وبلاگ

سم زدایی کبد با مصرف چند گیاه و ادویه رایج

ادویه برای پاکسازی کبد

کبد یک عضو حیاتی در بدن است که به هضم غذا، ذخیره انرژی و فیلتر کردن سموم از خون کمک می کند. بنابراین، برای حفظ سلامت آن باید از مصرف غذاهای پرچرب و فست فود جلوگیری نمود. روش های مختلفی برای سم زدایی کبد وجود دارد. یکی از آن ها مصرف گیاهان و ادویه جات طبیعی است. در مطلب ذیل چند نوع گیاه و ادویه برای پاکسازی کبد را معرفی می نماییم و شما را با فواید هریک آشنا می کنیم.

معرفی چند گیاه و ادویه برای پاکسازی کبد

ریشه زردچوبه 

زردچوبه علاوه بر استفاده به عنوان ادویه و رنگدانه، قرن هاست که در کشور هند برای اهداف دارویی استفاده می شود. « کورکومین » ماده فعال زردچوبه است و خواص بیولوژیکی قدرتمندی دارد. این ادویه با تقویت آنزیم ها به دفع سموم از بدن کمک می نماید. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سلول های کبد را ترمیم می کنند. این ماده با سم زدایی فلزات تجمع یافته در کبد ، تولید صفرا را افزایش می دهد.

ریشه زردچوبه به کاهش تجمع مواد زائد متابولیک در بدن کمک می کند. در واقع، برخی معتقدند کورکومین موجود در آن می تواند موجب حذف کلسترول از کبد گردد. یک راه محبوب برای مصرف زردچوبه برای پاک سازی کبد، دم کردن آن در چای همراه با زنجبیل، عسل و دارچین است. این چای تسکین دهنده خوشمزه می تواند به بهبود هضم و سلامت گوارش نیز کمک کند.

زردچوبه یک ادویه محبوب در طب باستانی آیورودا به شمار می رود که برای درمان التهاب نیز کاربرد دارد. کورکومین با اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی، یک ماده موثر برای سلامت کبد به حساب می آید.

با این حال توصیه می شود قبل از مصرف ریشه زردچوبه برای درمان کبد چرب، حتماً با پزشک خود مشورت نمایید. این ماده ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، به همین دلیل مصرف خودسرانه آن توصیه نمی شود.

فروش زردچوبه عمده وارداتی از نظام آباد هندوستان

زردچوبه برای پاکسازی کبد

بیشتر بخوانید: زردچوبه خواص منحصر به فرد دیگری نیز برای بدن دارد. این ادویه علاوه بر کمک به پاکسازی کبد برای تصفیه آلودگی های درون ریه نیز مفید واقع می گردد. ترکیب این ادویه با شیر یک ترکیب نیرومند در برابر آلاینده های هوا در روزهای سرد زمستان است. در مطلب ذیل می توانید با چند نوع ادویه که می توانند از آسیب های این معضل بزرگ به بدن در شهرهای صنعتی جلوگیری نمایند، آشنا شوید!

مطلب پیشنهادی
آیا واقعاً ادویه ها می توانند از ما در برابر آلودگی هوا محافظت کنند؟

هل – ادویه برای پاکسازی کبد

هل منبع خوبی از آنتی اکسیدان برای محافظت از کبد در برابر آسیب است. همچنین می تواند به تحریک هضم و تقویت اشتهای سالم کمک کند. این امر موجب می گردد تا افراد با مصرف سبزیجات و غذاهای مغذی بیشتری به مبارزه با کبد چرب خود کمک نمایند. در نهایت، هل باید همراه با سایر غذاها و مکمل های سم زدای کبد برای بهترین نتیجه استفاده شود.

با این حال، برای هل نیز مانند هر گیاه یا مکمل دیگری، برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که قبل از مصرف آن می توانید با پزشک خود مشورت نمایید.

هل برای کبد چرب

شیرین بیان

شیرین بیان گیاهی است که قرن ها در طب سنتی چینی استفاده می شود. این گیاه قدرت زیادی در سم زدایی کبد و بهبود عملکرد آن دارد. شیرین بیان همچنین به عنوان یک عامل قوی آنتی اکسیدان و ضد التهاب شناخته شده است. شیرین بیان فواید زیادی دارد، اما در مصرف این گیاه باید نکات احتیاطی را رعایت کرد.

گیاه شیرین بیان می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد، بنابراین لازم است قبل از مصرف با پزشک خود صحبت کنید. علاوه بر این، شیرین بیان می تواند باعث افزایش فشار خون و سطح پتاسیم در خون شود، بنابراین افراد مبتلا به این شرایط باید از مصرف آن خودداری کنند.

شیرین بیان برای کبد چرب

سیر – ادویه برای پاکسازی کبد

این ماده را می توان یکی از طعم دهنده های موثر در غذا نامید که هم به صورت خام و هم پخته مصرف می شود. در واقع سیر را می توان در گروه انواع ادویه برای پاکسازی کبد قرار داد که به تحریک جریان خون و افزایش تولید صفرا کمک می کند. تولید بیشتر صفرا باعث دفع سموم می گردد.

علاوه بر این، سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی و عامل ضد التهابی است که می تواند به مبارزه با عفونت و کاهش التهاب کمک نماید.

با این حال، سیر همچنین می تواند خون را رقیق نماید. بنابراین کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند یا دارای اختلالات خونریزی هستند باید در مصرف آن احتیاط نمایند.

چای سبز

چای سبز یکی از رایج ترین نوشیدنی های جهان است که در طب سنتی از آن استفاده می شود. آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب کاهش التهاب کبد می گردد. چای سبز همچنین حاوی « کاتچین » است، یک ماده شیمیایی گیاهی که سیستم ایمنی را تقویت می کند. چای سبز حاوی ویتامین A، ویتامین C و E ، پتاسیم، منگنز و مواد معدنی موردنیاز بدن می باشد. این گیاه می تواند به افزایش آنزیم های کبدی که سموم را تجزیه می کنند، کمک نماید.

با این حال، برخی از اقدامات احتیاطی نیز وجود دارد که هنگام نوشیدن چای سبز باید از آنها آگاه بود. این می تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند. چای سبز حاوی تانن هایی است که می تواند به آهن موجود در روده متصل شود و از جذب آن در سیستم خون رسانی بدن شما جلوگیری نماید.

مطلب پیشنهادی
زردچوبه و فلفل سیاه ؛ ترکیبی حیاتی!

کامیاب تجارت مهتاب

شرکت بازرگانی کامیاب تجارت پس از ارزیابی و بررسی مرغوبیت و اطمینان از کیفیت محصول، اقدام به واردات آن می نماید. کیفیت ریشه زرچوبه در کشور هندوستان نسبت به سایر نقاط، برتری و ارجحیت دارد. از این رو فروش عمده این محصول از « نظام آباد هندوستان » با قیمت مناسب صورت می پذیرد.

سایر محصولات این شرکت به صورت عمده در اختیار مشتریان بزرگوار قرار می گیرد:

فلفل سیاه درجه یک از ویتنام ،، فلفل عنابی (چیلی) تند و خوشمزه پاکستانی ،، تخم شربتی از « هندوستان » ،، دارچین شکسته مرغوب از چین ،، سیاه دانه سوری و …

فروش ادویه وارداتی ، حبوبات و برنج باکیفیت در تخصص ماست! با خیالی آسوده خرید کنید!

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *