وبلاگ

آیا واقعاً ادویه ها می توانند از ما در برابر آلودگی هوا محافظت کنند؟

ادویه برای آلودگی هوا

آلودگی هوا خصوصاً در فصول سرد سال یکی از مهم ترین معضلات جوامع شهری است که همه افراد آن جامعه را درگیر می سازد. احتراق سوخت های فسیلی و وسایل نقلیه موتوری، تأسیسات صنعتی و آتش سوزی در جنگل ها منابع رایج آلودگی هوا هستند.
سوالی که اینجا مطرح می شود اینست: آیا راهی برای محافظت از بدن در برابر آلاینده ها وجود دارد؟ براساس مطالعات محققان ، مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان می تواند تا حدقابل توجهی بدن را دربرابر مضرات این آلاینده ها مصون نگه دارد. در این مطلب، چند گیاه و ادویه مفید برای مقابله با آلودگی هوا را معرفی می نماییم.

معرفی چند گیاه و ادویه برای آلودگی هوا

پیروی از رژیم غذایی سالم برای شکست دادن اثرات مضر آلاینده های جو و مصون ماندن از بیماری های ناشی از آن، ضروری است. راه حل این مبارزه در قفسه ادویه خانه شما وجود دارد! اسامی این مواد غذایی سودمند را می توانید ببینید:

زردچوبه مفید برای مبارزه با آلودگی هوا

اعتقاد بر این است که زردچوبه حاوی ترکیب فعال « کورکومین » است که می تواند آنتی اکسیدان های لازم برای تقویت ریه ها و مبارزه با آلاینده ها را فراهم کند. برای بهترین نتیجه، زردچوبه را می توان در کنار گیلاس که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است، مصرف کرد.

طب سنتی، ترکیب شیر و زردچوبه را به افرادی که از سرفه و سرما خوردگی رنج می برند، توصیه می کند. این درحالیست که این ترکیب معجزه گر می تواند برای از بین بردن اثرات ناشی از آلاینده ها مفید واقع گردد. خواص ضد التهابی این ترکیب به محافظت از ریه ها کمک می کند و آسیب های ریوی را که به دلیل اثرات نامطلوب آلودگی هوا شایع است، کاهش می دهد.

مقدار کمی زردچوبه را در شیر گرم بریزید و به طور منظم شب ها قبل از خواب بنوشید. با این ترکیب می توانید روده ای قوی تر بسازید که با اثرات سمی آلودگی هوا مقابله کند.

ادویه برای آلودگی هوا

فروش زردچوبه عمده نظام آباد هندوستان

مصرف سیر و زنجبیل در آلودگی هوا

زنجبیل و سیر را در هر خانه ای می توان یافت که در آماده سازی غذاهای مختلف نقش مهمی دارند. این محصولات در دسترس همه هستند و به راحتی می توان مصرف آن را به طور منظم در رژیم غذایی روزانه گنجاند. روز خود را با چای زنجبیل و عسل شروع نمایید و سیر را برای طعم دادن به غذا اضافه کنید. در عین حال از فواید زیادی بهره مند شوید.

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی سیر و زنجبیل به کاهش سرفه کمک می کند که نگرانی اصلی افراد به ویژه اشخاص مبتلا به بیماری هایی مانند آسم یا برونشیت در زمان آلودگی هوا می باشد.

زنجبیل و سیر برای آلودگی هوا

فروش زنجبیل عمده چین

مواد غذایی غنی از ویتامین C

اگر می خواهید در برابر عوارض جانبی آلودگی هوا مقاومت کنید، مصرف غذاهای غنی از ویتامین C بسیار مهم است. همانطور که همه ما می دانیم، ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که سلامت روده را تقویت می کند. به این معنی که بدن ما را برای محافظت و مبارزه موثر با بسیاری از بیماری ها آماده می نماید.
محصولات غذایی سرشار از ویتامین C مانند مرکبات، جوانه ها، اسفناج و غیره باید بخشی از رژیم غذایی منظم شما قرار گیرند تا به کاهش ابتلا به آلرژی های ناشی از آلاینده ها کمک کنند.

مصرف ویتامین سی برای آلودگی هوا

ادویه فلفل سیاه مفید برای آلودگی هوا

فلفل سیاه حاوی ماده شیمیایی به نام « پیپرین » است. به نظر می رسد این ماده شیمیایی اثرات مفید زیادی در بدن دارد. درد را کاهش می دهد، تنفس را بهبود می بخشد و التهاب را کم می کند.

ادویه برای آلودگی هوا

فروش فلفل سیاه عمده ویتنام

توجه : مصرف این ماده در فصول سرد توصیه می شود. تحقیقات فراوان، فواید آن را برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا به اثبات رسانیده اند. اگر علاقمند هستید تا از خود و خانواده تان در برابر این بیماری محافظت کنید، مطلب « چگونه فلفل سیاه در فصل آنفولانزا کمک می کند؟ » را مطالعه بفرمایید.

روغن زیتون 

دو تا سه قاشق چای‌خوری روغن زیتون را در آب حل کنید. این ترکیب می‌تواند به جلوگیری از باقی ماندن فلزات سمی مانند جیوه یا سرب در بدن، به‌ویژه در اندام‌های حیاتی مانند کبد و کلیه یا در استخوان‌ها کمک کند.

گوجه فرنگی مفید برای مقابله با آلاینده ها

گوجه‌فرنگی‌های قرمز و آبدار، ذخیره‌ای از ویتامین C، لیکوپن و بتاکاروتن هستند – آنتی‌اکسیدان‌هایی که به کاهش واکنش‌های التهابی در ریه‌ها کمک می‌کنند. بتاکاروتن نیز روند پیری را کند می سازد. بنابراین، آن ها در مبارزه با اثرات آلودگی هوا کارآمد هستند و همچنین پوست را درخشان می کنند. شما می توانید آن را به صورت خام، پخته یا به عنوان سس بخورید و لذت ببرید!

گوجه فرنگی برای مقابله با آلاینده ها

کلم بروکلی

این گلچه های سبز می توانند در مبارزه رژیم غذایی شما با آلودگی هوا معجزه کنند. یک مطالعه نشان داد افرادی که کلم بروکلی را در رژیم غذایی خود مصرف می کردند، سموم مرتبط با آلودگی هوا را دفع کرده اند.

بروکلی حاوی سولفورافان است – یک ترکیب ضد سرطان که به دفع بنزن از بدن کمک می کند. بنزن متعلق به دسته ای از آلاینده های هوا به نام ترکیبات آلی فرار است و یک ماده سرطان زا قوی به شمار می رود. همچنین با از بین بردن یک محرک ریه به نام آکرولین برای ما مفید است.

بروکلی منبع غنی ویتامین C است که به تقویت کننده سیستم ایمنی بدن کمک می کند. علاوه بر این، سرشار از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان می باشد.

می توانید آن را به صورت خام به عنوان بخشی از سالاد سبز یا پخته همراه با غذا میل کنید. با این حال، پخت و پز ممکن است منجر به کاهش محتوای ویتامین C و سولفورافان در آن شود. این به این دلیل است که آنها ترکیبات حساس به حرارت هستند.

کلم بروکلی برای مقابله با آلاینده ها

نتیجه – از بدن خود در برابر آلاینده‌های هوا مراقبت کنید!

با یک برنامه ریزی صحیح در رژیم غذایی، بدن خود را از آلودگی هوا سم زدایی کنید. آب زیاد بنوشید. در روزهای آلوده، ماسک بزنید. سبزیجات موجود در سالاد سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به دفع سموم از بدن ما کمک می کنند. مصرف ادویه های مفید برای مبارزه با آلودگی هوا را فراموش نکنید!

شرکت بازرگانی کامیاب تجارت مهتاب 

شرکت کامیاب تجارت یکی از بزرگترین فعالان در حوزه فروش ادویه وارداتی با بالاترین درجه کیفی می باشد. همکاری این شرکت با پرچم داران محصولات غذایی در کشورهای مختلف، تعامل ایده آلی را میان ایران و کشورهای خاورمیانه ، آفریقا و آسیای شرقی به وجود آورده است.

کلیه محصولات وارداتی با « برند شهر زیبا » پس از تأیید کارشناسان متخصص این شرکت به هموطنان عزیزمان عرضه می گردد. 

 

شماره تلفن های کامیاب تجارت مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *