وبلاگ

چند فایده مهم فلفل عنابی برای بدن

خواص فلفل عنابی

از پاستا گرفته تا سالاد، یک تکه فلفل قرمز می‌تواند ظرف چند ثانیه غذا را زنده کند و طعم آن را به کلی متحول سازد. فلفل عنابی از خانواده « RED CHILI » است و تندی زیادی دارد. استفاده از این فلفل در رستوران ها و فست فودها رایج شده است و افراد زیادی از طعم آن لذت می برند. خواص فلفل عنابی منحصر به فرد است که دانستن آن خالی از لطف نیست!

فروش فلفل عنابی

شرکت کامیاب تجارت با فروش ادویه وارداتی درجه یک و مرغوب از شرکت های معتبر خارجی ، محصول باکیفیت را به دست مشتری گرامی می رساند. تعامل و همکاری با کشورهای مطرح تولید کننده ادویه جات خوش طعم ، این امکان را فراهم می سازد تا هموطنان عزیز از مرغوب ترین نمونه های موجود در بازار بین المللی بهره مند گردند.

« فروش فلفل عنابی » محصول کشور پاکستان با برند « شهر زیبا » عرضه می گردد. قیمت منصفانه ، بسته بندی مناسب و تحویل به موقع از مهم ترین ویژگی های این مجموعه می باشد.

فروش فلفل عنابی

خواص فلفل عنابی

کنترل اشتها

یکی از جالب توجه ترین خواص فلفل عنابی کمک به کنترل اشتها و جلوگیری از پُرخوری های کاذب در طی روز می باشد. استفاده از این فلفل به افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند ، توصیه می شود. این ماده غذایی به تحریک متابولیسم بدن و ​​جلوگیری از ذخیره چربی کمک می کند. برای بهره مندی از این خاصیت ، در زمان صبحانه کمی از پودر آن را بر روی سفیده تخم مرغ یا نان تست بپاشید.

فلفل تند با ایجاد فرآیندهای ترموژنیک در بدن ما ، گرما تولید می کند و سرعت متابولیسم را افزایش می دهد. برای انجام این فرآیند نیاز به صرف انرژی می باشد ، در نتیجه بدن مجبور می شود تا کالری بیشتری را بسوزاند. حتی ممکن است پروتئین های بدن شما را برای مبارزه با تجمع چربی تغییر دهد.

موضوع دیگری که مورد توجه محققان قرار گرفته است ، کاهش وزن با مصرف فلفل های قرمز چیلی می باشد. محققان بر این باورند که « کپسایسین » موجود در فلفل به طور انتخابی رشته های عصبی را که پیام ها را از معده به مغز ارسال می کنند، از بین می برد. همچنان تحقیقات بر روی این موضوع ادامه دارد و پژوهشگران به دنبال راهی برای استفاده از کپسایسین در صنعت داروسازی می باشد.

کمک به درمان میگرن

آیا تا به حال شده که در بخشی از بدن خود احساس درد داشته باشید و با شروع درد در نقطه دیگری از بدن ، درد قبلی را فراموش کرده باشید؟! این موضوع به این دلیل اتفاق می افتد که وقتی مغز شما روی آسیب جدید متمرکز شد، درد اولیه به سادگی ناپدید می گردد. این پدیده دقیقاً در زمان مصرف فلفل تند برای میگرن اتفاق می افتد. مغز شما تا قبل از مصرف فلفل ، نسبت به درد میگرن واکنش داده است ، اما پس از مصرف آن احساس کلی درد کاهش می یابد. پس می توان اذعان داشت که کمک به درمان سردردهای میگرنی از خواص فلفل عنابی می باشد. 

تسکین درد مفاصل

جالب است بدانید تحقیقات انجام شده بر روی کپسایسین موجود در فلفل ، خواص ضد درد و تسکین بخش آن را به اثبات می رساند. به گونه ای که بتوان با اعمال آن بر روی پوست ، باعث کاهش انتقال پیام های درد به سوی مغز گردید. همچنین این ماده حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند به درمان بیماری های ناشی از التهاب نظیر آرتریت، پسوریازیس، گلودرد و غیره کمک زیادی نماید.

کند کردن رشد تومور سرطانی

مطالعات دیگری که بر روی خواص فلفل عنابی یا به طور کلی فلفل های چیلی قرمز انجام شده است ، حاکی از ممانعت از گسترش سرطان پروستات در مردان دارد. کپسایسین موجود در این ماده به کُند کردن رشد تومور سرطانی کمک نموده و در عین حال سلول های سالم را دست نخورده نگه دارد.

خواص فلفل عنابی

تقویت ایمنی

فلفل قرمز سرشار از ویتامین A ، C و سایر آنتی اکسیدان ها است که می توانند به بهبود ایمنی در برابر بیماری ها و کاهش خطر عفونت کمک نمایند. ویتامین K1 که به نام فیلوکینون نیز شناخته می شود برای بهبود زخم ، سلامت استخوان ها و کلیه ها ضروری است.  به نظر می رسد با مصرف فلفل قرمز ، به دلیل افزایش گردش خون بهتر ، طول عمر پیاز مو بالاتر خواهد رفت.

پتاسیم یک ماده معدنی ضروری در رژیم های غذایی به شمار می رود که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می گردد. فلز مس موجود در فلفل عنابی برای تقویت نورون ها و سلامت استخوان ها تاثیر مثبتی دارد. فلز مس معمولاً در رژیم غذایی غربی وجود ندارد ، زیرا استفاده از فلفل به اندازه کشورهای شرقی نظیر هند ، چین ، پاکستان ، ایران و … متداول نیست.

سلامت قلب از خواص فلفل عنابی

بیماری های قلبی یک بیماری بسیار شایع در سراسر جهان است و در واقع یکی از علل اصلی مرگ و میر می باشد. فلفل قرمز می تواند به کاهش بروز و خطر بیماری های قلبی کمک کند. ترکیبات موجود در فلفل قرمز از عوامل موثر در کاهش LDL و تری گلیسیرید خون به شمار می روند.

ممانعت از مسمویت های غذایی – خواص فلفل عنابی

از لحاظ تاریخی، استفاده از افزودنی‌های تند به غذا به هزاران سال قبل باز می گردد. قبل از اختراع یخچال و برای جلوگیری از فساد مواد غذایی در آب‌وهوای گرم! خواص ضد میکروبی کپسایسین نشان داده که این ماده قادر است تا ۷۵ درصد رشد باکتری ها را مهار نماید. جالب است بدانید افزودن فلفل تند به عنوان چاشنی به غذا ، همچنان از ما در برابر مسمومیت غذایی محافظت می کند، حتی اگر اکنون غذا را در یخچال نگهداری کنیم!

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

1 دیدگاه در “چند فایده مهم فلفل عنابی برای بدن

  1. صحرا گفت:

    جالب و کامل بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *