وبلاگ

معرفی چند نوع گیاه و ادویه مفید برای دیابت 

ادویه برای دیابت

دیابت (DM)، به گروهی از بیماری های متابولیک اشاره دارد که بر نحوه استفاده بدن از قند خون (گلوکز) تأثیر می گذارد. سه نوع اصلی دیابت وجود دارد: دیابت نوع ۱، نوع ۲ و دیابت بارداری. بر اساس آمار فدراسیون بین المللی دیابت از سال ۲۰۱۴، حدود ۳۸۷ میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند. حدود ۹۰ درصد از آن ها دیابت نوع ۲ دارند.
حفظ سطح قند خون طبیعی برای سلامت بدن شما ضروری است. شما می توانید این کار را با رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، عدم استفاده از سیگار و تنباکو، حفظ وزن سالم و مصرف داروهای تجویز شده انجام دهید. همچنین می توانید برخی از گیاهان و ادویه ها را برای کاهش علائم و کنترل قند خون خود امتحان کنید. در این مطلب چند نوع گیاه و ادویه برتر برای دیابت آورده شده است.

چند نوع گیاه و ادویه برای دیابت 

این ادویه ها می توانند برای بیماری دیابت مفید واقع گردند:

دارچین (Cinnamon)

دارچین این ادویه خوشمزه حاوی اجزای فعال زیستی است که می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ منتشر شده در Annals of Family Medicine and Diabetes Care نشان می دهد که دارچین برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید است.

براساس این مطالعه، این ماده غذایی اثرات مثبتی را بر روی سطح گلوکز پلاسمای ناشتا، کلسترول LDL، کلسترول HDL و تری گلیسیرید بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ می گذارد.

دارچین، سرشار از کروم است، ماده معدنی که اثرات انسولین را افزایش می دهد. همچنین مملوء از پلی فنول‌ها، آنتی‌اکسیدان‌هایی است که تمام رادیکال‌های آزاد را در خون جمع‌آوری می‌کند تا از شما در برابر سرطان محافظت کند. این ماده همچنین التهاب سیستمیک را کاهش می دهد و از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می نماید.

  • روزانه ۱ تا ۲ گرم دارچین را به همراه چای مصرف کنید. همچنین می توانید آن را روی اسموتی های خود بپاشید یا در پخت و پز از آن استفاده کنید.

فروش دارچین عمده از چین

ادویه برای دیابت

توجه: اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، از مصرف دارچین خودداری نمایید.

زنجبیل (Ginger)

خواص ضد دیابتی، کاهش چربی خون و آنتی اکسیداتیو زنجبیل در کنترل سطح قند خون مفید است. زنجبیل همچنین می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد، اکسیداسیون را کاهش دهد و سطح کلسترول را بهبود بخشد.

این ماده حتی می تواند به کاهش وزن کمک نماید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ که در مجله Complementary Therapies in Medicine منتشر شد نشان داد که مصرف روزانه سه کپسول ۱ گرمی پودر زنجبیل به مدت ۸ هفته برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید است.

  • روزانه یک تا ۲ فنجان چای زنجبیل بنوشید.
  • همچنین زنجبیل تازه یا خشک را در آشپزی خود بگنجانید.
  • در صورت مصرف مکمل های آن، با پزشک مشورت نمایید.

فروش زنجبیل عمده از چین

ادویه برای دیابت

ادویه زردچوبه (Turmeric) برای دیابت

زردچوبه، ادویه مناسبی برای کنترل قند خون بالا است. دارای اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد آترواسکلروتیک، محافظت کننده از قلب و کاهش وزن است که به افراد دیابتی کمک می کند، سطح قند خون را مدیریت کنند. زردچوبه همچنین می تواند عوارض ناشی از بیماری دیابت را کاهش دهد.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله پزشکی منتشر شد، نقش مهم کورکومین، (یک جزء کلیدی در زردچوبه) را در پیشگیری، درمان دیابت و اختلالات مرتبط به آن را برجسته کرد. پژوهشگران معتقدند که کورکومین، ترکیبی است که متابولیسم چربی در بدن را تنظیم می کند. کورکومین مستقیماً روی سلول‌های چربی، پانکراس، کلیه و سلول‌های ماهیچه‌ای عمل می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ که در مجله دیابت و اختلالات متابولیک منتشر شد، به وضوح نقش مفید زردچوبه را در کنترل عوارض مرتبط با کلیه ناشی از دیابت نشان می دهد.

  • زردچوبه خام یا پودر شده را در آشپزی خود بگنجانید.

فروش زردچوبه عمده نظام آباد هندوستان 

ادویه فلفل سیاه (Black pepper) برای دیابت

فلفل سیاه حاوی یک ماده حیاتی به نام “پیپرین” است که حساسیت به انسولین و سطح قند خون را کاهش می دهد.

براین اساس یک تحقیق نشان داد که پیپرین اثربخشی داروهای ضد دیابت را افزایش می دهد. بنابراین، اشتباه نیست اگر بگوییم «پیپرین» موجود در فلفل سیاه یک عامل ضد دیابت است. در واقع این آنتی اکسیدان طبیعی یک “تقویت کننده زیستی” است، به این معنی که به راحتی در خون جذب می شود. “پیپرین” همچنین متابولیسم را افزایش می دهد و تعادل کامل گلوکز-انسولین را در بیماران دیابتی ایجاد می کند.

فروش فلفل سیاه عمده ویتنام 

فلفل سیاه برای دیابت

برگ کاری

برگ های کاری معطر نیز می توانند در مدیریت قند خون بالا مفید واقع گردند. چندین ماده معدنی موجود در این گیاه به حفظ سطح طبیعی گلوکز در خون کمک می کنند. علاوه بر این، متابولیسم کربوهیدرات را تحت تأثیر قرار داده و خطر استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ که در مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه منتشر شد، خواص کاهش قند خون پودر برگ کاری را در کنترل سطح گلوکز خون ناشتا و بعد از غذا در میان دیابتی ها برجسته کرد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۷ منتشر شده در مجله Ethnopharmacology نشان می دهد که عصاره برگ کاری می تواند به کاهش شدت دیابت کمک کند.

  • صبح ها چند برگ کاری لطیف را با معده خالی بجوید.
  • همچنین می توانید پودر برگ کاری را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

دانه شنبلیله

این دانه ها سرشار از فیبر محلول هستند که با کاهش سرعت هضم و جذب کربوهیدرات ها به کاهش قند خون کمک می کنند. چندین آزمایش بالینی نشان داد که دانه‌های شنبلیله می‌توانند علائم متابولیک مرتبط با دیابت نوع ۱ و ۲ را با کاهش سطح گلوکز خون و بهبود تحمل گلوکز در انسان بهبود بخشند. این ماده غذایی حاوی « تریگونلین » است که به کاهش سطح قند خون معروف است.

  • دانه ها را بعد از خیس کردن در آب یا به صورت پودر شده با دوغ مصرف کنید.
مطلب پیشنهادی
معرفی ۷ نوع ادویه برای پاکسازی و تقویت گوارش

سیر (Garlic)

سیر به دلیل خواص ضد دیابتی و کاهش چربی خون، به حفظ سطح قند خون سالم در افراد دیابتی کمک می کند. حاوی ترکیبات گوگردی است که از آسیب اکسیداتیو و حتی کلسترول بالا محافظت می کند.

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله علوم دارویی پاکستان منتشر شد، مصرف سیر با کنترل بهتر قند خون در بیماران دیابتی نوع ۲ مرتبط است.

همچنین مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله دیابت و اختلالات متابولیک منتشر شد، نشان می‌دهد که سیر می‌تواند به درمان دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط کمک کند.

  • روزانه ۲ یا ۳ حبه سیر خام را با معده خالی ببلعید.
  • سیر را در آشپزی خود بگنجانید.

کامیاب تجارت مهتاب

شرکت کامیاب تجارت ، یکی از فعالان در عرصه فروش ادویه وارداتی با بهترین کیفیت می باشد. ما برای عرضه محصولات، از دانش کارشناسان متخصص و خبره در حوزه مواد غذایی بهره گرفته ایم.

در ابتدا برندهای مطرح و معروف فعال در سطح بین المللی انتخاب شده و محصولات پس از کنترل کیفی و تایید نهایی وارد کشور می شوند. این مجموعه همواره در تلاش برای عرضه مرغوب ترین محصولات نظیر انواع ادویه ، حبوبات و برنج وارداتی است.

فروش ادویه وارداتی عمده

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *