وبلاگ

خواص خوردن کندر صبح ناشتا

خواص خوردن کندر صبح ناشتا

کندر یکی از بیش از ۹۰ نوع اسانس گیاهی است که استفاده از آن در حوزه رایحه درمانی در حال افزایش است. کندر که به نام olibanum نیز شناخته می شود، از درختان خانواده Boswellia به دست می آید. درختان Boswellia بومی عمان، یمن، شبه جزیره عربستان و سومالی در شمال شرقی آفریقا هستند. روغن کندر با تقطیر صمغ درخت Boswellia تهیه می شود. در این مطلب خواص خوردن کندر صبح ناشتا را مورد بررسی قرار می دهیم و شما را با فواید منحصر به فرد این ماده آشنا می نماییم.

خواص خوردن کندر صبح ناشتا

تحقیقات علمی و نتایج شهودی در طب سنتی، از کندر به عنوان یک ” ماده همه کاره ” یاد کرده است. رزین کندر و روغن آن دارای خواص سلامتی بی شماری برای بدن می باشد. این فواید عبارتند از:

۱. کاهش واکنش‌های استرس زا و احساسات منفی 

روغن کندر هنگام استنشاق، ضربان قلب و فشار خون بالا را کاهش می دهد. این داروی گیاهی دارای توانایی های ضد اضطراب و کاهش افسردگی است، اما برخلاف داروهای تجویزی، عوارض جانبی منفی ندارد و باعث خواب آلودگی ناخواسته نمی شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ترکیبات موجود در کندر پس از بخور دادن، توانایی فعال کردن کانال‌های یونی در مغز را برای کاهش اضطراب یا افسردگی دارند.

خواص خوردن کندر صبح ناشتا

۲. تقویت عملکرد سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به بیماری

از خواص خوردن کندر صبح ناشتا می توان به تقویت سیستم ایمنی اشاره نمود. مطالعات نشان داده‌اند که کندر می تواند باعث از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و حتی سرطان‌های خطرناک گردد.

محققان دانشگاه منصوره در مصر یک مطالعه آزمایشگاهی انجام دادند و دریافتند که روغن کندر دارای فعالیت ایمنی قوی است. می توان از آن برای جلوگیری از تشکیل میکروب ها روی پوست، دهان یا در خانه استفاده کرد. این دلیلی است که بسیاری از مردم استفاده از کندر را برای تسکین طبیعی مشکلات دهان و دندان انتخاب می کنند.

خواص ضد عفونی کننده این روغن ممکن است به جلوگیری از التهاب لثه، بوی بد دهان، حفره ها، دندان درد، زخم های دهان و سایر عفونت ها کمک کند. این موضوع در مطالعات انجام شده در بیماران مبتلا به ژنژیویت ناشی از پلاک به اثبات رسیده است.

مطلب پیشنهادی
درمان گلو درد با چند ادویه گیاهی آشنا

۳. مبارزه با سرطان و مقابله با عوارض جانبی شیمی درمانی از خواص خوردن کندر صبح ناشتا

چندین گروه تحقیقاتی در مطالعات آزمایشگاهی خود دریافته‌اند که کندر دارای اثرات ضد التهابی و ضد توموری امیدوارکننده‌ای است. روغن کندر به مبارزه با سلول های انواع خاصی از سرطان کمک می کند. محققان چینی در یک مطالعه آزمایشگاهی اثرات ضد سرطانی روغن کندر را بر روی پنج رده سلولی تومور بررسی کردند.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد که یک ترکیب شیمیایی موجود در کندر به نام AKBA در کشتن سلول های سرطانی مقاوم به شیمی درمانی موفق است. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

۴. آسان کننده هضم غذا 

کندر به دستگاه گوارش کمک می کند تا به درستی سم زدایی نموده و حرکات روده را کنترل نماید. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن کندر صبح ناشتا به کاهش درد و گرفتگی معده و حالت تهوع کمک نموده و با خارج کردن آب اضافی از شکم می‌تواند باعث نفخ شود و حتی دردهای معده مرتبط با PMS را کاهش دهد.

کندر با سرعت بخشیدن به ترشح آنزیم های گوارشی، افزایش تولید ادرار، شل شدن عضلات دستگاه گوارش به بهبود گردش خون که برای سلامت گوارش لازم است کمک می نماید. این ماده همچنین در کاهش علائم سندرم روده نشتی، کولیت مزمن، کولیت اولسراتیو، بیماری کرون و IBS مفید است.

مطلب پیشنهادی
معرفی ۷ نوع ادویه برای پاکسازی و تقویت گوارش

۵. کمک به بهبود وضعیت خواب

افزایش سطح اضطراب و استرس مزمن می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد. سوزاندن کندر، رایحه ای آرام بخش دارد که به طور طبیعی می تواند به شما کمک کند به خواب بروید. این خواب طبیعی به باز کردن مجاری تنفسی کمک می‌کند، به بدن شما اجازه می‌دهد به دمای خواب ایده‌آل برسد و می‌تواند دردی را که شما را بیدار نگه می‌دارد، از بین ببرد.

سوزاندن کندر

۶. تعادل هورمون ها و بهبود باروری 

روغن کندر می تواند باعث کاهش علائم مرتبط با قاعدگی و یائسگی گردد (با متعادل کردن سطح هورمون ها) اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع محدود است. اما از روغن آن به صورت موضعی می توان برای کمک به مشکلات ذیل در دوران PMS (پیش از قاعدگی) استفاده نمود:

  • درد و گرفتگی عضلات
  • یبوست
  • سردرد
  • اضطراب
  • حالت تهوع
  • خستگی و نوسانات خلقی

روغن کندر همچنین ممکن است به تنظیم تولید هورمون استروژن کمک کند و خطر ایجاد تومور یا کیست را در زنان پیش از یائسگی کاهش دهد.

مطلب پیشنهادی
معرفی چند گیاه و ادویه مفید در دوران PMS

خواص خوردن کندر صبح ناشتا برای مردان

مطالعات حیوانی نشان داده است که روغن کندر می تواند به عنوان یک عامل تقویت کننده باروری استفاده شود. این به دلیل عملکرد ساختار شیمیایی مشابه روغن با استروئیدها می باشد. محققان بر این باورند که روغن کندر تحرک و تراکم اسپرم را در مردان افزایش می دهد.

کامیاب تجارت – بازرگانی ادویه

کندر دانه درشت « آفریقایی » را می توانید به صورت عمده از شرکت ” کامیاب تجارت ” تهیه نمایید. این محصول بسیار باکیفیت است و به قیمت مناسبی عرضه می گردد.

خرید کندر

ما به عنوان « نمایندگی ادویه خارجی » با فروش ادویه وارداتی سهم زیادی در عرضه محصولات مرغوب به کشور داریم.

زنجبیل درجه یک از کشور « چین » ،، فلفل عنابی (چیلی) تند و خوشمزه « پاکستانی » ،، زردچوبه مرغوب از « نظام آباد هند » ،، سیاه دانه  از کشور « سوریه » ،، تخم شربتی از « هندوستان » ،، فلفل سیاه دانه درشت « ویتنام » ،، دارچین شکسته با بهترین عطر و بیشترین طعم از کشور « چین »

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *