وبلاگ

دستور تهیه چند نوشیدنی سم زدا با زردچوبه

نوشیدنی سم زدا با زردچوبه

ادویه زردچوبه به لطف آنتی اکسیدان اصلی خود یعنی ” کورکومین” که به آن رنگ طلایی می بخشد، یک سم زدای درجه یک به شمار می رود. کورکومین همچنین با سم زدایی کبد، با التهاب و رادیکال های آزاد مبارزه می کند، باعث تقویت قدرت مغز شده و کلسترول بد خون را کاهش می دهد. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ توسط USDA انجام شد، رابطه مصرف مکمل زردچوبه با کاهش وزن و کنترل سطح کلی چربی بدن به اثبات رسیده است.
برای اینکه این ادویه فوق العاده را در وعده های غذایی روز خود بگنجانید، بهتر است آن را با برخی مواد دیگر ترکیب نمایید. بدین ترتیب می توانید از فواید این معجون طبیعی بهره مند گردید. در این مطلب شما را با چند نوشیدنی سم زدا که با زردچوبه تهیه می شوند، آشنا می نماییم.

طرز تهیه چند نوشیدنی سم زدا با ادویه زردچوبه

اگر به دنبال چند نوشیدنی طبیعی خوش طعم و باکیفیت هستید تا جایگزین نوشیدنی های صنعتی فرآوری شده نمایید، تا انتهای این مطلب همراه ما شوید:

۱- اکسیر طلایی شیر و زردچوبه و عسل

برای تهیه این اکسیر طلایی، دو فنجان شیر مورد علاقه خود (ما از شیر بادام استفاده کردیم) را با ۱ قاشق چای خوری زردچوبه، ½ قاشق چای خوری دارچین، ۱ قاشق چای خوری عسل خام، ¼ قاشق چای خوری پودر زنجبیل ترکیب کنید. همه مواد را به مخلوط کن اضافه کنید. پس از مخلوط شدن، آن را در یک قابلمه بریزید و به مدت ۳-۵ دقیقه حرارت دهید. نوشیدنی سم زدا شما آماده است. آن را نوش جان کنید.

ارزش غذایی: ۴۷ کالری، ۲.۶ گرم چربی (۰ گرم اشباع)، ۱۵۱ میلی گرم سدیم، ۵.۳ گرم کربوهیدرات، ۱.۶ گرم فیبر، ۱.۲ گرم پروتئین

نوشیدنی سم زدا با زردچوبه

۲- قهوه دارچین زردچوبه

روز خود را با یک فنجان معجون پاک کننده شروع کنید. کافی است قهوه را با ½ قاشق چای خوری دارچین و ½ قاشق چای خوری زردچوبه دم کنید. سپس ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل و ½ قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید. این ترکیب برای صبحانه عالی است. باید امتحان کنید.

ارزش غذایی: ۵۹ کالری، ۴.۷ گرم چربی (۳.۹ گرم اشباع)، ۵ میلی گرم سدیم، ۴.۵ گرم کربوهیدرات، ۰.۸ گرم فیبر، ۰.۴ گرم پروتئین

قهوه دارچین زردچوبه

۳- آب میوه ، زردچوبه – نوشیدنی سم زدا

برای جلوگیری از التهاب در بدن، کافی است ۲ عدد لیمو ترش تازه، ۵ ساقه کرفس، ۱ عدد سیب، ۴ عدد هویج کوچک را به همراه ۱ قاشق چایخوری زردچوبه، یک تکه کوچک زنجبیل و ۵ شاخه نعناع در آبمیوه گیری بریزید. این معجون مملوء از مقادیر زیادی ویتامین A، B6، C و همچنین آهن و منگنز است که برای بیدار شدن از خواب یا نوشیدن آن در هنگام شام بسیار مناسب است.

ارزش غذایی: ۱۰۶ کالری، ۰.۸ گرم چربی، ۶۱ میلی گرم سدیم، ۲۶.۷ گرم کربوهیدرات، ۷.۶ گرم فیبر، ۲.۴ گرم پروتئین

قویترین سم زدای بدن

۴- تونیک زردچوبه – نارگیل

دو فنجان آب نارگیل را به همراه ۱ قاشق چایخوری زردچوبه و مقداری ریشه زنجبیل تازه در مخلوط کن بریزید تا پایه این دم‌نوش را ایجاد کنید. سپس با استفاده از یک الک توری، مایع را در یک فنجان یا شیشه صاف نمایید. بعد از آن آب یک عدد لیموترش تازه و یک قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید. نوشیدنی سم زدای شما آماده سرو است. الکترولیت پتاسیم موجود در آب نارگیل برای سلامت و ریکاوری عضلات ضروری است در حالی که کورکومین زردچوبه و لیموهای غنی از ویتامین C به سم زدایی کبد کمک می کنند.

ارزش غذایی: ۹۴ کالری، ۰.۷ گرم چربی، ۲۵۴ میلی گرم سدیم، ۲۱.۸ گرم کربوهیدرات، ۳.۸ گرم فیبر، ۲.۳ گرم پروتئین 

نوشیدنی سم زدا با زردچوبه

۵- شیک زردچوبه و دانه چیا

یک و نیم فنجان شیر، ۵ تکه یخ بزرگ، ۱ عدد موز ، ½ فنجان انبه، ½ قاشق چای خوری دارچین، ¼ قاشق چای خوری زنجبیل، ½ قاشق چای خوری زردچوبه و ۱ قاشق چای خوری دانه چیا را در مخلوط کن بریزید. این اسموتی سم زدا سرشار از ویتامین C ضد سرماخوردگی و پتاسیم تقویت کننده عضلات است.

ارزش غذایی: ۱۴۲ کالری، ۳.۶ گرم چربی (۰ گرم اشباع)، ۱۳۷ میلی گرم سدیم، ۲۹ گرم کربوهیدرات، ۴.۴ گرم فیبر، ۲.۴ گرم پروتئین

بهترین نوشیدنی برای سم زدایی بدن

۶- کاکائو داغ زردچوبه

خوردن یک یک لیوان کاکائو داغ آرامش بخش، شب های سرد زمستانی را قابل تحمل تر می کند، اما بسیاری از مخلوط ها حاوی شکر بیش از حد و افزودنی های مضر هستند. در عوض بهتر است خود را با نسخه ای بهتر گرم کنید.

کافیست نصف فنجان شیر را با نصف فنجان آب، ½ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو خام، ½ قاشق چایخوری پودر ماکای خام، ½ قاشق چای خوری زردچوبه و ۳ قاشق غذاخوری دارچین ترکیب کنید. پس از مخلوط شدن مقدار کمی نمک دریا را به آن اضافه کنید. مخلوط را در لیوان مورد علاقه خود بریزید، آن را در مایکروویو گرم کنید. این نوشیدنی سم زدا با زردچوبه و کاکائو یک انتخاب سالم برای فصل پاییز و زمستان است.

ارزش غذایی: ۶۶ کالری، ۴.۳ گرم چربی (۳.۱ گرم اشباع)، ۱۵۹ میلی گرم سدیم، ۶.۲ گرم کربوهیدرات، ۳.۱ گرم فیبر، ۰.۸ گرم پروتئین

بهترین نوشیدنی شب برای سم زدایی

۷- شیر زردچوبه زنجبیل

برای آرام کردن سیستم گوارشی و کمک به خواب سریع‌تر، ۲ فنجان شیر نارگیل کم چرب، ۱ قاشق چای‌خوری زردچوبه، ¼ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه و ۱ قاشق چای‌خوری زنجبیل را در قابلمه‌ای گرم کنید. اجازه دهید حدود ۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد و سپس سرو کنید.
مخلوط کردن فلفل سیاه با زردچوبه فراهمی زیستی آن را افزایش می دهد، بنابراین فواید کورکومین را بیشتر جذب خواهید کرد. نارگیل چربی های سالمی را برای کاهش وزن فراهم می کند.

ارزش غذایی: ۱۶۸ کالری، ۱۶.۲ گرم چربی (۱۴ گرم اشباع) ۱ میلی گرم سدیم، ۱.۶ گرم کربوهیدرات، ۰ گرم فیبر، ۰.۲ گرم پروتئین

سم زدایی بدن در یک روز

۸- نوشیدنی سم زدایی صبحگاهی

کافی است ۲ و نیم فنجان آب را به جوش بیاورید و سپس حرارت را خاموش کنید. آب یک لیمو تازه، ۱ قاشق چایخوری زنجبیل، ½ قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده، ۲ قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه کنید. بگذارید نیم ساعت دم بکشد و سپس گرم سرو کنید.

زنجبیل ضدالتهاب، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، در حالی که زردچوبه با کاهش LDL، کلسترول بد دارای ویژگی های محافظت کننده از قلب است. لیموهای غنی از آنتی اکسیدان حاوی خواص ضد سرطانی هستند. همین کافی است تا شما علاقمند گردید با این نوشیدنی از خواب بیدار شوید!

ارزش غذایی: ۳۵ کالری، ۰.۲ گرم چربی (۰ گرم اشباع) ۱۰ میلی گرم سدیم، ۹.۵ گرم کربوهیدرات، ۱.۱ گرم فیبر، ۰.۵ گرم پروتئین

نوشیدنی سم زدا با ادویه

مطلب پیشنهادی
۹ خاصیت جالب توجه زردچوبه برای پوست

کامیاب تجارت | فروش ادویه وارداتی

شرکت « کامیاب تجارت » برای تامین نیاز بازار اقدام به عرضه انواع ادویه وارداتی مرغوب ، برنج و حبوبات نموده است. کارشناسان ما با تایید درجه کیفی محصولات، آن را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

 محصولات وارداتی این مجموعه عبارتند از :

فلفل سیاه ویتنام ،، فلفل عنابی مرغوب پاکستان ،، دارچین شکسته چین ،، سیاه دانه سوریه ،، زنجبیل چین و آفریقایی ،، زردچوبه نظام آباد هندوستان ،، تخم شربتی  از هندوستان ،، کندر دانه درشت آفریقایی

فروش برنج هندی

فروش ادویه وارداتی

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *