وبلاگ

رفع ۶ مشکل رایج در دوران یائسگی به کمک روغن سیاه دانه

یائسگی در خانم ها همراه با علائم آزار دهنده ای است که تا چند سال می تواند آن ها را درگیر نماید. عدم تعادل هورمونی در دوران یائسگی معمولاً مشکلاتی نظیر افزایش وزن بدون دلیل مشخص، افسردگی، تعریق شبانه، گُرگرفتگی در طی روز، کاهش میل جنسی، خشکی پوست، آکنه و ریزش مو را به همراه دارد.
در طب سنتی استفاده از روغن سیاه دانه، یک درمان طبیعی برای رفع علائم یائسگی به شمار می رود. روغن سیاه دانه از دانه های این گیاه تهیه می شود. هزاران سال است که از دانه و روغن این گیاه در آشپزی و طب سنتی استفاده می شود. در واقع، ملکه های مصری از آن در مراسم زیبایی روزانه خود استفاده می کردند. جالب است بدانید یک شیشه روغن سیاه دانه در مقبره شاه توت مصر پیدا شده است.

سیاه دانه و یائسگی

همزمان با شروع یائسگی، سطح استروژن کاهش می یابد و این دلیلی برای شروع روند پیری در خانم ها می باشد. توصیه می شود به جای استفاده از داروهای مضر شیمیایی، به طور طبیعی بر آن ها غلبه کنید.

روغن سیاه دانه دارای خواص ضد میکروبی، آنتی هیستامینی، ضد انگلی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان های خاص، مشکلات فشار خون، بیماری عروق کرونر قلب، اختلالات التهابی مانند آرتریت و حتی دیابت کمک می کند. اما تعداد کمی از مردم از خواص تثبیت کننده استروژن آن اطلاع دارند! به همین دلیل است که سیاه دانه را می توان یک انتخاب عالی برای مقابله با مشکلات یائسگی دانست.

سیاه دانه و یائسگی

رفع مشکلات مربوط به عدم تعادل هورمونی در یائسگی به کمک سیاه دانه

نتایج یک مطالعه که ارتباط بین سیاه دانه و کاهش علائم یائسگی را مورد بررسی قرار داده بود، به شرح ذیل است:

۱- می توان روغن سیاه دانه را به عنوان جایگزینی برای درمان جایگزینی هورمونی (HRT) در زنان یائسه در نظر گرفت!

بیشتر بخوانید: درمان جایگزینی هورمون (HRT) چیست؟ این درمان برای کاهش یا رفع نشانه‌های یائسگی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه و خشکی واژینال استفاده می‌شود. HRT در زنان یائسه جوان‌تر می‌تواند به حفظ استحکام استخوان و پیشگیری از استئوپوروز (استخوان‌های ضعیف) کمک کند. با این حال، ایمنی HRT هنوز ناشناخته است.

۲- روغن سیاه دانه را می توان یک داروی طبیعی پلیوتروپیک درنظر گرفت. این بدان معنی است که اگر سطح استروژن پایینی دارید، باعث افزایش استروژن می شود. اما اگر سطح استروژن بالایی دارید، به تعادل آن کمک می کند!

این مطالعه همچنین به طور مجزاتری به ارتباط روغن سیاه دانه و علائم یائسگی می پردازد. این موارد عبارتند از:

۱- گُر گرفتگی

گر گرفتگی شایع ترین علامت یائسگی است و تقریباً هفتاد و پنج درصد از زنان در طول دوران یائسگی دچار گرگرفتگی و تعریق شبانه می‌شوند.
متخصصان بر این باورند که گرگرفتگی در زنان یائسه نتیجه عدم تعادل هورمونی است که پیام هایی را به مغز می فرستد که بدن برای خنک شدن نیاز دارد. این علائم می‌تواند در روز یا شب با خوردن غذاهای تند، دود سیگار، الکل، کافئین و استرس تشدید گردد. مصرف داروهای گیاهی نظیر روغن سیاه دانه، روغن پامچال، روغن دانه توت سیاه و .. برای تسکین گرگرفتگی توصیه می شوند.

سیاه دانه و یائسگی

۲- آکنه و جوش

آکنه، ناشی از تجمع چربی و باکتری در فولیکول‌های مو، در بدن شما به صورت برآمدگی‌های پُر از چرک ظاهر می‌شود که وقتی فشرده می‌شود، می‌تواند باعث التهاب و حتی زخم گردد. خواص منحصر به فرد روغن سیاه دانه نه تنها باعث کاهش بروز آکنه در صورت مصرف داخلی می شود، بلکه در صورت استفاده موضعی، التهاب و جای زخم را نیز برطرف می نماید. مطالعات همچنین کارایی آن را در بهبود سایر مشکلات پوستی مانند ویتیلیگو، اگزما و حتی پسوریازیس نشان می‌دهند.

۳- ریزش مو یا هیرسوتیسم 

مصرف خوراکی روغن سیاه دانه به تعادل هورمون ها کمک می کند و می تواند از ریزش مو تا حد زیادی جلوگیری نماید. علاوه بر این، وقتی صحبت از ریزش مو می شود، ماساژ منظم کف سر با چند قطره روغن ممکن است به تحریک رشد موهای جدید کمک کند.

ریزش مو در دوران یائسگی

۴- افزایش وزن

افزایش وزن با یائسگی رایج است. مطالعات نشان می دهد که روغن سیاه دانه به کاهش چربی خصوصاً در ناحیه شکم کمک می کند. این امر می تواند ناشی از خواص تثبیت کننده استروژن و فعالیت آن در سطح متابولیک باشد. در واقع می توان این روغن را برای مقابله با تولید بیش از حد چربی در خون موثر دانست.

یائسگی

۵- افسردگی در یائسگی

روغن سیاه دانه می تواند به کاهش اضطراب، افسردگی و حتی مشکلات مربوط به روند پیری مانند بیماری آلزایمر کمک نماید. این روغن توانایی تثبیت هورمون های مغز و کمک به عملکرد انتقال دهنده های عصبی آن ها را دارد. در افراد مبتلا به آلزایمر، روغن همچنین می‌تواند پیشرفت بیماری را به دلیل توانایی آن در کاهش مرگ سلولی در مغز و جلوگیری از تشکیل پلاک‌های پیری، کُند نماید.

مطلب پیشنهادی
سیاه دانه و جلوگیری از پوکی استخوان

۶- کاهش میل جنسی

یک مطالعه نشان داد که روغن سیاه دانه باعث افزایش سطح سالم پروژسترون و تستوسترون در زنان یائسه می شود که دو هورمون بسیار مهم برای افزایش میل جنسی به شمار می روند. از این رو مصرف آن می تواند میل جنسی را تقویت نماید.

تاثیر سیاه دانه بر علائم یائسگی

سخن پایانی – سیاه دانه و یائسگی

هر خانم در مراحلی از زندگی خود با یائسگی و علائم آن مواجه می شود. در برخی از زنان، این علائم می تواند تأثیر ناتوان کننده ای بر کیفیت زندگی آن ها داشته باشد. همچنین برخی از تغییراتی که آن ها متحمل می شوند، حتی می تواند بر خلق و خوی آن ها تأثیر بگذارد. طب سنتی جایگزین بهتری برای HRT است و عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارد.

مطلب پیشنهادی
طریقه مصرف سیاه دانه به چند شیوه (خوراکی و موضعی)

کامیاب تجارت مهتاب – فروش ادویه وارداتی

شرکت « کامیاب تجارت » وارد کننده انواع ادویه ، برنج و حبوبات از برندهای مطرح سطح بین المللی است. سیاه دانه یکی از پرمصرف ترین دانه های گیاهی در سراسر کشور است که کیفیت آن رابطه مستقیمی با خواص آن دارد. کشت گیاه در محیطی مناسب با رعایت استانداردهای کشاورزی درجه کیفی آن را افزایش می دهد. کارشناسان این مجموعه با انتخاب برند معتبر و تست کیفیت محصول، بهترین نوع سیاه دانه را در اختیار هموطنان عزیز خود قرار می دهند.

 « فروش سیاه دانه » مرغوب وارداتی از کشور سوریه، به صورت عمده و با بهترین قیمت صورت می پذیرد.

سایر محصولات ما :

فلفل عنابی مرغوب پاکستان ،، دارچین شکسته چین  ،، زنجبیل چین ،، زردچوبه نظام آباد هندوستان ،، فلفل سیاه ویتنام ،، تخم شربتی از « هندوستان » ،، کندر درجه یک آفریقا

فروش سیاه دانه عمده

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب