وبلاگ

تفاوت فلفل سیاه و قرمز در چیست؟

تفاوت فلفل سیاه و قرمز

فلفل قرمز و فلفل سیاه به عنوان دو ادویه اصلی در اغلب غذاهای طبخ شده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، این دو به هم مرتبط نیستند. فلفل سیاه از گیاه Piper nigrum به دست می آید. فلفل قرمز به خانواده فلفل کاین، فلفل دلمه ای (پاپریکا) و فلفل چیلی اطلاق می شود. تنوع فلفل های قرمز زیاد است، به همین دلیل فردی به نام اسکویل جدولی طراحی نمود که میزان حرارت، گرما و تندی فلفل ها را درجه بندی کرده است. فلفل سیاه و قرمز خواص منحصر به فردی برای بدن دارند. در این مطلب با تفاوت فلفل سیاه و قرمز و فواید هریک آشنا خواهید شد.

تفاوت فلفل سیاه و قرمز

همانطور که قبلاً بیان شد، منشأ این دو ادویه متفاوت است. فلفل قرمز، رنگ سرخی دارد، زیرا از گونه گیاهی Capsicum annuum گرفته شده و به اشکال مختلفی مانند چیلی، کاین و غیره دیده می شود. در مقابل، فلفل سیاه، رنگ خاکستری تیره دارد و از Piper nigrum به دست می آید.

فلفل قرمز

فلفل سیاه

فروش فلفل سیاه عمده

فروش عمده فلفل سیاه از ویتنام

آیا فلفل کاین را می شناسید؟

کاین درختچه ای است چند ساله که ارتفاع آن به سه تا چهار فوت می رسد و میوه های قرمز روشن با دانه های سفید رنگ دارد. کاین در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری رشد می کند. میوه این درختچه بعد از ۱۴ یا ۱۶ هفته کاملاً رسیده است و زمان چیدن آن فرا می رسد. فلفل ها کاملاً خشک می شوند و معمولاً قبل از استفاده آسیاب می گردند.

فلفل کاین 

تفاوت فلفل سیاه و قرمز

کاربردهای تاریخی

فلفل سیاه و قرمز هر دو سابقه طولانی در استفاده دارویی دارند. شفا دهندگان هندی و چینی باستان از فلفل سیاه برای درمان بیماری هایی مانند دندان درد، آفتاب سوختگی، یبوست، اسهال، بی خوابی و بیماری های ریوی استفاده می کردند.

پزشکان چینی و هندی از فلفل قرمز برای درمان درد بهره می گرفتند. مایکل کاستلمن، نویسنده کتاب “گیاهان شفابخش” اشاره می کند که گیاه شناسان اروپایی در قرن هفدهم معتقد بودند که فلفل می تواند تب، لرز و سرماخوردگی را درمان کند.

مطلب پیشنهادی
سلامت دهان و دندان با مصرف فلفل سیاه

خواص فلفل سیاه و قرمز 

تفاوت فلفل سیاه و قرمز علاوه بر طعم، رنگ و بو به خواص و فواید منحصر به فرد هریک نیز بازمی گردد. از فواید این دو ماده مفید برای بدن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

کمک به گوارش – تفاوت فلفل سیاه و قرمز

فلفل سیاه حاوی « پیپرین » است، آلکالوئیدی که به گیاه Piper nigrum گرما می‌دهد. گرمای موجود در فلفل قرمز از « کپسایسین » ناشی می شود. هر دو ترکیب شیمیایی ممکن است باعث تولید اسید معده شوند که هضم غذا را بهبود می بخشد. فلفل سیاه ممکن است به تسکین سوء هاضمه و جلوگیری از یبوست کمک کند. با این حال، مصرف بیش از حد فلفل قرمز می تواند با افزایش تولید اسیدهای معده، به ویژه اسید هیدروکلریک، دفعات و شدت سوزش سر دل را افزایش دهد و ممکن است زخم معده را تحریک کند.

مطلب پیشنهادی
معرفی ۷ نوع ادویه برای پاکسازی و تقویت گوارش

مدیریت درد

فلفل قرمز را می توان به روش های مختلفی برای تسکین درد استفاده کرد. کپسایسین به تسکین نوروپاتی دیابتی کمک می کند و باعث کاهش درد در پاها، دست ها، بازوها و ساق پا می گردد. همچنین با تسکین درد مفاصل مرتبط با آرتروز از التهاب و سفتی مفاصل جلوگیری نماید. فلفل قرمز، سردردهای خوشه ای را تسکین می دهد، که معمولاً باعث ایجاد درد شدید در یک طرف سر می شود.

کپسایسین با آزاد کردن ماده شیمیایی محرک درد به نام ماده P که یک انتقال دهنده عصبی است که پیام های درد را به مغز شما ارسال می کند، باعث کاهش حساسیت پایانه های عصبی می شود. زمانی که کپسایسین موجود در فلفل قرمز خوراکی مصرف شود، اعصاب شما را تحت تأثیر قرار می دهد و آنها را از ماده P تخلیه می کند، بنابراین انتقال درد متوقف می شود.

کمک به درمان میگرن

کسانی که از میگرن رنج می برند معمولاً ضربان شدید همراه با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت در گردن و پوست سر را تجربه می کنند. به گفته بنیاد تحقیقات میگرن، تقریباً یک سوم مردم جهان از این نوع سردردهای شدید رنج می‌برند. در حالی که اغلب مردم از درمان مرسوم شیمیایی (قرص های مسکن) استفاده می‌کنند که جریان خون را برای درمان مشکل تغییر می‌دهد، توصیه می شود از درمان‎‌های گیاهی بهره گرفت. پزشکان طب ادعا می‌کنند که فلفل هندی یا فلفل کاین می‌تواند به تسکین درد میگرن کمک کند. با این حال، قبل از خوددرمانی با پزشک خود مشورت کنید.

درمان میگرن با فلفل قرمز

ترک سیگار  

فلفل سیاه می تواند برای افرادی که سعی در ترک سیگار دارند، مفید واقع گردد. به گفته مرکز پزشکی Langone دانشگاه نیویورک، دستگاه‌های جایگزین سیگار که بخار فلفل سیاه ساطع می‌کنند، قادرند به کاهش ولع سیگاری ها برای اولین سیگار صبحگاهی کمک کنند.

نتیجه گیری – تفاوت فلفل سیاه و قرمز 

این دو ادویه مهم ، فواید بسیاری برای بدن دارند با این حال باید از مصرف زیاد از حد آن خودداری نمود. بنا به توصیه پزشکان هنگام مصرف آسپرین، داروهای رقیق کننده خون و تئوفیلین، داروی آسم، از مصرف فلفل کاین اجتناب کنید. زیرا با فعالیت آنزیم کبدی به نام CYP1A2 می تواند تداخل ایجاد کند. کودکان، زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به زخم یا سوزش سر دل باید از مصرف فلفل کاین خودداری کنند یا به دستور پزشک، آن را در وعده های غذایی خود مصرف نمایند.

کامیاب تجارت مهتاب | فروش ادویه وارداتی

شرکت بازرگانی « کامیاب تجارت مهتاب » عرضه کننده فلفل سیاه درجه یک از مطرح ترین کشور تولید کننده فلفل یعنی ویتنام و فلفل عنابی مرغوب از کشور پاکستان می باشد.

شما عزیزان می توانید کلیه محصولات این شرکت را با قیمت های مناسب به صورت عمده خریداری نمایید.

 

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *