وبلاگ

سیاه دانه یا شگفت دانه؟! بررسی فواید بی نظیر دانه روغنی سیاه رنگ

خواص سیاه دانه

این روزها مصرف مکمل‌هایی که با تبلیغات پُرهیاهو عرضه می گردند، در میان جوانان گسترش یافته که ممکن است سلامتی انسان را به خطر بیندازند. متاسفانه استفاده از دانه های روغنی به اندازه این مکمل های شیمیایی متداول نشده است و تنها تعداد کمی از افراد از فواید آن آگاهی دارند. اطلاع از خواص سیاه دانه می تواند به گنجاندن این ماده گیاهی مفید در وعده های غذایی خود و اعضای خانواده تان کمک شایانی نماید.

شناخت خواص سیاه دانه

دانه روغنی سیاه رنگ چیست؟

سیاه دانه یکی از اعضای خانواده گیاه Ranunculaceae است که در آب و هوا یا شرایط سخت رشد می کند. روغن سیاه دانه از میوه گیاه سیاهدانه، استخراج می شود.
گیاه شناس معروف به نام « راشل روبینت » اذعان دارد که استفاده ثبت‌شده از روغن سیاه دانه به دهه ۱۶۰۰ بازمی‌گردد. استفاده از دانه های روغنی در فرهنگ طب سنتی هندوستان (آیورودا) از سالیان دور رایج است و نتایج جالب توجهی نیز از خواص و فواید آن ها به دست آمده است. بنابراین، روغن سیاه دانه یک روش قدیمی و مورد تأیید متخصصان برای تقویت رژیم غذایی شماست!

در متن ذیل ، خواص سیاه دانه و نحوه گنجاندن آن در رژیم غذایی خود را بیان می نماییم. همچنین پاسخ به سوال « استفاده از روغن سیاهدانه برای چه افرادی مناسب تر است؟ » را خواهید یافت!

فواید روغن سیاه دانه برای سلامتی – خواص سیاه دانه

۱- آنتی اکسیدان بالایی دارد!

بریژیت زیتلین (Zeitlin)، متخصص معروف تغذیه بر این باور است که : «آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند. به طور خاص، روغن سیاه دانه سرشار از تیموکینون است که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان مفید است و یک ماده موثر و قدرتمند برای محافظت از کبد به شمار می رود. همچنین از دیگر خواص سیاه دانه می توان به افزایش تمرکز و تقویت حافظه اشاره نمود.

 ۲- ضد التهاب است! 

یک مطالعه تحقیقاتی که در مجله گیاه پزشکی ابن سینا منتشر شد، چگونگی تأثیر روغن سیاه دانه بر استرس اکسیداتیو در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید را بررسی نمود. محققان ۴۲ نفر را به دو گروه تقسیم کردند – یکی دارونما و دیگری دوز روغن سیاه دانه را دو بار در روز دریافت کردند – و متوجه بهبود التهاب و کاهش استرس اکسیداتیو برای کسانی شدند که این مکمل گیاهی را بعد از هشت هفته مصرف کردند. با توجه به اندازه مطالعاتی ، نتیجه کاملاً قطعی نیست، اما بررسی ها حاکی از آن است که استفاده از این روغن برای مبتلایان به آرتریت بسیار امیدوارکننده می باشد.

۳- برای سلامت تنفسی مفید است!

اعتقاد پزشکان بر این است که روغن سیاه دانه به سلامت ریه و بهبود بیماری آسم برونش کمک می کند. البته قبل از شروع هر پروتکل درمانی حتما با پزشک مشورت کنید.

 ۴- کلسترول بد خون را کاهش می دهد!

اگر با کلسترول بالا دست و پنجه نرم می کنید، روغن سیاه دانه ممکن است مکمل مناسبی در میان گیاهان دارویی موجود در خانه شما باشد. « برخی از مطالعات ، خواص روغن سیاه دانه را با کاهش [خطر] بیماری قلبی با کاهش کلسترول و فشار خون مرتبط دانسته‌اند. این یافته‌ها به آنتی‌اکسیدان موجود در روغن مربوط می باشد.»

۵- به حفظ سطح قند خون کمک می کند!

تنظیم قند خون بخش مهمی از زندگی سالم است. سطوح ناپایدار قند خون به طور مداوم می تواند خطر بیماری قلبی و کلیوی را افزایش دهد. در کوتاه مدت، سطوح نامتعادل قند خون می تواند بر خلق و خو و انرژی شما تأثیر منفی بگذارد.
Zeitlin می گوید: «در حالی که صحبت های زیادی در مورد خواص سیاه دانه و ارتباط آن با کاهش وزن وجود دارد، ولی تحقیقات بیشتری برای اثبات این موضوع لازم است. اما با این وجود آنچه که ما دیده ایم این است که آنتی اکسیدان های موجود در روغن سیاه دانه می تواند به تنظیم سطح قند خون شما کمک کند و تنظیم قند خون ، رابطه مستقیمی با حفظ وزن مناسب دارد.

۶- اسیدهای چرب سالم دارد! – خواص سیاه دانه

روغن سیاه دانه سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع اُمگا ۶ و اُمگا ۹ است. جالب است بدانید این اسیدهای چرب مفید توسط بدن تولید نمی شود و باید توسط مواد غذایی دریافت شوند. امگا ۶ می تواند به رشد مو و بازسازی پوست کمک کند، در حالی که امگا ۹ باعث افزایش انرژی و بهبود خلق و خوی می گردد.

خواص سیاه دانه

۷- برخی از بیماری های پوستی را بهبود می بخشد!

براساس یک آنالیز منتشر شده در مجله Journey of Tropical Medicine ، خواص و فواید روغن سیاه دانه به عنوان یک عنصر در روتین مراقبت از پوست نشان داده شده است. بر این اساس مشخص گردید که این روغن در درمان بیماری هایی مانند پسوریازیس و آکنه مفید است.

نحوه مصرف سیاه دانه

برای بهره مندی از خواص سیاه دانه و روغن آن بهتر است ، میزان مصرف آن براساس دستور گیاه شناس طب سنتی یا پزشک تغذیه تعیین گردد.
می توانید دانه های سیاه دانه را در هنگام صبحانه میل نمایید. مقدار کمی از آن را بر روی پنیر یا نان بپاشید و از خواص بی نظیر آن بهره مند گردید. برای ناهار ، می توانید دانه ها را با آبگوشت ، سوپ و یا حتی سس سالاد مخلوط نمایید.

خواص سیاه دانه

توجه : توصیه می شود از این روغن برای پخت و پز خود استفاده نکنید، بلکه آن را به عنوان طعم دهنده و چاشنی بعد از طبخ مصرف نمایید.

عوارض و خطرات احتمالی استفاده از روغن سیاه دانه

در اکثر موارد، روغن سیاه دانه یک مکمل ایمن و سالم به شمار می رود ، اما در مورد افرادی با شرایط خاص زیر ، قبل از مصرف حتماً باید با پزشک متخصص خود مشورت نمایند:

۱- افرادی که مشکل کلیوی دارند.

۲- زنان باردار و شیرده

۳- افرادی که از داروهای رقیق‌کننده خون یا مسدودکننده‌های بتا استفاده می کنند.

فروش سیاه دانه عمده مرغوب 

فروش عمده یک محصول نیازمند تمهیداتی می باشد تا مشتری متضرر نگردد. مهم ترین آن انتخاب برند معتبر و صاحب نام آن حوزه می باشد. بدین طریق احتمال پایین بودن کیفیت محصول تقریباً به صفر می رسد و رضایت مشتری را دربر خواهد داشت. شرکت کامیاب تجارت با سال ها تجربه در زمینه فروش ادویه وارداتی ، با برندها و شرکت های معتبر سطح جهانی همکاری مستدام دارد و بهترین و با کیفیت ترین نمونه های تولید شده را عرضه می دارد.

« فروش سیاه دانه عمده » وارداتی از « کشور سوریه » یکی از معروف ترین کشورهای دنیا در زمینه کاشت و برداشت این گیاه ، با قیمت های کاملاً منصفانه صورت می پذیرد.

فروش سیاه دانه عمده

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *