وبلاگ

آشنایی با خواص دارچین برای زنان

خواص دارچین برای زنان

دارچین منبع بسیار خوبی از منگنز، فیبر غذایی، کلسیم، آهن و ویتامین K است. این ماده کلسترول و چربی های اشباع کمی دارد و دارای فواید زیادی برای سلامتی زنان و مردان است. در این مطلب خواص دارچین برای زنان را به طور مفصل بیان می نماییم و شما عزیزان را با فواید منحصر به فرد این ادویه آشنا می نماییم.

خواص دارچین برای زنان

جالب است بدانید صدها گونه درخت دارچین وجود دارد که در بسیاری از مناطق مانند اندونزی، چین، ویتنام، هند، سریلانکا، برزیل و ماداگاسکار رشد می کند. دارچین چینی یا دارچین کاسیا و سیلان جزء نمونه های رایج در دسترس هستند.

دارچین برای قرن ها به عنوان یک درمان سنتی مورد استفاده قرار گرفته است و دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی می باشد.

وظیفه اصلی دارچین به عنوان ادویه، طعم دادن به غذاها و نوشیدنی های مختلف است. کمی دارچین در شیر یا بر روی نان تست، تنقلات، کیک، غذاهای گوشتی و موارد دیگر طعم فوق‌العاده‌ای به آن ها می‌بخشد.

فروش دارچین شکسته گلسرخی

این ماده غذایی دارای ترکیبات مفیدی برای خانم ها می باشد. از جمله خواص دارچین برای زنان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

کاهش علائم PMS در خانم‌ها

منگنز موجود در دارچین باعث کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) می شود. در یک مطالعه مشخص شد زنانی که ۵.۶ میلی‌گرم منگنز را در رژیم غذایی روزانه خود قرار می‌دهند، در مقایسه با زنانی که تنها ۱ میلی‌گرم منگنز مصرف می‌کنند، از نوسانات خلقی کمتری رنج می برند. در واقع می توان گفت رژیم غذایی غنی از منگنز می تواند علائم PMS را کاهش دهد.

خواص دارچین برای سندروم پیش از قاعدگی

کمک به قاعدگی منظم

در برخی از محصولات بهداشتی از خواص دارچین به عنوان روان کننده واژن استفاده می کنند. دارچین، جریان خون را در رحم افزایش دهد و بازسازی بافت را تسریع می بخشد. مصرف منظم مکمل دارچین ممکن است چرخه قاعدگی را در زنان مبتلا به PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) بهبود بخشد. سندرم تخمدان پلی کیستیک علت معمول ناباروری زنان است.

افزایش میل جنسی از دیگر خواص دارچین برای زنان

داده‌ها نشان می دهد که اختلالات جنسی برای ۴۳ درصد از زنان یک مشکل واقعی است. دارچین یکی از ادویه های کمک کننده برای تقویت قوای جنسی خانم‌ها می باشد. دارچین مانند سایر ترکیبات گرم کننده (نظیر جوز هندی، میخک و زنجبیل) می تواند دمای بدن و گردش خون را در زنان افزایش دهد.

مقدار کمی روغن دارچین ممکن است یک محرک جنسی عملی باشد. با این حال تحقیقات بیشتری برای مطالعه تأثیر کامل آن بر میل جنسی ضروری است.

خواص دارچین برای زنان

کمک به رفع عفونت‌های مخمری

از دیگر خواص دارچین برای زنان می توان به فعالیت های ضد قارچی و آنتی اکسیدانی قوی آن اشاره نمود.

عفونت‌های مخمری واژن توسط کاندیدا آلبیکنس – یک قارچ رایج ایجاد می شود. بیشتر زنان به شدت مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستند، به خصوص زمانی که باردار هستند. همچنین افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند به دلیل کاهش باکتری های محافظ در واژن، ممکن است به عفونت های قارچی در واژن نیز مبتلا شوند.

چندین مطالعه نشان داده‌اند که دارچین می‌تواند گسترش عفونت‌های مخمری را که به داروها مقاوم هستند، محدود کند. به علاوه روغن دارچین در درمان گونه های مختلف کاندیدا بسیار موثر است.

از دیگر خواص دارچین برای زنان 

مهار آرتریت

سطوح بالای منگنز موجود در دارچین می‌تواند به ساخت بافت‌های همبند و استخوان‌ها کمک کند. بنابراین مصرف آن برای پیشگیری از پوکی استخوان و آرتریت حائز اهمیت است.

کمک به رفع مشکلات معده

دارچین دارای خواص گوارشی عالی است که می تواند به کاهش علائم نفخ مانند سندرم روده تحریک پذیر کمک نماید. در واقع دارچین با از بین بردن باکتری هایی که بر دستگاه گوارش تأثیرمنفی می گذارند، موجب می گردد تا شیره معده به طور طبیعی عمل کند. نوشیدن چای دارچین در روز می تواند درد مرتبط با IBS را کاهش دهد.

مطلب پیشنهادی
حقایق علمی درباره خواص دارچین در چای

پیشگیری از دیابت – خواص دارچین برای زنان

گفته می شود مصرف دارچین برای زنان جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت موثر است. مطالعه ای برای ارزیابی فواید دارچین در زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شد. در مجموع ۳۰ نفر انتخاب و به ۶ گروه تقسیم شدند.

به ۳ گروه روزانه ۱ ، ۳ و ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز و به ۳ گروه دیگر دارونما با مقدار مشابه داده شد. پس از پایان دوره مطالعه، پارامترهای مختلفی مانند کلسترول ، HDL، LDL ، سطح تری گلیسیرید و گلوکز خون اندازه‌گیری شد. جالب است بدانید برای گروهی که دارچین مصرف کرده بودند، همه این سطوح با درصدهای متفاوت کاهش یافته بود. این نشان می دهد گنجاندن دارچین در رژیم غذایی روزانه می تواند عوامل خطرزای مرتبط با دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

تقویت سیستم ایمنی

در یک مطالعه، خواص آنتی اکسیدانی ادویه های مختلف که شامل دارچین بود، مورد مطالعه قرار گرفت. پس از آزمایش‌های مختلف، مشخص شد که دارچین می‌تواند پراکسیداسیون لیپیدی را مهار کند، بنابراین، آن را به یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل می‌کند که می‌تواند برای انسان مفید باشد. دمنوش دارچین و عسل یک گزینه عالی برای درمان گلودرد، سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد.

کاهش وزن

ترکیبی از دارچین و عسل که به طور منظم قبل از صبحانه و قبل از خواب شبانه مصرف شود، می تواند از تجمع چربی جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک کند.

خواص دارچین برای زنان – جلوگیری از سرطان 

چندین مطالعه امیدوارکننده وجود دارد که نشان داده است اوژنول و سینامالدئید – دو ترکیب شیمیایی دارچین – در مبارزه با سرطان روده بزرگ، لوسمی و لنفوم بسیار موثر هستند.

عفونت های پوستی

آکنه، اگزما و سایر بیماری های پوستی با استفاده از خمیر عسل و دارچین می توانند بهبود پیدا کند. روغن دارچین را می توان در ماساژ درمانی و برای تسکین دندان درد استفاده کرد. همچنین در برابر شپش سر، کنه های گرد و غبار و ساس موثر است.

مطلب پیشنهادی
فواید جالب توجه دارچین برای پوست

موارد احتیاطی

طبق گفته سازمان غذا و دارو (FDA) ، مصرف ۲ میلی گرم دارچین در روز را می توان با خیالی آسوده در رژیم غذایی گنجاند. این ماده معمولاً عوارض جانبی ایجاد نمی کند. اما دوزهای بسیار بالای دارچین می تواند باعث زخم دهان، تحریک روده، معده و مجاری ادراری شود. سرگیجه، اسهال، خواب آلودگی از دیگر عوارض مصرف دوزهای بالای آن می باشد.

عرضه عمده دارچین گلسرخی درجه یک 

شرکت کامیاب تجارت مهتاب با عرضه دارچین درجه یک وارداتی از کشور چین، محصول مرغوب را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می دهد. این شرکت سال ها تجربه فروش ادویه وارداتی از بهترین برندهای سطح بین المللی را دارد و محصولات مرغوب و باکیفیت را عرضه می نماید.

فروش دارچین عمده با قیمت مناسب صورت می پذیرد.

فروش عمده دارچین

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *