزش مو

بابونه

از چای بابونه می توانید به عنوان آبکشی بعد از شامپو در حمام استفاده کنید و رشد موهایتان را تقویت نمایید. این کار باعث شل شدن فیبرهای مو و پوست سر می شود و در نتیجه به کاهش ریزش کمک می کند.

بابونه برای درمان ریزش مو

رزماری

شما می توانید چای رزماری را با جوشاندن برگ های گیاه در آب درست کنید. شستن مو با دم کرده این گیاه می تواند به خلاص شدن از شر شوره سر که یکی از عوامل اصلی ریزش مو محسوب می شود، کمک کند.

از دیگر فواید رزماری می توان به تقویت تارهای نازک مو اشاره نمود. رزماری دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند گردش خون سالم در پوست سر را در حمایت از رشته های قوی و سالم تقویت کند. فواید آنتی اکسیدانی رزماری برای مو از پلی فنول های رزماری مانند کارنوسول، کارنوزیک اسید و رزمارینیک اسید ناشی می شود.

رزماری برای ریزش مو

گیاه دم اسبی

گیاه دم اسبی نیز برای رشد سریع موها بسیار مفید است. پس از دم کردن این گیاه می توانید آن را با شامپوی مورد علاقه خود مخلوط کرده و موهای خود را با این مخلوط کاملا آبکشی نمایید.

زیره برای ریزش مو

برای تهیه یک ترکیب مقوی برای موهای خود به صورت ذیل عمل کنید:

مقداری دانه زیره سیاه را در آب بجوشانید و پس از فیلتر کردن مایع ، آن را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید. با پنبه به طور مرتب به کل پوست سر بمالید. این مخلوط را می توان با مخلوطی غنی از مقادیر مساوی روغن زیتون و روغن زیره نیز جایگزین کرد. شوره سر را از بین می رود و باعث تحریک رشد مجدد می گردد.

دارچین

مالیدن مخلوطی از پودر دارچین و عسل به موهایتان از عفونت های پوست سر جلوگیری می کند و به کاهش شوره سر، خارش و غیره کمک می نماید.

همچنین می توانید ادویه را با روغن زیتون مخلوط کرده و حرارت دهید تا جریان خون در پوست سر افزایش یابد و از رشد مو حمایت کند.

دارچین برای درمان ریزش مو

فروش دارچین عمده وارداتی از کشور چین

ادویه فلفل سیاه برای ریزش مو

فلفل سیاه دارای خواص شگفت انگیزی برای بهبود عملکرد گوارش و بهینه سازی گردش خون است. در نتیجه، بدن ما می تواند تمام مواد مغذی موردنیاز را در مقادیر صحیح جذب کند که در نهایت باعث تحریک رشد مو می گردد.

فلفل سیاه برای تقویت مو

فروش فلفل سیاه عمده از کشور ویتنام

کنجد

دانه های کنجد سرشار از دو ماده معدنی ضروری کلسیم و منیزیم هستند که برای رشد و سلامت فیبرهای مو حیاتی هستند. بنابراین مصرف خوراکی کنجد برای رشد موهای بلند و قوی نیز موثر است.

نکات اضافی برای درمان ریزش مو و حفظ سلامت آن

۱- رژیم غذایی متعادل را حفظ کنید!

کلید سلامت موها، تغذیه کافی و صحیح است. مطمئن شوید که دوز روزانه چربی ها، پروتئین ها و مواد مغذی سالم را دریافت می کنید.

مطلب پیشنهادی
زنجبیل ، پوست و موی شما را سالم و زیبا نگه می دارد!
۲- از محصولات بهداشتی مناسب استفاده نمایید!

استفاده از شامپوهای طبیعی یا گیاهی که حاوی مواد شیمیایی خشن مانند سولفات نیستند، می توانند برای سلامت مو بسیار مفید واقع گردند. (سولفات ها چربی کاملاً طبیعی مو را حذف می کنند) همچنین پرداخت هزینه برای یک نرم کننده خوب که فاقد سیلیکون باشد، نیز ایده خوبی خواهد بود.

۳- از آب ولرم یا سرد استفاده کنید!

آب سرد به مهر و موم شدن کوتیکول های مو کمک می کند و موجب نرمی و ابریشمی بودن آن می گردد. استفاده از آب سرد همچنین به جلوگیری از ریزش رطوبت موهای شما کمک می کند.

توجه داشته باشید که از شانه زدن موها در حالت خیس خودداری کنید، زیرا موها را بیشتر در معرض شکستگی قرار خواهید داد. بهتر است از شانه چوبی با دندانه پهن استفاده کنید تا از شکستن مو و انرژی ساکن جلوگیری نماید.

۴- موهای خود هر ۶ تا ۸ هفته یک بار کوتاه کنید! 

با این کار از شر موخوره های انتهای ساقه موی خود خلاص خواهید شد و این بر زیبایی موهای شما خواهد افزود.

۵- برای جلوگیری از ریزش مو تا حد ممکن از سشوار استفاده ننمایید!

به جای استفاده از سشوار بهتر است اجازه دهید موهایتان در هوای محیط خشک شود. برای این کار ابتدا آب اضافی مو را به آرامی با یک حوله بگیرید و آن را باز بگذارید تا خشک شود. موها را به شدت با حوله مالش ندهید، زیرا می تواند به آن آسیب برساند.

مطلب پیشنهادی
فواید جالب توجه دارچین برای پوست

کامیاب تجارت

شرکت بازرگانی کامیاب تجارت مهتاب پس از ارزیابی و بررسی مرغوبیت محصول و اطمینان از درجه کیفی آن، اقدام به واردات محصولات باکیفیت می نماید. جالب است بدانید کیفیت برخی از محصولات کشورهای مختلف، بر سایر کشورها ارجحیت دارد. به همین دلیل فروش ادویه وارداتی از کشورهای نام برده ذیل صورت می پذیرد.

سایر محصولات این شرکت به صورت عمده در اختیار مشتریان بزرگوار قرار می گیرد:

فروش زنجبیل عمده  از کشور « چین » ،، فلفل عنابی  (چیلی) تند و خوشمزه « پاکستانی » ،، زردچوبه  مرغوب از « نظام آباد هند » ،، سیاه دانه  از کشور « سوریه » ،، کندر دانه درشت « آفریقایی » ،، تخم شربتی  از « هندوستان » و …

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *