وبلاگ

لیستی از ادویه های گرم و مقوی برای بدن

ادویه های گرم

ادویه های گرم فواید سلامتی زیادی برای بدن دارند. در طب سنتی از خواص منحصر به فرد هریک برای درمان بیماری ها و امراض مختلف استفاده می شود. در این مطلب لیستی از ادویه هایی با طبع گرم را مشاهده می نمایید.

لیستی از ادویه های گرم

از ادویه های گرم در طب سنتی اغلب برای درمان بیماری های گوارشی استفاده می شود. چند ادویه پرطرفدار ذیل با طبع گرم به شرح ذیل است:

زنجبیل

مردم هزاران سال است که از زنجبیل به عنوان درمانی برای تهوع و مشکلات گوارشی استفاده می کنند. زنجبیل، دارای خواص ضد التهابی و سطح بسیار بالایی از آنتی اکسیدان است. فقط انار و انواع خاصی از توت ها حاوی مقدار بیشتری هستند. برخی از مطالعات منبع معتبر نشان داده اند که زنجبیل می تواند اثرات ضد سرطانی داشته باشد. این تا حد زیادی به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان زنجبیل است. همچنین می‌تواند تولید مثل سلول‌های سرطانی را کند کند و باعث توقف برخی پروتئین‌های فعال‌کننده و مسیرهای سیگنال‌دهی که به سرطان کمک می‌کنند، گردد.

ادویه برای دیابت

دارچین – ادویه های گرم

تمدن های باستانی از ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد از دارچین برای درمان بیماری ها استفاده می کردند. این ادویه فواید بی شماری برای سلامتی به عنوان یک ادویه ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد دیابتی و ضد سرطان دارد.

مطلب پیشنهادی
فواید جالب توجه دارچین برای پوست

پودر فلفل قرمز (فلفل کاین)

تحقیقات سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که کپسایسین، ماده شیمیایی گیاهی که پودر فلفل قرمز را تند می کند، نقش مهمی در تنظیم سلامت قلب و متابولیک دارد. هنگامی که مردم پودر فلفل قرمز مصرف می کنند، فلفل قرمز از گروه ادویه های گرم است که باعث ایجاد تغییرات پروتئینی مفید در بدن می شود که منجر به کاهش وزن می شود.

در یک مطالعه افرادی که مقادیر متوسطی فلفل قرمز را طی یک دوره ۱۲ هفته ای مصرف نمودند، نتایج کاهش وزن را تجربه کردند. تأثیر فلفل قرمز بر روی بدن برای کنترل بهتر انسولین علت این امر است. در مطالعه دیگری با منبع معتبر، محققان مشاهده کردند که مصرف منظم فلفل قرمز به طور قابل توجهی باعث کاهش سطح بافت چربی شکم و کاهش اشتها و دریافت انرژی می شود.

تحقیقات اخیر ارائه شده توسط انجمن قلب آمریکا نشان می دهد افرادی که به طور منظم پودر فلفل قرمز مصرف می کنند، ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۲۶ درصد کاهش دهند. به لطف خواص ضدالتهابی، پودر فلفل قرمز می‌تواند برای حمایت از درمان‌های آرتریت و همچنین برای کاهش التهاب عضلات و مفاصل موثر واقع گردد.

توجه: مصرف زیاد فلفل کاین می تواند سبب بروز حساسیت، آلرژی، ناراحتی معده و غیره گردد. میزان مصرف آن را به کمک یک پزشک متخصص گوارش تعیین نمایید.

ادویه های گرم

زردچوبه

زردچوبه یکی از محبوب ترین ادویه های گرم در سراسر جهان به شمار می رود. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد انگلی است. تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن موثرتر است.

زردچوبه به عنوان یک آنتی اکسیدان زنجیره‌شکن، استرس اکسیداتیو را و رادیکال‌های آزاد سمی در بدن را از بین می برد. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به بافت آسیب می‌رسانند و منجر به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان می گردند. زردچوبه با محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارد می تواند خطر تشکیل رادیکال های آزاد را کاهش داده و از اثرات استرس بر بدن بکاهد.

مطلب پیشنهادی
دستور تهیه چند نوشیدنی سم زدا با زردچوبه

گلپر

گلپر گیاهی گرم کننده، رفع احتقان، معطر و تلخ است و به عنوان یک کمک هضم استفاده می شود. در آلمان، ریشه گلپر اغلب برای درمان اختلالات گوارشی استفاده می شود. این گیاه به تحریک اشتها، کاهش سوء هاضمه و نفخ معده کمک می کند. مصرف این ادویه گرم همچنین برای مبارزه با کبد موثر است. این ادویه به تحریک گردش خون کمک می کند، بنابراین با گرم کردن، آرامش، رفع احتقان و تحریک جریان خون، دردهای قاعدگی را تسکین می دهد.

گلپر دارای اثر خلط آور بر روی ریه ها است و می تواند به تسکین و التیام آسم، سرفه، برونشیت و علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کند. از لحاظ تاریخی، برای درمان عفونت‌های مثانه و بیماری‌های روماتیسمی نیز استفاده می‌شود. جالب است بدانید دمنوش این ادویه گرم، تب را پایین می آورد.

ادویه های گرم

فلفل سیاه 

” آلکالوئید پیپرین ” یک ترکیب کلیدی در فلفل سیاه است که فواید بی نظیری برای بدن دارد. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بالقوه آن به اثبات رسیده است. فلفل سیاه که در گروه ادویه های گرم قرار دارد، هنگامی که با زردچوبه و زنجبیل ترکیب می شود، اثرات ضد التهابی در همان سطح داروهای تجویزی برای بیماران مبتلا به آرتروز زانو دارد. بهتر است بدانید ترکیب پیپرین به جذب مواد مغذی مانند آهن و بتاکاروتن نیز کمک می کند. زمانی که با زردچوبه ترکیب شود بسیار قوی است زیرا به بدن شما کمک می کند تا ترکیب کورکومین ادویه را جذب کند که همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

مطلب پیشنهادی
اثرات فوق العاده « پیپرین » یکی از ترکیبات اصلی فلفل سیاه برای بهبود عملکرد مغز

سایر ادویه های گرم

  • هل
  • زیره
  • آویشن
  • خردل

آیا سماق جزء ادویه های گرم محسوب می شود؟

خیر، طبع سماق سرد و خشک است و مصرف آن برای افراد گرم مزاج توصیه می شود. سماق حاوی فیبر، چربی های سالم و انواع ویتامین ها است. ضد میکروب و ضد قارچ است و می تواند به درمان التهاب و اختلالات پوستی کمک کند. دانشمندان در حال بررسی توانایی شگفت انگیز سماق در مبارزه با باکتری سالمونلا هستند و دریافته اند که می تواند میوه ها و سبزیجات را ضدعفونی کند. این ادویه گرم دارای توانایی ضد میکروبی شگفت انگیزی برای جلوگیری از رشد باکتری های رایج دهان است که منجر به بیماری های عفونی دهان می گردد.

سماق یک ادویه ضد التهاب است که به مبارزه با اختلالات مختلف، سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. تحقیقات انجام شده روی سماق و سطح قند خون نشان داده است که این ادویه به میزان قابل توجهی سطح قند خون را کاهش می دهد.

پوکی استخوان وضعیتی است که حدود ۲۵ درصد از زنان ممکن است آن را تجربه کنند. مطالعات نشان داده است که سماق به کاهش تحلیل استخوان کمک می کند.

خواص سماق

کامیاب تجارت – فروش ادویه های گرم

این مجموعه به دلیل سال ها فعالیت در بازار  فروش ادویه وارداتی  با شناسایی برندهای مطرح و برتر در حوزه کشت و تولید، بهترین محصولات خارجی را به مشتریان عزیز خود عرضه می نماید.

فروش برنج هندی  و انواع حبوبات، به بازار و کارخانجات سراسر کشور به صورت عمده انجام می پذیرد.

انواع ادویه مرغوب از کشورهای مطرح ذیل وارد کشور می شوند و به قیمت مناسب عرضه می گردند:

  فلفل عنابی   باکیفیت پاکستان ،،  زنجبیل  مرغوب کشور چین  ،،  فلفل سیاه  دانه درشت ویتنام ،، کندر  درجه یک آفریقا ،، قلم  زردچوبه   معروف نظام آباد هندوستان ،،  دارچین شکسته  چین ،،  سیاه دانه  سوریه ،،  تخم شربتی  باکیفیت هندوستان و …

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *